5 مشکل اصلی نکسوس 6P و راه حل رفع آن‌ها

همه علاقه‌مندان به سیستم عامل اندروید هر ساله منتظر رونمایی از جدیدترین نسخه نکسوس هستند؛ چرا که نکسوس‌ها، همیشه دارای قیمت رقابتی و مناسب بوده و بهترین پشتیبانی را در میان محصولات اندرویدی دارند. چندی پیش، گوگل، از نکسوس 6P رونمایی کرد. محصولی که می‌توان آن را بهترین نکسوس ساخته شده تا به امروز دانست اما این موضوع نشان‌دهنده بی‌نقص بودن این دستگاه نیست و به همین سبب نیز قصد داریم در این مطلب به 5 مشکل اصلی نکسوس 6P و راه‌حل‌های آن‌ها اشاره کنیم. در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید.nexus 6p 18

 قطعی اتصالات دستگاه به خصوص بلوتوث

تعداد زیادی از کاربران از وجود مشکلات فراوان در اتصالات و به خصوص بلوتوث این پرچم‌دار نالیده‌اند! گوگل با انتشار آپدیتی سعی در حل کردن این موضوع داشته است که نه تنها موفق نشده، بلکه مشکلات برخی کاربران بیشتر نیز شده است!maxresdefaultشما با یکی از روش‌های زیر، قادر به رفع این مشکل خواهید بود:

1. به بخش بلوتوث، در تنظیمات دستگاه بروید. نام دستگاهی که با آن مشکل دارید را بزنید و Forget را انتخاب کنید و دوباره  به دستگاه مورد نظر متصل شوید.

2. پاک کردن پارتیشن بندی دستگاه نیز راه دیگر برای رفع این مشکل است. برای این کار ابتدا دستگاه خود را خاموش کرده و با فشردن همزمان دکمه ولوم با پاور، گوشی را روشن کرده و سپس گزینه Recovery Mode را انتخاب کنید. هنگامی که آرم سبز رنگ اندروید روی صفحه ظاهر شد، با نگه داشتن دکمه پاور، همزمان دکمه افزایش ولوم را بفشارید و سپس رها کنید؛ در منو ایجاد شده گزینه Wipe Cashe Partition را انتخاب کنید و پس از آن Yes را بزنید. سپس دستگاه خود را دوباره راه اندازی کنید.

3. بازگشت به تنظیمات کارخانه، آخرین گزینه پیش روی شماست! با این کار به احتمال زیاد مشکل شما حل می‌شود اما باید بدانید که تمام اطلاعات‌تان پاک خواهد شد.

 مشکل در باتری

حجم 3450 میلی‌آمپری برای باتری محصولی که از اندروید 6 بهره می‌برد و بهینه‌سازی‌هایی نیز در سخت‌افزارش صورت گرفته، به نظر بسیار مناسب است اما باید بدانید که سخت در اشتباهید! کارکرد واقعی باتری نکسوس 6P با این تئوری‌های بالا هیچ هماهنگی ندارد و تقریبا هر روز مجبور به شارژ کردن دوباره این دستگاه خواهید بود.Nexus-6P-AH-Event-9-1600x1067اگر شما نیز دارای این محصول هستید، می‌توانید به‌کمک یکی از راه‌های زیر به بهبود شارژدهی دستگاه خود کمک کنید:

1. در ابتدا باید توجه داشته باشید که قابلیتی همچون Doze به مصرف بهینه باتری کمک می‌کند و می‌توان با فعال‌سازی آن، شاهد بهبود شارژدهی دستگاه باشید. همچنین خاموش کردن وای‌فای و بلوتوث نیز موثر است.

2. مکان‌یابی با دقت بالا را غیرفعال کنید. برای این کار ابتدا باید به قسمت Location در تنظیمات دستگاه بروید و یکی از گزینه‌های Battery Saving یا Device Only انتخاب کنید.

3. اگر باز هم وضعیت شارژدهی دستگاه‌تان وخیم است، می‌توانید دو روش پاک کردن پارتیشن بندی دستگاه و بازگشت به تنظیمات کارخانه را امتحان کنید.

 نرم‌افزار دوربین پر از باگ است!

دوربین نکسوس 6P بسیار قدرتمند است؛ جایی که سنسور IMX377EQH5 کمپانی سونی برای دوربین‌های حرفه‌ای‌تر ساخته شده و شاهد گشودگی دیافراگم f/2.0 هستیم. هر چقدر که کیفیت عکاسی و فیلم برداری این دستگاه خوب است، اپلیکیشن دوربین آن ضعیف و پر از باگ است.nexus 6p 13برای حل این مشکل، می‌توانید از راه‌های زیر اقدام کنید:

1. گوشی خود را reboot کنید؛ چرا که بسیاری از کاربران با این کار مشکل‌شان حل شده است.

2. همان‌طور که می‌دانید برنامه‌های زیادی در اندروید برای عکاسی وجود دارد، پس از اپلیکیشن‌های دیگر نیز بهره بگیرید.

3. سَری هم به تنظیمات دوربین بزنید! با این کار، شما قادر خواهید بود که بسیاری از مشکلات خود در دوربین این محصول را برطرف کنید.

مشکل میکروفون در مکالمه

برخی از دارندگان نکسوس 6P عنوان کرده‌اند که کیفیت صدای ارسالی از میکروفون‌های دستگاه ضعیف است و هنگام تماس تلفنی فرد با مشکل مواجه می‌شود. همچنین بسیاری از کاربران از ضعیف بودن حالت Noise Cancellation انتقاد کرده‌اند و حتی آن را علت اصلی بروز این مشکل می‌دانند.nexus 6p 5هرچند که به نظر این مشکل سخت‌افزاری باشد اما احتمال نرم‌افزاری بودن آن نیز وجود دارد. برای رفع این مشکل، راه‌های زیر را می‌توانید امتحان کنید:

1. نخستین راه پوشاندن میکروفون پشت گوشی است؛ چرا که کاربران بسیاری علت این مشکل را همین میکروفون اعلام کرده‌اند.

2. راه حل بعدی،  تغییر مقدار persist.audio.fluence.voicecall  در فایل build.prop از true به false که تنها در گوشی‌های روت شده جواب می‌دهد.

شکستن شیشه پشتی دستگاه

یکی از مشکلات گزارش شده در خصوص ضعف بدنه نکسوس 6P است که بر اساس آن شیشه پشتی دستگاه که در واقع محافظی برای دوربین است، بسیار سریع و البته بی هیچ دلیلی می‌شکند! در این مشکل که تنها برخی از نکسوس‌ها دارای آن هستند، شیشه مذکور بدون هیچ ضربه و فشار خرد می‌شود. Nexus-6p-cracked-glassدر صورت شکستن شیشه پشت چه راه حلی داریم جز اینکه به خدمات پس از فروش هواوی مراجعه کنیم و یا برای دستگاه‌مان قاب تهیه کنیم؟!

ناگفته نماند که این موارد تنها در برخی دستگاه‌ها رخ داده است.

4 در مورد “5 مشکل اصلی نکسوس 6P و راه حل رفع آن‌ها”

  1. کلا با نکسوس ۶پی حال نمیکنم !!! ۵ایکس خیلی بهتره بنظرمن ، گوگل باید دو ساخت این مدل رو هم میسپارید به الجی ، گوشیای نکسوس الجی قوی تر ، خوش ساخت تر و جذاب تر بودن نمونش نکسوس۴ و ۵ و ۵x

  2. علی اکبر رفیعی

    اقای خرسندی من میخوام LG G FLEX 2 بخرم تو سایت MOBILE.IR حدود یک میلیون قیمت زدن به نظرتون نسبت به قیمت ارزش داره؟

    1. مهدی خرسندی

      این محصول، با این قیمت شدیدا ارزش خریدش بالاست اما باید توجه کنید که به طور رسمی و با گارانتی وارد نشده

  3. امید ایروانی

    اگه یه قاب بزنیم پشت نکسوس 6P مشکل شکستن شیشه‌اش حل میشه، برای باتری هم خو این روزا همه جا میشه شارژ کرد و پاوربانک هم میشه خرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH