اپل قصد دارد دستیار هوشمند سیری را به کمک هوش مصنوعی قدرتمندتر کند

در آخرین مطلب منتشرشده در ژورنال یادگیری ماشین اپل جزئیاتی از دستیار صوتی ویژه اپل یعنی سیری منتشرشده است. در این مقاله به اشکالات و نقاط ضعف سیری قدیمی‌ترین دستیار هوشمند جهان (از سال 2011 ) پرداخته و برنامه‌های آینده اپل برای قدرتمندتر کردن این دستیار  صوتی هوشمند را مطرح کرده است.

اپل قصد دارد در آینده به کمک هوش مصنوعی یکی از مشکلات و چالش‌های اکثر کاربران در استفاده از دستیار هوشمند سیری را حل کند؛ بسیاری از کاربران آیفون و آیپد با گفتن عبارت Hey Siri  از این دستیار هوشمند استفاده می‌کنند اما مشکل اینجاست که سیری با دریافت کلمات مشابه نیز شروع به کار می‌کند هرچند این تمام مشکلات سیری نیست و این دستیار هوشمند وقتی‌که فرد دیگری غیر از کاربر اصلی این عبارت را به زبان می‌آورد نیز جستجو را شروع می‌کند. بنابراین علاوه بر مالک دیوایس هر فرد دیگری نیز می‌توانست از این دستیار هوشمند استفاده کند و الگوریتمی برای شناسایی صدای ویژه مالک آیفون یا آیپد مانند اثرانگشت وجود ندارد. هرچند اپل با ارایه به‌روزرسانی در سال 2015 سعی در حل تدریجی این مشکل داشت اما این چالش هم‌چنان بسیاری از کاربران را آزار می‌دهد.

اکنون مهندسان تیم هوش مصنوعی اپل قصد دارند تا با ارایه الگوریتم جدید کاری کنند تا صدای مالک دیوایس برای سیری ذخیره‌شده و این دستیار هوشمند تنها با شنیدن صدای صاحب آیفون یا آیپد شروع به کار کند این مهندسان امیدوارند استفاده تصادفی از سیری توسط دیگران با گفتن عبارات مشابه Hey Siri را 75 درصد کاهش داده و هم‌چنین دقت دستیار هوشمند سیری برای فعال شدن توسط مالک اصلی را به 50 درصد برسانند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل قصد دارد به‌روزرسانی iOS 12 را ماه ژوئن (خرداد) ارایه دهد و گفته می‌شود ویژگی‌های فوق برای هوشمندتر شدن دستیار هوشمند سیری نیز همین زمان رونمایی خواهد شد.

3 در مورد “اپل قصد دارد دستیار هوشمند سیری را به کمک هوش مصنوعی قدرتمندتر کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH