شیائومی Mi 7

[شایعه] شیائومی و ساخت یک پردازنده اختصاصی قدرتمند

شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تلفن همراه مانند سامسونگ، اپل و هوآوی، همه دست به تولید پردازنده‌های اختصاصی خود زده‌اند و کم‌کم با استفاده از این چیپست‌ها در تلفن‌های همراه تولیدی، نیاز خود به تولیدکنندگان دیگر مانند کوالکام، مدیاتک، انویدیا و غیره را کاهش می‌دهند. البته کمپانی اپل با داشتن خط اختصاصی پردازنده‌هایش، به طور کامل از شرکت‌های سازنده پردازنده بی‌نیاز است.

و اما طبق اخبار وبسایت‌های چینی، شرکت شیائومی که پله‌های ترقی را یکی یکی و با سرعت طی کرده و پس از قرارگیری در رتبه اول فروشندگان تلفن همراه در چین، در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلفن همراه در جهان است، این روزها به فکر تولید پردازنده اختصاصی خود افتاده است. این چندمین بار در سال جاری است که خبر تولید پردازنده اختصاصی شیائومی منتشر می‌شود و به همین دلیل می‌توان امیدوار بود که این اخبار، صحت داشته باشند. در خبرهای گذشته آمده بود که شیائومی حتی گواهینامه‌های ARM مورد نیاز برای تولید چیپست را تهیه کرده است و با استخدام یکی از مدیران سابق کوالکام، گام‌های محکمی برای تولید پردازنده اختصاصی خود برداشته است.

چندی پیش بود که خبری مبنی بر امضای قرارداد میان شیائومی و کوالکام برای ثبت پتنت منتشر شد. اما یک منبع آگاه در شرکت مدیاتک، عنوان کرده است که امکان تولید پردازنده اختصاصی شیائومی قوی‌تر است و ممکن است این شرکت تعدادی از تلفن‌های همراه آینده را با پردازنده اختصاصی خود راهی بازار کند.

این منبع آگاه می‌گوید که ساخت پردازنده اختصاصی، فرآیندی هزینه‌بر و نیز طولانی‌مدت است. البته همان طور که گفته شد، تولید پردازنده اختصاصی توسط شیائومی، می‌تواند این شرکت را از کارخانه‌های تولید پردازنده بی‌نیاز کند و با صرفه‌جویی هرچه بیشتر در هزینه‌ها، باعث تولید تلفن‌های ارزان‌تر توسط این کمپانی چینی شود. باید منتظر بود و دید که سال 2016 برای این غول چینی، چه اتفاقاتی را رقم خواهد زد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH