بدنه ضعیف و طول عمر باتری دو مشکل اصلی اسمارت فون‌های فعلی هستند!

روزانه اسمارت فون‌‌ها نسبت به گذشته بهبود می‌یابند و از چنان قابلیت‌هایی بهره می‌برند که شاید چند سال پیش اصلا فکر نمی‌کردیم که یک تلفن همراه چنین کار‌هایی را انجام دهد. در این مدت تمام بخش‌های موبایل بهتر از گذشته شده‌اند اما در واقع با این وجود دو حفره بزرگ در قابلیت‌های آن‌ها احساس می‌شود. امروز اسمارت فون‌ها با وجود اینکه صفحه نمایش خارق العاده‌ای دارند و از سخت افزاری بهره می‌برند که هر کاری می‌تواند بکند و یک دوربین بسیار باکیفیت نیز دارند که توان رقابتی با دوربین‌های سطح کامپکت و خانگی را دارند اما همچنان وجود دو مشکل در آن‌ها احساس می‌شود. همراه ما باشید تا با دو مشکل و فقدان در اسمارت فون‌های امروزی آشنا شویم.

broken-smartphone

مقاومت نه چندان کافی

شاید آمار و ارقام خیلی رویایی باشد، برای مثال گوریلا گلس 4 مقاومت بسیار بیشتری نسبت به گوریلا گلس 3 دارد و با وجود چنین محافظ‌هایی صفحه نمایش دستگاه به سختی خراش برمی‌دارد و… . اما بهتر است نیم نگاهی به چند سال پیش داشته باشیم. زمانی که از تلفن همراه خود به عنوان یک وسیله سخت و محکم یاد می‌کردیم و گاهی به شوخی گردو نیز با آن‌ها می‌شکستیم اما در واقع اسمارت فون‌های امروزی این چنین نیستند (شاید گوشی بشکند ولی گردو نه!). تلفن همراه‌های قدیمی اگر از دستتان می‌افتادند و چندین متر نیز در زمین سنگی سر می‌خوردند شاید چندین خراش کوچک بر می‌داشتند که این اتفاق نیز برای کاربر هیچ هزینه‌ای نداشت ولی اگر اکنون اسمارت فون پرچم‌دار یا میان‌رده شما نقش زمین شود ماجرا کاملا متفاوت است. حال فرض کنیم که گوریلا گلس 4 نیز بر روی آن باشد اما همچنان خورد خواهد شد (البته در اغلب موارد) و شاید هزینه تعویض نمایشگر بسیار بالاتر از قیمت یک گوشی نو در سال‌های گذشته باشد.

به همین دلیل است که اگر دقایقی را در محیط ایستگاه مترو، فرودگاه و یا خیابان‌ها سپری کنید حتما متوجه خواهید شد که اغلب افراد محافظت از اسمارت فون خود را به قاب‌های پلاستیکی سپرده‌اند که شاید هرگز نتواند حس بدنه زیبا گوشی را به شما القا کنند. با وجود اینکه این نوع قاب‌ها در شکل‌های مختلف در دسترس هستند اما شاید به دلیل اینکه ضخامت دستگاه را تا اندازه زیادی افزایش می‌دهند چندان خوش آیند نباشند. اما اگر قصد استفاده از قاب محافظ را دارید شاید انتخاب یک محافظی که بخش جلویی دستگاه شما را نیز بپوشاند فکر بهتری باشد. زیرا آسیب پذیرترین بخش اسمارت فون‌ها در حین ضربات، صفحه نمایش آن‌هاست که در این صورت شاید تاحدودی آینده آن تضمین شود.

باتری‌های ناشایست!

احتمالا اگر از افرادی باشید که از سال‌ها پیش تلفن همراه دارید حتما دورانی را به خاطر می‌آورید که گوشی را به شارژر متصل می‌کردیم و در طول هفته نیز اگر وقت و حوصله داشتیم دوباره آن را شارژ می‌کردیم و اگر حوصله چنین کاری را نیز نداشتیم تلفن همراه مان همچنان تا یک روز می‌توانست پاسخگوی نیاز‌های ما باشید اما اکنون باید هر روز ناز اسمارت فون‌های باریک اندام خود را بکشیم و به شارژر متصل کنیم تا بلکه خدایی نکرده صفحه نمایش غول پیکر آن (نسبت به گوشی‌های قدیمی) در طول روز آینده گرسنه نشود.

smartphone-cases

موضوع شارژ گوشی‌های امروزی حداقل برای بنده ناخوش آیند است. با وجود اینکه اسمارت فون‌های پرچم‌دار فعلی دارای برخی قابلیت‌های نرم افزاری هستند که با کاهش کارایی دستگاه می‌توانند طول عمر باتری بیشتری را (حدود 24 ساعت) در اختیار کاربر قرار دهند اما همچنان توان رقابت با گوشی‌های قدیمی را ندارند. با ورود اسمارت فون‌های فعلی این مشکل تا حدی حل شد ولی همچنان راه حل نهایی توسط کمپانی‌های تولید کننده اسمارت فون یافت نشده است تا اینکه قاب‌های محافظ  دست به کار شدند و اکنون قاب‌هایی وجود دارند که در کنار محافظت از اسمارت فون شما می‌توانند به شارژدهی آن نیز کمک کنند. این نوع قاب‌های محافظ قیمتی بالاتر از قاب‌های عادی دارند اما در عوض می‌توانند طول عمر باتری اسمارت فون شما را بهبود دهند. (این نوع قاب‌ها یک باتری در خود جای داده‌اند که باعث افزایش طول عمر پاسخگویی دستگاه به دستورات کاربرمی‌شود)

منبع: Cnet

16 در مورد “بدنه ضعیف و طول عمر باتری دو مشکل اصلی اسمارت فون‌های فعلی هستند!”

  1. خخ شما میگین صفحه سونی z3 تو عکس شکسته این عکس مربوط به تست چکش رسانه pondog بود که با چکش رو z3 زده بودن فیلمشم تو اینترنت بود پس الکی حرف نزنین اونی هم که مشکل باطری داره s6 هست نه z3

  2. چرا از اون سامی پلاست بی کیفیت عکس نمی زارین، چرا عکس z3 گذاشتین،حرستون می گره، فقط می خواین سونی بکوبین همه می دونیم که دستای سامی پلاست پشت این قضیه هست ،مگه سونی چی کار کرده باهاتون ازش بد می گین همیشه اون z3 هم حد اقا از اون s6 مذخرف بهتره با اون باطری خرابش و صفحه نمایش اغراق کنندش،حتی زیبایی و کیفیت z بزرگ ازش بهتر بود

  3. من یه سوال داشتم هرکی بلده جواب بده
    چرا وقتی تاچ گوشی های سونی ترک برمیداره یا میشکنه دیگه کار نمیکنه
    ولی در مورد گوشی های دیگه از هواوی و سامسونگ و… این طور نیست و باهاش میشه کار کرد
    ولی باید تاچ گوشی سونی حتما تعویض بشه تا کار کنه

    1. زیرا گوشی های سونی تاچ و صفحه نمایشش یکپارچه می باشد.درمورد دیگر گوشی ها همچون سامسونگ و…درصورتی که صفحه نمایش آنها ترک بخورد باید حتما”تاچ ش رو باهاش تعمیر کنند.در مورد کارکردن گوشی های سامسونگ با صفحه شکسته اینه که ((سامسونگ سالاره))

    2. دوست عزیز تکنولوژی تاچ و صفحه نمایش گوشیهای سونی کاملا پیشرفته تر از گوشیهای دیگه هست به این ترتیب که در صفحه نمایش های سونی لایه های اضافه حذف شدن و صفحه نمایش نازک شده. به این تکنولوژی میگن in cell. نسل بعدی اسمارت فونها همگی از این نوع تاچ استفاده خواهند کرد. این تاچ سرعت بیشتری هم داره موقع لمس.

  4. سلام.اگر دقت کرده باشید نوشتید (اسمارت فون)این یعنی گوشی هوشمند.تلفن هوشمند نیز به علت هوشمندی زیاد برخی مشکلاتو دارن .مشکل باتری یه چیز عادی اونم به دلیل آیتم های متعدد روی گوشی است
    ناراحت نباشید من خودم نوت4 (اج)دارم این مشکل هارو هم ندارم

  5. خخخخ. تیتر مطلب در مورد کیفیت و باتریه اونوقت از z3 که در جفتش بهترین گوشی دنیاست عکس میذارن. مطالب ضد سونی تا کی؟!

    1. حسین باقری

      دوست عزیز در فوق العاده بودن Z3 هیچ شکی نیست.

      اما اگه به عکس توجه کنید همین گوشی فوق العاده هم شیشه ش ترک برداشته. چ برسه به سایر گوشیها.

      و در کم بودن عمر باطریهای فعلی همه قبول دارن که واقعا ضعیف ترین بخش اسمارت فونها همین باطریه و امیدوارم مورد توجه بیشتری قرار بگیره.

      1. بله شکسته و ماهم میدونیم شکسته. ولی شرایط شکستن هم متفاوته.باتری z3 هم با دو روز ماندگاری و استفاده شدید یکروز کاملا راضی کنندست

  6. حالا چرا عکس xperia z3 رو گذاشتین؟ z3 که هم بهترین باتری رو بین گوشی ها داره، هم مقاومت قابل قبولی داره.

  7. سلام اقای میرضاپور ممنون به خاطر پست

    شما گوشی تا یک میلیون که باتری عالی داشته باشه و از لحاظ قیمت ارزش خرید داشته باشه چی پیشنهاد میکنین؟ سیستم عامل مهم نیست فقط باتری و کارایی خوب داشته باشه

  8. به صورت کاملن اتفاقی عکس از سونی گذاشته شده…مدیونید اگه فکر کنید از قصد این عکس گذاشته شده!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH