عرضه اپلیکیشن‌های تماس و مخاطبین گوگل برای مارشمالو در پلی استور

google-phone-contacts

روز گذشته، گوگل دو اپلیکیشن دیگرش را برای اندروید در فروشگاهش عرضه کرد. Contacts و Phone بخشی از نسخه گوگلی (خام) اندروید است که به‌عنوان مثال در دستگاه‌های سری نکسوس به‌کار گرفته می‌شوند. تاکنون، برای انتشار آپدیت‌های این سری از اپلیکیشن‌ها، شرکت مجبور بود آن‌ها را بخشی از رونمایی نرم‌افزار اندرویدی جدید کند. اما اکنون هر دو اپلیکیشن فوق، با آپدیت‌هایی که از این راه مناسب مدیریت می‌شوند، در پلی استور یافت شده و در واقع آغاز به‌کار این دو اپلیکیشن در پلی استور مصادف با ارائه ویژگی‌های جدید برای آن‌هاست.

برای مثال، اپلیکیشن فون، قابلیت مسدودسازی تماس را افزوده و نیز دستی به سر و روی رابط کاربری‌اش در بخش “حین تماس” کشیده است. هم‌چنین، بخش شماره‌گیری، اسم مستعار را به‌جای نام اصلی، البته برای کاربرانی که اسم مستعار در Google Now برای‌شان تعریف شده است، نمایش خواهد داد. و تغییر دیگر این‌که اگر اپراتور شما از سرویس گوگل موسوم به visual voicemail پشتیبانی کند، از این به بعد یک شمارنده پست صوتی خواهید داشت.

اپلیکیشن کانتکتس نیز همراه با قابلیت ویرایش ساده است که اعمال تغییرات در اطلاعات مخاطبین را آسان‌تر از قبل می‌کند.

اپلیکیشن‌های فون و کانتکتس گوگل تنها روی اندروید ۶ مارشمالو اجرا می‌شوند. در حال حاضر، دستگاه‌هایی که این اپ‌ها را به‌صورت پیش‌فرض نصب‌شده دارند، قادر به دریافت به‌روزرسانی هستند، اما آن‌چه که واضح نیست این است که آیا می‌توان هرکدام از این دو را روی دستگاه‌هایی به غیر از نکسوس نصب کرد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH