سامسونگ

سامسونگ از تراشه پیشرفته اگزینوس 9610 رونمایی کرد

سامسونگ به تازگی یک تراشه پرقدرت از سری اگزینوس 7 را معرفی کرد. این تراشه جدید که اگزینوس 9610 نام دارد، طبق فناوری مدرن 10 نانومتری FinFET تولید شده و قدرت فرامیان‌رده‌هایی نظیر گوشی‌های سری A این کمپانی را تامین خواهد کرد.

این تراشه از هشت هسته پردازشی برخوردار بوده که در دو کلاستر چهار هسته‌ای چیده شده‌اند. چهار هسته ضعیف‌تر که مناسب انجام فرایندهای ساده هستند، از نوع کورتکس A53 بوده و حداکثر فرکانس آن‌ها روی 1.6 گیگاهرتز تنظیم شده است. این در حالی است که چهار هسته قوی‌تر از نوع کورتکس A73 بوده و حداکثر فرکانس آن‌ها به 2.3 گیگاهرتز می‌رسد. این چهار هسته انجام پردازش‌های سنگین‌تر را بر عهده دارند.

سامسونگ در این تراشه از واحد گرافیکی سه هسته‌ای Mali-G72MP3 استفاده کرده که نسبت پردازنده گرافیکی Mali-G71MP2 حاضر در نمونه‌های قبلی نسل هفتم تراشه‌های اگزینوس یک پیشرفت قابل ملاحظه را نشان می‌دهد. پردازنده سیگنال تصویر (ISP) موجود در این تراشه، امکان ضبط ویدیوهایی با کیفیت 4K را با نرخ 120 فریم بر ثانیه برای دستگاه‌های مجهز به اگزینوس 9610 فراهم کرده است! ضمن آن‌که این تراشه از ضبط ویدیوهای اسلوموشن با کیفیت فول‌ اچ‌دی در نرخ 480 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند!

برای مقایسه بد نیست بدانید که گوشی گلکسی S9 قادر است ویدیوهای اسلوموشن را با کیفیت اچ‌دی در نرخ 960 فریم بر ثانیه و البته نمونه‌های با کیفیت فول اچ‌دی را با نرخ 240 فریم بر ثانیه ضبط کند. دوربینی که با این تراشه همراه باشد، می‌تواند تصاویری با نویز کم‌تر ثبت کرده و در شرایط نوری ضعیف عکس‌هایی با روشنایی و وضوح بیشتر را ثبت کند. موتور شبکه عصبی جدید به‌کار رفته در این چیپست، دوربین دستگاه را قادر می‌سازد که صحنه‌ها و چهره‌های مختلف را شناسایی کرده و افکت‌های بوکه را بر روی تصاویر اعمال کند.

تراشه جدید سامسونگ در بخش ارتباطات نیز نمونه‌ای کامل بوده و امکان دریافت اطلاعات تا سرعت 600 مگابیت بر ثانیه (تجمیع سه حامل یا 3CA) و ارسال اطلاعات تا سرعت 150 مگابیت بر ثانیه را بر بستر شبکه LTE فراهم می‌کند. سازگاری با تمام استادندارهای وای‌فای، بلوتوث نسخه 5.0، رادیو FM و پشتیبانی از چهار نوع شبکه مکان‌یابی به نام‌های Galileo ،BeiDou ،GLONASS و GPS را باید به دیگر آپشن‌های این بخش اضافه کنید. همان‌گونه که اشاره شد، این چیپست مطابق فناوری 10 نانومتری FinFEt سامسونگ طراحی شده و تولید انبوه آن از نیمه دوم سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

4 در مورد “سامسونگ از تراشه پیشرفته اگزینوس 9610 رونمایی کرد”

  1. عمرا بتونه با A11 اپل رقابت کنه ..ای او اس با a11 واقعا سرعت فوق العاده ای میگیره بی رقیب میشه

    5
    3
    1. دوست عزیز اولا این سی پی یو پرچمدار نیست میان ردس
      سواد کافی ندارید نظر ندید
      در ضمن سی پی یو نسل 9 اگزینوس که داخل اس9 استفاده شد توی بنچ مارک ها a11 اپل رو هم رد کرد کجای کار هستی شما؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH