گوشی‌های هواوی P20 و P20 پرو به طور رسمی معرفی شدند

همان‌گونه که پیش از این اعلام شده بود، کمپانی چینی هواوی امروز رویدادی را برای معرفی پرچمداران جدید سری P خود در شهر پاریس فرانسه برگزار کرد. گوشی‌های پرچمدار هواوی P20 و هواوی P20 پرو سوژه‌های اصلی این مراسم بوده و این کمپانی خوش‌نام و موفق شرقی از آن‌ها رونمایی کرد.

سوگولی‌های جدید هواوی بدون شک شایستگی این را دارند که لقب پرچمداران تمام عیار را به آن‌ها بدهیم. هر دوی این دیوایس‌ها ظاهری شبیه به آی‌فون X دارند و در بالای نمایشگرشان یک بخش برش خورده دیده می‌شود. علاوه بر این، وجود اسپیکرهای استریو قدرتمند و بهبودهای بی‌نظیری که در دوربین این پرچمداران ایجاد شده، اعضای جدید خانواده P را به کمال شکوه رسانده است. با ادامه این مطلب و معرفی جداگانه هر یک از این دو هندست همراه ما باشید.

 

هواوی P20

هواوی P20 به عنوان برادر کوچک‌تر این خانواده شناخته شده و به یک نمایشگر 5.8 اینچی LCD با رزولوشن 2244 در 1080 پیکسل مجهز شده است. این نمایشگر که در بالای آن بخشی برش خورده برای قرارگیری دوربین سلفی دیده می‌شود، از نسبت تصویر 18.7 به 9 برخوردار است. در قسمت زیرین این پنل یک دکمه فیزیکی بیضی شکل دیده می‌شود که میزبان حسگر اثر انگشت همیشه فعال این دستگاه است. هواوی برای این کلید، عملکردی چند منظوره با کارایی‌های مختلف در نظر گرفته است.

همان‌گونه که انتظارش را داشتیم، تراشه هشت هسته‌ای و قدرتمند کایرین 970 قلب تپنده این مجموعه خواهد بود. این تراشه 10 نانومتری از چهار هسته پرقدرت کورتکس A73 و چهار هسته ضعیف‌تر از نوع کورتکس A53 تشکیل شده است. واحد گرافیکی دوازده هسته‌ای G72MP12 نیز وظیفه پردازش‌های گرافیکی را برعهده خواهد داشت. یادآور می‌شویم که این تراشه مدرن به لطف بهره‌مندی از واحد پردازش عصبی می‌تواند پردازش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و فرایندهای یادگیری ماشینی را شتاب دهد.

هواوی برای این مدل از پرچمدارش مقدار 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته است که اگر کاربر بتواند قید استفاده از سیم‌کارت دوم را بزند، در این صورت می‌تواند تا 256 گیگابایت دیگر به این حجم از فضای ذخیره سازی اضافه کند. انرژی مورد نیاز این هندست را نیز یک باتری 3400 میلی‌آمپر ساعتی با برخورداری از قابلیت فناوری شارژ سریع سوپرشارژ هواوی تامین خواهد کرد.

درخصوص بخش دوربین باید گفت که خوشبختانه سیستم دوربین دوگانه هواوی P20 به لنزهای بهبود یافته لایکا مجهز شده است. لنز اصلی این مجموعه نمونه‌ای 12 مگاپیکسلی و از نوع RGB (رنگی) است که سنسور آن اندازه‌ای 1/2.3 اینچی داشته و قطر پیکسل‌های آن به 1.55 میکرومتر می‌رسد. ضریب گشودگی دیافراگم این دوربین برابر با f/1.6 است. دوربین دوم نیز لنزی 20 مگاپیکسلی از نوع مونوکروم (سیاه و سفید) بوده که مشابه نمونه به‌کار رفته در گوشی هواوی میت 10 است. این لنز نیز مانند لنز نخست از دیافراگمی با گشودگی f/1.6 بهره می‌برد.

دوربین دوگانه این گجت از سیستم فوکوس خودکار پیشرفته‌ای برخوردار است که برای حصول آن از فناوری‌های فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز (PDAF)، فوکوس لیزری، کنتراست و عمق‌سنجی استفاده می‌شود. از دیگر امکانات این دوربین‌ها می‌توان به ثبت تصاویر پرتره، اعمال افکت‌های متنوع بر روی پس‌زمینه و نورپردازی‌های مختلف، زوم 2 برابری بدون افت کیفیت و ضبط ویدیوهای اسلوموشن با کیفیت اچ‌دی (720p) در نرخ 960 فریم بر ثانیه اشاره کرد. بهبودهای صورت گرفته در بخش قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نیز بیش از پیش بر توانایی‌های این دوربین افزوده است.

خب بالاخره رسیدیم به بخش هیجان‌انگیز این پرچمدار؛ جایی‌که هواوی دوربین سلفی این هندست را به یک لنز 24 مگاپیکسلی مزین کرده که میزان گشودگی دیافراگم آن معادل f/2.0 بیان شده است. این دوربین قادر به ثبت تصاویر با افکت بوکه بوده و توسط قابلیت تشخیص چهره می‌تواند نسبت به قفل‌گشایی از دستگاه اقدام کند.

هواوی طراحی تمام فلزی نسل‌های قبلی را کنار گذاشته و محصول جدید خود را مطابق ترند این روزهای صنعت موبایل و به‌مانند دیگر گوشی‌های پرچمدار با طراحی شیشه‌ای تولید کرده است. در دو سمت این دستگاه از شیشه‌های مستحکم استفاده شده و فریم دور قاب اصلی نیز جنسی فلزی دارد. این گجت با بهره‌مندی از استاندارد IP53 در مقابل پاشش آب مقاوم است اما هنگام غوطه‌وری در آب نباید مقاوم بالایی از آن انتظار داشت. علاوه بر رنگ‌های معمول مشکی، آبی نیمه‌شب، صورتی متمایل به طلایی و طلایی شامپاینی، هواوی رنگ جدیدی به این مجموعه اضافه کرده که حالتی گرگ‌ومیش مانند داشته و جذابیتی خاص دارد.

 

هواوی P20 پرو

این دیوایس به نمایشگری 6.1 اینچی با همان رزولوشن 2244 در 1080 پیکسل مجهز شده است. تنها تفاوت این نمایشگر با نمونه موجود در گوشی هواوی P20 به اندازه این دو برمی‌گردد. حسگر اثر انگشت نیز مانند مدل معمولی در قسمت زیرین نمایشگر حضور داشته و از ژست‌های حرکتی مختلف پشتیبانی می‌کند.

این گجت به همان پردازشگر مدل اورجینال مزین شده و تنها تفاوت آن به رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی برمی‌گردد. ضمن آن‌که یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع سوپرشارژ هواوی (توان 22.5 وات) انرژی مصرفی این هندست را تامین می‌کند. این باتری می‌تواند در مدت زمان 30 دقیقه تا 58 درصد شارژ شود.

نکته هیجان‌انگیز نسخه پرو به دوربین پشتی سه‌گانه آن مربوط می‌شود؛ جایی‌که یک لنز رنگی 40 مگاپیکسلی 1.7 اینچی با دیافراگم f/1.8 و مجهز به لرزه‌گیر اپتیکال تصویر، یک لنز مونوکروم 20 مگاپیکسلی با ضریب f/1.6 و یک لنز تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 این دوربین سه‌گانه را تشکیل می‌دهد. این دوربین‌ها قادرند که زوم اپتیکال 3 برابری و زوم هیبریدی 5 برابری را برای پرچمدار گران‌قیمت هواوی فراهم کنند.

دوربین سلفی این مدل نیز همان سنسور 24 مگاپیکسلی حاضر در نسخه معمولی است. هواوی ادعا می‌کند که سیستم تشخیص چهره پرچمدار جدیدش می‌تواند چهره کاربر تا دو برابر سریع‌تر از فناوری فیس‌ آی‌دی موجود در آی‌فون X شناسایی کند. یکی دیگر از تفاوت‌های این مدل با برادر کوچک‌ترش به برخورداری از استاندارد IP67 برمی‌گردد که امکان مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق 1 متر را در مدت زمان 30 دقیقه میسر می‌کند.

هر دو پرچمدار جدید هواوی از همان ابتدا اندروید 8.1 اوریو را به همراه رابط کاربری EMUI 8.1 اجرا خواهند کرد. قابلیتی ویژه به این دو گجت اضافه شده که به موجب آن می‌توان قسمت بالایی نمایشگر را تا حدی کدر کرد که برش بالایی نمایشگر کمتر به چشم بیاید. هواوی این دو سوگولی جدید خود را از اوایل ماه آوریل وارد بازار کرده و قیمت 650 یورو را برای مدل معمولی و قیمت 900 یورویی را برای نسخه پرو در نظر گرفته است.

3 در مورد “گوشی‌های هواوی P20 و P20 پرو به طور رسمی معرفی شدند”

  1. باتری و طراحی و دوربین و چیپ هوش مصنوعیش از s9 برتر و کاملتره
    شرکت هایی مثل سامسونگ تو خواب هم نمیبینن به گرد هواوی برسن.
    تنها پیشرفت s9 عوض کردن جای سنسور اثر انگشت بود ????????
    ولی هواوی انقلابی توی دوربین گوشی ها به راه انداخت. بیشترین حافظه رو برای اولین بار زد. طراحی جدید با رنگ جذاب و سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر زد. هوش مصنوعی برای اولین بار زد ولی تا الان هیچ شرکتی نتونسته چیپ هوش مصنوعی بسازه. هواوی همیشه نواور و بهترین هست????

  2. مهدی حاجیان

    فقط دوربین خوبی داره توی جا های دیگه اعم از طراحی ، سخت افزار، باتری و … کلی ضعف داره که اصلا ارزش نداره خریدش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH