تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟

راهکارهای بی شماری برای تبلیغات در اینترنت وجود دارد اما هیچکدام به اندازه تبلیغات در گوگل موثر نخواهد بود. البته هنوز کسانی هستند که به روش تبلیغات سنتی علاقه دارند و در این مسیر به نتایج نسبتا خوبی رسیده اند. اما می دانید که اکنون دنیای دیجیتال مارکتینگ و گوگل است؛ و بیشتر صاحبان کسب و کار به ویژه استارت آپ هایی تازه وارد دنیای کار شده اند به گوگل ادوردز روی آورده و از این روش برای تبلیغات استفاده می کنند. یکی از بهترین مسیرها برای تبلیغ، تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز است که در حال حاضر طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده و روز به روز به آن افزوده می شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحات مفصلی در خصوص تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز و دیگر امکانات گوگل ادز بدهیم.

تبلیغات کلیکی گوگل

شرایط تبلیغات کلیکی گوگل

تبلیغات کلیکی گوگل یا همان گوگل ادوردز دریچه ای جدید به روی کسب و کارهایی است که قصد دارند محصولات و خدماتی را بفروشند و به سرعت مشتریان خود را در صحنه رقابت گوگل شناسایی کنند. جالب است بدانید شرکت آلفا یا همان صاحب اصلی گوگل، از سال 2001 تا 2017 از تبلیغات گوگل درآمدی بالغ بر 580 میلیارد دلار داشته و در سال 2018 و 2019 این رقم سرسام آور بوده است.

پس با همین اعداد و ارقام می توان دریافت که گوگل چقدر به کسب و کارها کمک کرده و آنها را در مسیر درستی قرار داده است.

اما فراموش نکنید، قرار گرفتن در پروسه تبلیغات گوگل کار آسانی نبوده و نیازمند برنامه ریزی است. اگر صرفا قصد تبلیغ دارید، همینجا باید فکر صفحه اول گوگل از از سرتان بیرون کنید. زیرا برای تبلیغ در گوگل و قرارگیری در صفحه اول باید نکات مهمی را رعایت کنید تا در زمان کمتری به نتایج دلخواهتان برسید. به یاد داشته باشید اگر می خواهید با یک کلمه کلیدی خاص در نتایج نخست گوگل باشید، باید در مورد آن محتواهای با کیفیت و محصولی برای فروش داشته باشید. به هیچ عنوان نباید محتوا را دست کم بگیرید؛ زیرا اگر مخاطب شما روی لینک Ad کلیک کند و به مطلب یا کالای مورد نظر برای خرید دسترسی نداشته باشد، قطعا صفحه را بسته و با این روند؛ گوگل ادز جریمه هایی در نظر گرفته و از ممکن است شما را از صفحه اول گوگل کنار بگذارد.

بنابراین در خصوص سایت و محتوا وسواس بخرج دهید، بعد برای شارژ اکانت گوگل ادوردز اقدام کنید.

گوگل ادوردز

راه اندازی اکانت گوگل ادوردز

در قدم نخست اگر حساب جیمیل(Gmail) ندارید باید بسازید و با استفاده از آن وارد گوگل ادوردز شوید. بعد از آن باید در یک کمپین ثبت نام کنید تا اجازه ورود به این پروسه را داشته باشید.

دکمه ای سبز رنگ به نام Start Now نمایان می شود که با کلیک روی آن وارد صفحه ای می شوید که از شما ایمیل و نام وب سایتی که می خواهید برای آن تبلیغ کنید پرسیده می شود. سپس دکمه آبی رنگ “ادامه” را بزنید و وارد مرحله بعد شوید.

در مرحله بعد صفحه ای از اطلاعات نظیر: مقدار بودجه، منطقه مورد نظر برای تبلیغ، کلمه کلیدی و دیگر اطلاعات می خواهد که باید با دقت آنها را وارد کنید. بودجه یکی از مهمترین قسمت های فرم است. اگر اطلاعات دقیقی از نرخ تبدیل محصولات خود ندارید (مثلا نمی دانید از 200 نفر چند نفر کلیک می کنند) حتما پایین ترین یا متوسط ترین بودجه را برای تبلیغات کلیکی گوگل انتخاب کنید. با این روش ضرر کمتری در پی داشته و مسیر متعادلی را طی می کنید.

در قسمت بعدی می توانید موقعیت جغرافیایی کمپین خود را انتخاب کنید. برای مثال اگر کشور مورد نظر را ایران بزنید؛ فقط برای مخاطبان ایرانی در صفحه اول گوگل نمایش داده می شود.

در این مرحله باید نوع تبلیغات را انتخاب کنید. به طور کلی گوگل دو نوع تبلیغ به نام های Search Network یا همان SERP و Display Network در اختیارمان قرار داده است. اگر گزینه اول را انتخاب کنید در صفحه اول و اگر گزینه دوم را انتخاب کنید به شکل بنر در سایت های مرتبط نمایش داده می شوید. پیشنهاد ما این است که اگر کسب و کارتان نوپا است از سرچ نتورک استفاده کنید. زیرا دیسپلی نتورک بیشتر برای کسب و کارهای بزرگ و قدیمی که کار برندینگ را انجام می دهند، کارایی دارد.

قسمت هیجان انگیز و جذاب گوگل ادوردز، انتخاب کلمه کلیدی است. گوگل به شما اجازه داده بیش از 15 کلمه کلیدی را انتخاب کنید. در انتها گوگل باز بین 15 یا 20 کلمه کلیدی شما، بهترین را گزینش کرده و در اختیار شما قرار می دهد.

همین موضوع انتخاب را برای شما آسان کرده و می توانید به کلمه کلیدی مورد نظر دسترسی داشته باشید. در ادامه ثبت نام در گوگل ادوردز ، مسیر راحت تری داشته و می توانید به نوبه خود یا به کمک افرادی که در این زمینه تبحر دارند؛ کمپین خوبی برنامه ریزی کنید.

تبلیغات در گوگل ادوردز
این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH