خبر فوری: به دلیل باگ امنیتی فایرفاکس فورا آن را آپدیت کنید!

آیا شما کاربر فایرفاکس هستید؟ پس همین الان و بدون هیچ‌گونه درنگی، کاری را که در حال انجام آن هستید متوقف کرده و مرورگر خود را آپدیت کنید، چرا که گفته شده‌ است فایرفاکس دارای شکاف امنیتی بسیار بزرگی است. روز چهارشنبه، یک رخنه امنیتی در فایرفاکس یافت شد که به موجب آن، مرورگر شما می‌تواند به راحتی در بین فایل‌های کامپیوترتان جستجو کرده و عکس‌هایتان را به سروری ناشناخته و مشکوک که احتمالا متعلق به هکرها بوده و واقع در اوکراین است، آپلود کند! شرکت موزیلا از کاربران خود خواسته که ورژن مرورگر خود را هرچه سریع‌تر به 39.03 ارتقا دهند تا این رخنه امنیتی از بین برود. در پست منتشر شده‌ای از جانب موزیلا گفته شده: تبلیغاتی از یک سایت خبری بدون نام روسی، می‌تواند نفوذپذیری‌های داخل سیستم شما را یافته و از آن طریق به سیستم شما نفوذ کرده و به جستجو و آپلود فایل‌های شخصی‌تان بپردازد، بدون این که حتی متوجه آن شوید!
firefox-toolsدانیل ودیتز، متخصص امنیت شرکت موزیلا نیز در این مورد می‌گوید که کاربران سیستم عامل‌های لینوکس و ویندوز در معرض این خطر بسیار بزرگ قرار دارند، اما فعلا در مورد سیستم عامل مک باید بگویم که که در امنیت کامل به سر می‌برد، هرچند در مورد آینده آن چیزی نمی‌توان بگویم و ممکن است تا چند روز دیگر، مک هم کاملا ایمن نباشد!
این آسیب‌ پذیری خطرناک از مکانیزمی ناشی می‌شود که مسئول جداسازی محتویات جاوا اسکریپت از یکدیگر و PDF Viewer فایرفاکس است. ودیتز گفته‌ است که محصولاتی از موزیلا که دارای PDF Viewer نیستند، مانند مرورگر اندروید فایرفاکس، کاملا از این خطر در امانند و نیازی به آپدیت آن‌ها نیست. ودیتز همچنین گفته آن دسته از کاربران مرورگر فایرفاکس که از بلاک‌ کننده تبلیغات در مرورگرشان استفاده می‌کنند، ممکن است از این حمله گسترده در امان مانده باشند، چرا که به احتمال بسیار زیاد با این کار، اجازه ورود بدافزار به رایانه خود را نداده‌اند.
اگر آخرین نسخه از مرورگر فایرفاکس بر روی سیستم شما نصب نیست، باید بگوییم که در معرض خطر بزرگی قرار دارید. پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر مرورگر خود را آپدیت کنید. می‌توانید برای اطلاع از چگونگی آپدیت به آخرین نسخه فایرفاکس، به  اینجا مراجعه کنید.

2 در مورد “خبر فوری: به دلیل باگ امنیتی فایرفاکس فورا آن را آپدیت کنید!”

  1. سلام
    نسخه 39 واسه خیلی وقت پیشه
    من الان خیلی وقته نسخه 41 رو دارم (البته developer edition) استفاده می کنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH