به نظر می‌رسد که گوگل درحال کار روی یک دوربین دستی است

colorcorrected-3

در حالی که بسیاری از افراد بر قابلیت عکاسی گوشی‌های هوشمند خود تکیه ‌ کرده‌اند، به نظر می‌رسد که گوگل درحال کار روی یک دوربین‌دستی مستقل است.

اختراع ثبت‌شده امروز (12 ژانویه) این شرکت، نشان از طراحی دوربین تاشویی دارد که بسیار شبیه موبایل‌های اواسط سال 2000 است. در ارتباط با اختراع ثبت‌شده، چندان درمورد نحوه استفاده از آن گفته نشده اما به نظر می‌رسد که این دوربین با تکیه بر یک لولا می‌تواند به طور ثابت قرار گیرد و یا به‌طور کاملا مسطح، از آن می‌توان استفاده نمود. پتنت ثبت شده قسمت داخلی و خارجی آن را به سادگی نشان می‌دهد، اما هیچ نشانی از نحوه کنترل و ارتباط با دستگاه‌های دیگر، در دست نیست.

colorcorrected-11این نوع از پتنت، به‌جای اختراع جدید، بیشتر شبیه طرحی است که تنها یک‌سری تصاویر از ایده‌های اولیه آن منتشر شده‌ است. در ایالات متحده، به دلایل رقابتی، اطلاعات پتنت‌ها تا زمان ثبت کامل آن‌ها مخفی نگه داشته‌ می‌شود؛ و بسیاری از آن‌ها تا زمانی‌که به تولید انبوه نرسیده‌اند، در وب‌سایت ثبت علائم تجاری و ثبت اختراع ایالات متحده منتشر نمی‌گردند.
این شرکت 57 پتنت با عنوان “camera” در عناوین ثبت شده از سال 2009 و همچنین 19 پتنت با عنوان “imaging” را ثبت نموده‌است. Nest، دیگر شرکت زیرمجموعه آلفابت (که اکنون والد شرکت گوگل است)، شرکت Dropcam، تولیدکننده دوربین‌های تخصصی خانگی را در سال 2014 خریداری کرده‌است، اما این دوربین به نظر می‌رسد که چیزی فراتر از موارد فوق باشد. کتابخانه ثبت اختراع گوگل شامل چند حق امتیاز انحصاری برای دستگاه‌های دیجیتال است که می‌تواند مانند دوربین‌های پولاروید امروزی، آنچه که در تصاویر می‌بینید، عکس‌برداری کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH