گوشی لنوو S5 رسما معرفی شد؛ رقیب شیائومی ردمی نوت 5 قد علم کرد

لنوو امروز در شهر پکن کنفرانسی برگزار کرد که آبستن اتفاقات بسیاری بود. در این مراسم از گوشی‌های لننو S5، لنوو K5، لنوو K5 Youth، هدفون‌های های‌فای و یک اسمارت‌واچ رونمایی به عمل آمد. سوژه این مطلب ما گوشی لنوو S5 است. همراه آی‌تی‌رسان باشید.

جنس بدنه یک تکه این گجت، آلیاژ مخصوصی از آلومینوم سری 6 بوده که در ساخت هواپیماها به‌کار می‌رود. برای شکل‌دهی به این آلیاژ از فرایندهای مختلفی مانند پروسه‌های CNC، شکل‌دهی با تزریق نانویی،سندبلاست و دیگر روش‌های پیشرفته استفاده شده است. به دلیل انجام چنین فرایندهایی بوده که حس بسیار لطیفی هنگام لمس دستگاه به کاربر القا می‌شود. این محصول را طراحی تمام صفحه و بدنه‌ای بی‌نظیر در این بخش سرآمد تمام رقبای خود است.

این اسمارت‌فون به یک نمایشگر 5.7 اینچی با رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس) مجهز شده که نسبت تصویر 18 به 9 را رقم می‌زند. برای انجام پردازش‌ها نیز از تراشه 14 نانومتری و هشت هسته‌ای اسنپدرارگون 625 کمک گرفته شده است. وجود 3/4 گیگابایت رم و 128/64/32 حافظه داخلی این گجت را به انتخابی مناسب تبدیل خواهد کرد. باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی این دیوایس از تکنولوژی ذخیره انرژی برخوردار بوده که به موجب آن انرژی لازم برای یک استفاده مداوم و سنگین تا 23 ساعت فراهم می‌شود.

دوربین دوگانه موجود در لنوو S5 از دو لنز 13 مگاپیکسلی تشکیل شده که یکی از آن‌ها رنگی و دیگری مونوکروم است. این سنسور سیاه و سفید وظیفه ثبت جزئیات صحنه را داشته و لنز نخست نیز جلوه و ظاهر رنگی تصاویر را فراهم می‌کند. این لنزها از گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره برده و حداکثر زمان مورد نیاز برای فوکوس در آن‌ها نیز تنها 0.09 ثانیه است.

این دوربین می‌تواند به واسطه حالت‌های مختلف تصویر برداری، تنظیمات پیشرفته و تنظیم دستی تعادل سفیدی می تواند تصاویر متنوعی مانند تصاویر پرتره یا سیاه و سفید را به ثبت برساند. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی این هندست نیز علاوه بر 100 سطح متفاوت برای زیباسازی هوشمند چهره، به منظور قفل‌گشایی باقابلیت تشخیص چهره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در بحث نرم‌افزاری نیز لنوو محصول جدیدش را به رابط کاربری جدید ZUI تجهیز کرده است. این رابط کاربری جدید از ژست‌های حرکتی روی نمایشگر پشتیبانی کرده تا جانشین دکمه‌های مجازی متداول شود. کشیدن انگشت از سمت راست صفحه باعث باز شدن نوار میان‌بر شده و کشیدن انگشت از سمت چپ نمایشگر نیز تاریخچه را به اجرا در می‌آورد.

نسخه پایه با 3 گیگابایت رم و 32 یگابایت حافظه داخلی قیمتی معادل 15 دلار خواهد داشت. مدل دوم با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی ارزشی حدود 189 دلار داشته و بالاخره مدل سوم با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی برچسب قیمتی 236 دلاری را یدک می‌کشد. پیش‌فروش این محصولات از امروز آغاز شده و تحویل کالاها نیز از سه روز دیگر به انجام می‌رسد.

3 در مورد “گوشی لنوو S5 رسما معرفی شد؛ رقیب شیائومی ردمی نوت 5 قد علم کرد”

  1. واقعا این ارزش خرید بهتری داره باز مارکش هم بهتره نسبت به بقیه چینی ها
    قیمتش هم مناسبه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH