13 برنامه مخرب که از گوگل پلی حذف شدند!

mal

به نقل از سایت Lookout، این 13 برنامه مخرب باعث می‌شدند تا ویروس‌هایی وارد سیستم گوگل شوند که عضو یک زنجیره مخرب به نام “Brain Test” یا “تست مغز” هستند. برنامه‌هایی بی‌خطر از نگاه کاربران که در پشت پرده آن‌ها کار‌های وحشتناک قرار داشت! این برنامه‌های مخرب سعی می‌کردند تا دسترسی روت را بدست بیاورند و همچنین موبایلی که به این مشکل و بدافزار دچار می‌شد، بدون اجازه صاحب موبایل برنامه‌های مخرب دیگر را نیز نصب می‌کرد تا زمینه را برای کار‌های دیگر خود فراهم آورد. از آنجایی که اکثر این بدافزار‌ها سرگرم کننده بودند، به‌ راحتی می‌شد این بدافزار‌‌ها را وارد سیستم هدف کرد.

این برنامه‌ها یا بهتر است بگوییم بدافزار‌ها، قادر به ثبت بررسی خودکار در گوگل پلی بودند که با فریب دادن اشخاص دارای گوشی اندرویدی وارد سیستم آن‌ها می‌شدند (البته بیشتر گوشی‌هایی که روت شدند، دچار این ویروس می‌شدند) و شخص آن‌ها را نمی‌توانست پاک کند، حتی به وسیله بازگرداندن به تنظیمات کارخانه‌ای هم نمی‌شود این برنامه‌ها را پاک کرد. این بدافزارها به نصب یا پاک‌کردن تمام برنامه‌های شما دسترسی دارند. در گوشی‌هایی که این ویروس وارد شده، آسیب‌های زیادی زده شده است. اگر ویروس هنوز در گوشی شما خیلی پیشرفت نکرده، شما می‌توانید با یکی آنتی ویروس‌هایی که قبلا معرفی کردیم آن‌‌ها را به سزای اعمال شوم‌شان برسانید! ولی اگر پیشرفت زیادی این بدافزار داشته است، شما باید رام گوشی خود را عوض کنید و رام جدیدی نصب کنید.

لیست بالا 13 نرم‌افزاری را نشان می‌دهند که از فروشگاه گوگل پاک شدند تا گوشی‌های بیشتری به این ویروس‌ها دچار نشوند. مطمئن شوید که هیچ‌یک از این نرم‌افزار‌ها بر روی گوشی شما نصب نیست! انگیزه این‌کار به‌دست آوردن پول است. هکر‌ها به شرکت‌هایی قول می‌دهند تا این ویروس‌ها را وارد بعضی از دستگاه‌ها کنند و در عوض پولی را به ازای کاری که کرده‌اند، بگیرند. بعضی از این برنامه‌های ویروسی با 500,000 نصب یا بیشتر، نمره رضایت مردم (4.5 از 5 نمره) را کسب نموده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH