رئیس ایسوس خرید اچ‌تی‌سی را مد نظر دارد

در شرایطی که قیمت سهام «اچ‌تی‌سی» کمترینِ تمام دوران خود را تجربه می‌کند و همچنان نیز درحال سقوط است؛ شاید هم اکنون بهترین زمان برای یک کمپانی دیگر است که برای خرید این شرکت اقدام کند.

asus-logo-companyیکی از کمپانی‌هایی که خرید این شرکت تایوانی را مدنظر دارد هموطن آن‌ها «ایسوس» است. در جلسه سالانه این شرکت که امروز (جمعه) شکل گرفت؛ رئیس شرکت «Johnny Shih» به این سوال که آیا ایسوس علاقه‌مند به دادن یک پیشنهاد مالی برای خرید اچ‌تی‌سی است، این‌گونه جواب داد: «برنامه فرستادن پیشنهاد برای اچ‌تی‌سی هنوز کاملا کنسل نشده‌ است.»

مدیر مالی ایسوس، «David Chang» اضافه کرد درحالی‌که Shih موضوع خرید اچ‌تی‌سی را در داخل شرکت مطرح کرده؛ اما این شرکت همچنان به همان شکل سنتی کسب درآمد از طریق فروش فکر می‌کند. یعنی در اصل شانس خرید اچ‌تی‌سی توسط ایسوس کم است.

از زمانی که «One M9» شرکت اچ‌تی‌سی در ماه مارچ عرضه شد؛ سهام این شرکت تقریبا ۵۰ درصد افت داشته است. این شرکت برای یک وام ۹۳میلیون دلاری در ربع دوم سال درخواست می‌نویسد؛ در حالی که تولید خود را تا ۳۰ درصد کاهش خواهد داد. با تمام این‌ها، اچ‌تی‌سی اعلام کرده که تولید گوشی «Hero» با طراحی کاملا جدید را برای ماه اکتبر مد نظر دارد.

ارزش اچ‌تی‌سی در بازار هم‌اکنون کمی بیشتر از ۲ میلیارد دلار آمریکاست. در سال ۲۰۱۱ این شرکت ۳۳.۸ میلیارد دلار آمریکا ارزش داشت. اگر ایسوس در پی خرید این کمپانی باشد، احتمالا الان بهترین زمان برای آن است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH