هواوی

هواوی P20 با اندروید 8.1 اوریو در گیک‌بنچ رویت شد

تنها چند روز مانده به معرفی اعضای جدید سری P هواوی، دیوایسی با شماره مدل EML-L29 و مجهز تراشه کایرین 970 در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده که احتمالا همان گوشی هواوی P20 خواهد بود؛ محصولی که اهالی حوزه فناوری آن را با اسم رمز Emily می‌شناسند.

طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی، این کمپانی چینی قرار است که گوشی‌های خانواده P20 را روز 7 فروردین در شهر پاریس معرفی کند. انتظارها بر این است دو مدل قدرتمند این خانواده که با نام‌های هواوی P20 و هواوی P20 پرو شناخته می‌شوند، به تراشه کایرین 970 مجهز باشند. این تراشه عنوان نخستین چیپست موبایلی مجهز به هوش مصنوعی در دنیا را یدک می‌کشد.

به لطف وجود واحد پردازش‌گر عصبی در تراشه کایرین 970، دوربین دوگانه و سه‌گانه‌ (برای مدل پرو) سوگولی‌های هواوی به قابلیت‌های جذابی مزین می‌شوند. این تراشه که افتخار تامین قدرت گوشی هواوی میت 10 را دارد، پیش از این عیار بالای خود را به همگان ثابت کرده است. با این وجود تست‌های هواوی P20 در گیک‌بنچ نیز توان بالای کایرین 970 را دوباره به اثبات می‌رساند.

همان‌گونه که در تصاویر فوق مشخص است، هواوی P20 توانسته در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای امتیازهای 1878 و 6699 را کسب کند. درست است که این اعداد در مقابل امتیازهای کسب شده توسط پرچمدارانی مانند گلکسی S9 و اکسپریا XZ2 ارقام بسیار کم‌تری محسوب می‌شود اما باید این نکته را در نظر داشت که دو پرچمدار نام برده شده از تراشه جدیدتری بهره‌مند هستند. این در حالی است که تراشه کایرین 970 تابستان گذشته معرفی شده و زمان زیادی از عرضه آن می‌گذرد.

ظاهرا هواوی تصمیم گرفته که این گوشی پرچمدار را به 4 گیگابایت رم مجهز کند. رقمی که شاید در نظر برخی افراد کافی نباشد؛ خصوصا آن‌که اخیرا پرچمداران زیادی با 6 گیگابایت رم مجهز شده‌اند. با این حال نباید این مورد را یک نقطه ضعف برای پرچمدار هواوی به شمار آورد. هنوز هم پرچمدارانی مانند گلکسی S9 و اکسپریا XZ2 وجود دارد که از 4 گیگابایت رم بهره می‌برند.

جالب‌ترین نکته موجود در این بنچمارک را باید تجهیز هواوی P20 به اندروید 8.1 اوریو دانست. قطع به یقین رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی EMUI در کنار اندروید اوریو حضور خواهد داشت تا جلوه اختصاصی محصولات هواوی را فراهم کند. در جدیدترین اخبار مرتبط با سوگولی‌های هواوی شنیدیم که گوشی هواوی P20 با قیمتی حدود 670 یورو به فروش خواهد رسید.

4 در مورد “هواوی P20 با اندروید 8.1 اوریو در گیک‌بنچ رویت شد”

  1. من که میت 10 دارم واقعا عالیه ساعت ها باهاش بازی می‌کنم و کارهای مختلف انجام میدم امیدوارم p20هم مثله میت 10 عالی باشه????

  2. تنها مشکل این گوشی بنظر من طراحیشه
    این بریدگی بالای صفحه جالب نیست ولی در کل گوشی خوبی محسوب میشه

    1. خودشم میدنه جالب نیست ولی این نوع گوشی های شبیه ایفون بازار فروش خودشون دارن مردمم خوب میخرن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH