گوگل به پشتیبانی از مرورگر کروم در اندروید 4 پایان می‌دهد

google_Chrome_android

همانطور که می‌دانید مرورگر گوگل کروم از بهترین مرورگرهای وب است که با سرعت و امنیت مناسب خود همواره انتخاب اول کاربران وب بوده است و پس از عرضه آن در اندروید شاهد رشد سریع این اپ بودیم، تنها نکته موجود در عرضه این اپ برای اندروید اختصاصی بودن آن برای نسخه‌های اندروید 4 به بالا بود که کاربران نسخه‌های قبلی که امکان آپدیت نیز نداشتند را ناکام می‌گذاشت. البته این امر برای گوگل مهم بود زیرا می‌خواست کاربران را مجبور به مهاجرت به نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل خود کند.

حال خبر می‌رسد که تیم برنامه نویسی این اپ اعلام داشته‌اند‌ که از نسخه 4.2 به بعد گوگل کروم دیگر شاهد پشتیبانی از نسخه 4 این پلتفرم نخواهیم بود. از دلایل این امر می‌توان به کدهای قدیمی ‌این نسخه از اندروید اشاره کرد که کار برنامه نویسان برای پشتیبانی را سخت می‌کند و کاربران نمی‌توانند از این اپ لذت ببرند.

تیم پشتیبانی گفته است:

در سال گذشته تعداد کاربران گوگل کروم که از نسخه بستنی حصیری (نسخه 4) استفاده می‌کردند 30 درصد کاهش داشته است. تولید محتوایی جدید و به روز با امکاناتی مناسب و بهتر برای تلفن‌های همراه قدیمی‌تر به یک چالش بزرگ تبدیل شده است و پشتیبانی از نسخه 4 اندروید برای ساختن اپ‌ها و بهره بردن از حداکثر توان اسمارتفون‌های قدیمی کار بسیار مشکلی است و زمانبر، این در حالی است که  تعداد این کاربران خیلی کم است. بنابراین با انتشار نسخه 4.2 گوگل کروم ما به پشتیبانی از کاربران بستنی حصیری پایان خواهیم داد، آن‌ها می‌توانند از سرویس‌های گوگل کروم استفاده کنند ولی آپدیتی برای آن‌ها منتشر نخواهد شد.

با این تفاسیر کاربران یا باید قید استفاده از گوگل کروم را بزنند یا باید با خرید تلفن هوشمند جدیدی با نسخه اندروید بالاتر به استفاده از این اپ بپردازند.

5 در مورد “گوگل به پشتیبانی از مرورگر کروم در اندروید 4 پایان می‌دهد”

  1. کروم مطمنم یکی از بهترین مرورگر های شناخته شده است و این کار گوگل به نفع کاربران نخواهد بود البته کمتر کسی رو میشناسم که از نسخه 4 اندروید استفاده می کنه!!!

  2. وقتی از بازار خودت مطمئن هستی، حفظ وفاداری مشتری برات اهمیتی نداره. گوگل توی اسن وضعیت قرار داره. به خصوص اینکه سرویس‌های خودش رو رایگان ارائه می‌کنه.

  3. بنظر من کار منطقی نیست… مرورگر ها همیشه نرم افزار های جامعی هستن و بهتره برای همه دستگاه ها و نسخه های اندروید ارائه بشن.

  4. حسین باقری

    خب حقم داره دیگه…

    الان 3 سال بیشتره اندروید 4 ارائه شده.

    تازه رامهایی مث سیانوژنم هس برا کسایی که میخوان آپ باشن…

    یکی از دوستای خودم چند روز پیش رو سامی ایس3 خودش لالیپاپ نصب کرد…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH