کاهش 35.24 درصدی فروش محصولات اچ‌تی‌سی در سال 2015

HTC-logo-invite-main

سال 2015 برای اچ‌تی‌سی سال خوبی نبود. فروش پرچم‌دار این شرکت بسیار ناامیدکننده بود، One M9 علاوه‌بر این‌که از نظر طراحی مورد پسند کاربران واقع‌ نشد، به‌علت مشکل گرم‌ شدن بیش‌ از حد پردازنده نتوانست آن‌طور که باید برای رقابت با سایر پرچم‌داران آماده‌ شود. اولین گام اچ‌تی‌سی برای مقابله با این بحران معرفی One A9 بود. تلفن‌همراهی که از نظر خانم‌ وانگ ،مدیرعامل اچ‌تی‌سی، قرار بود ناجی این کمپانی باشد اما بیش‌تر به‌علت شباهت بیش‌ از حدش به آی‌فون مورد تمسخر کاربران قرار گرفت؛ قدم بعدی اچ‌تی‌سی برای خروج از بحران معرفی One X9 بود که البته هنوز به‌صورت جهانی عرضه نشده‌ است.

htc-2015-sold-chart

در ماه دسامبر 2015، اچ‌تی‌سی 195.7 میلیون دلار فروش‌ داشت که نسبت به سال‌ گذشته 57.08 درصد کاهش‌ یافته است. این در حالی است که اچ‌تی‌سی در ماه دسامبر سال 2014، رقم  455.9 میلیون دلار درآمد داشته‌! البته فروش اچ‌تی‌سی در ماه‌ نوامبر نیز خوب نبوده‌، اچ‌تی‌سی در این ماه 308.8 میلیون دلار فروش داشته‌ است. این مقدار، کاهشی 36.64  درصدی را نسبت به زمان مشابه سال گذشته نشان‌ می‌دهد.

اچ‌تی‌سی در سال 2015 میزان 3.65 میلیارد دلار فروش داشته است که این میزان نسبت به درآمد سال گذشته این کمپانی (5.64 میلیارد دلار)، حاکی از کاهشی 35.24 درصدی است.

تمامی طرفداران اچ‌تی‌سی امیدوارند این کمپانی بتواند با عرضه One M10 دوباره به مسیر موفقیت بازگردد، از شایعات منتشر شده در تابستان می‌توان پیش‌بینی کرد پرچم‌دار آینده اچ‌تی‌سی دارای صفحه‌ نمایشی 6 اینچی با رزولوشن QHD باشد و هم‌چنین از پردازنده اسنپدراگون 820 استفاده‌ کند؛ در رابطه با زمان عرضه این پرچم‌دار نیز گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد، از جمله این‌که این تلفن‌همراه مدتی پس از فصل اول 2016 و در ماه آوریل معرفی خواهد شد.

البته اچ‌تی‌سی نیم‌نگاهی نیز به موفقیت هدست واقعیت مجازی Vive دارد تا بتواند به‌عنوان بخشی از پروژه نجات اچ‌تی‌سی ایفای نقش‌ کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH