کاربران گوشی هواوی P20 می‌توانند قسمت برش خورده نمایشگر را مخفی کنند

شرکت هواوی به تازگی سری جدیدی از گوشی‌های هوشمندش را روانه بازار کرده که گل‌های سرسبد آن‌ها گوشی‌های هواوی P20 و P20 پرو هستند. با آن‌که نمایشگر برش خورده این دستگاه‌ها چندان به مذاق طرفداران خوش نیامده و آن را تقلیدی از گوشی آی‌فون 10 می‌دانند، اما این شرکت چینی فکر این‌جا را هم کرده و قابلیت مخفی‌سازی این بخش را در اختیار کاربران قرار داده است.

شرکت هواوی اخیرا به اعتراضات کاربران درخصوص این مسئله پاسخ داده و اعلام کرده گوشی هواوی P20 دارای گزینه‌ای است که به کاربر اجازه می‌دهد تا در صورت تمایل نسبت به مخفی کردن قسمت برش خورده بالای صفحه نمایش اقدام نمایند. در حقیقت کاربران می‌توانند با تیره کردن اطراف ناحیه برش خورده در ظاهر آن را بپوشانند. با این حال گوشی هم‌چنان به صورت فیزیکی برش خورده است.

با استفاده از این ترفند تنها در هنگام کار با گوشی، نمایشگر دستگاه هر دو طرف قسمت برش خورده را هم‌رنگ با یکدیگر نشان خواهد داد. شاید این گزینه تنها برای عاشقان هواوی P20 که از صفحه نمایش برش خورده متنفرند، کارایی داشته باشد. این را هم اضافه کنیم که ظاهرا گوشی وان‌پلاس 6 نیز قرار است از این سبک طراحی بهره‌مند باشد.

برای رفع نقص این نوع طراحی، در مدل‌هایی مانند Mi MIX 2S شیائومی از سبکی معقول‌تر به صورت سه ضلع بدون حاشیه و یک ضلع حاشیه‌دار استفاده شده است. به نظر می‌رسد که برای افزایش اندازه نمایشگر و نسبت صفحه‌ نمایش به بدنه، ساخت گوشی‌های با نمایشگر برش خورده برای تولید‌کنندگان بسیار راحت‌تر است. با این وجود سازندگان گوشی‌های هوشمند باید راهکار‌های مناسب‌تری برای معضل نمایشگرهای برش خورده پیدا کنند زیرا این نوع طراحی مورد پسند کاربران نبوده و قطعا فروش چنین محصولاتی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

4 در مورد “کاربران گوشی هواوی P20 می‌توانند قسمت برش خورده نمایشگر را مخفی کنند”

  1. خیلی گوشی رو بی ریخت میکنه این سیبیلی که گذاشتن اون بالا
    حالا یه ذره حاشیه مگه چه اشکالی داره؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH