آی‌فون 6.1 اینچی

به گفته یک تحلیل‌گر مشهور، اولین آی‌فون 6.1 اینچی اپل از قابلیت 3D Touch بهره نخواهد برد

با عرضه 3 مدل مختلف گوشی آی‌فون (آی‌فون 8، آی‌فون 8 پلاس و آی‌فون X) از سوی شرکت اپل طی سال 2017، بر اساس گزارشات این کمپانی قصد دارد تا حداقل 4 هندست جدید را در سال جاری معرفی کند. شایعات از این حکایت دارند که در سال 2018 شرکت اپل یک گوشی آی‌فون SE جدید، یک گوشی 5.8 اینچی به عنوان جانشین آی‌فون X، آی‌فون Xs پلاس 6.5 اینچی و یک آی‌فون 6.1 اینچی را عرضه خواهد کرد.

به عقیده مینگ چی‌کو تحلیل‌گر وب‌سایت MacRumors و موسسه KGI Securities (که به خاطر عقاید غالبا درست خود پیرامون طرح‌های آینده اپل مشهور شده است)، احتمالا آی‌فون 6.1 اینچی برای میانه برنامه زمانی فروش آی‌فون‌های سال 2018 در نظر گرفته شده است. بر اساس گزارشات، آی‌فون 6.1 اینچی به اندازه مدل 5.8 اینچی و 6.5 اینچی گران‌قیمت نخواهد بود و احتمالا قیمتی بین 700 تا 800 دلار دارد (در حالی که 2 مدل دیگر می‌توانند با پایه قیمتی 1000 دلاری فروخته شوند).

مینگ چی‌کو اظهار می‌کند که آی‌فون 6.1 اینچی با یک دوربین پشتی منفرد، هندستی میان‌رده به شمار خواهد آمد. برخلاف آی‌فون‌های 5.8 اینچی و 6.5 اینچی که انتظار می‌رود از نمایشگرهای اولد مشابه با گوشی آی‌فون X استفاده کنند، مدل 6.1 اینچی بایستی با نمایشگر LCD عرضه شود. همچنین کو خاطرنشان می‌کند که آی‌فون 6.1 اینچی به فناوری لمس 3 بعدی موسوم به 3D Touch مجهز نخواهد بود. این تکنولوژی به کاربران امکان می‌دهد تا با وارد نمودن فشار به صفحه نمایش با شدت‌های مختلف، کارهای متنوعی را انجام دهند.

فناوری لمس 3 بعدی از ماه سپتامبر سال 2015 و هم‌زمان با عرضه گوشی‌های آی‌فون 6s و 6s پلاس در کلیه هندست‌های شرکت اپل، به جز اسمارت‌فون مقرون‌به‌صرفه آی‌فون SE به‌کار گرفته شده است. بایستی منتظر ماند و دید که آیا این ویژگی از آی‌فون 6.1 اینچی و نسخه 2018 گوشی آی‌فون SE حذف خواهد شد یا خیر.

تفاوت دیگری که میان آی‌فون 6.1 اینچی با مدل‌های 5.8 و 6.5 اینچی وجود دارد به مواد اولیه مورد استفاده در ساخت آن‌ها مربوط می‌شود. ظاهرا گوشی میان‌رده از فریمی آلومینیومی مشابه هندست‌های سری آی‌فون 8 بهره می‌گیرد؛ در حالی‌که 2 مدل دیگر بایستی همانند گوشی آی‌فون X مجهز به فریمی از جنس استیل ضدزنگ باشند.

در حال حاضر مشخص نیست که نهایتا نام گوشی‌های آی‌فون سال 2018 اپل به چه ترتیب خواهد بود. در هر صورت انتظار می‌رود که پیش از پایان 6 ماهه نخست سال جاری از گوشی آی‌فون SE جدید رونمایی شود. در حالی که مدل‌های بزرگ‌تر بایستی در ماه سپتامبر یا اکتبر معرفی و عرضه شوند.

3 در مورد “به گفته یک تحلیل‌گر مشهور، اولین آی‌فون 6.1 اینچی اپل از قابلیت 3D Touch بهره نخواهد برد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH