۱۵ ابزار رایگان فوق العاده‌ای که کامپیوتر جدید شما به آن نیاز دارد (قسمت پایانی)

111مدیریت و نظم دادن به رایانه شخصی، یک امر خصوصی است اما هنوز هم نرم افزارهای مفیدی وجود دارند که ما به همه افراد، نصب آن‌ها را توصیه می‌کنیم. در بخش‌های اول و دوم این مطلب ۱۰تا از ابزارهای رایگان و کاربردی را معرفی کردیم. با بخش پایانی این مقاله همراه باشید.

۱۱۱. Paint.net

اجازه ندهید که رایگان بودن این ابزار شما را گول بزند. این ویرایشگر تصویر ممکن است که تمامی تجهیزات فتوشاپ را نداشته‌ باشد، اما این برنامه نیاز اکثر افراد را (حتی در ویرایش مبتنی بر لایه) برآورده می‌سازد.

اگر شما یک گرافیست حرفه‌ای هستید و نمی‌توانید فتوشاپ را تهیه کنید و به چیزی بیشتر از ابزارهای موجود در Paint.net نیاز دارید، GIMP را امتحان کنید. یادگیری این برنامه در ابتدا کمی مشکل است، اما ویژگی‌های خوب و قابل توجهی دارد.

۲۱۲. Sumatra PDF

Adobe Reader ابزار مناسبی برای مشاهده فایل‌‌های پی‌دی‌اف است، اما حجم این برنامه بالاست و به طور مداوم نیاز به به‌روزرسانی دارد، و اغلب توسط سازندگان برنامه‌های مخرب مورد هدف قرار می‌گیرد. اگر شما تنها به قابلیت‌‌های اولیه نیاز دارید، Sumatra PDF جایگزین مناسبی است. این برنامه فاقد هرگونه ابزارهای اضافی موجود در بسیاری از پی‌دی‌اف خوان هاست. هنگامی که فایلی را برای خواندن در برنامه باز می‌کنید، Sumatra کاملا دقیق و سریع عمل می‌کند. مهمتر از همه این موارد، هکرها در قیاس با Adobe Reader، تمایلی برای حمله به این برنامه ندارند.

۳۱۳. iTunes یا Spotify

گاهی اوقات تعداد بالای آهنگ‌های ذخیره شده در کامپیوترها یا حتی دستگاه‌های قابل حمل موجب کندی هرکدام از ‌‌آن‌‌ها می‌شود. اگر که هنوز موسیقی‌های خود را از فروشگاه‌های محله خریداری می‌کنید ما به شما دو برنامه iTunes و Spotify را پیشنهاد می‌دهیم.

نسخه تحت ویندوز iTunes به خوبی مشتریان آن را در دسترسی به محدوده وسیعی از آهنگ‌های جهانی راضی نگه‌ داشته‌است و میتوانید ‌لیست ‌آهنگ‌های مورد علاقه در iPhone را با کامپیوتر خود همگام‌سازی کنید. در عین حال Spotify، سرویسی که برای شما در همه‌جا قابل دسترسی بوده و شما را با میلیون‌ها آهنگ برترهمراهی می‌کند. اگر برایتان مهم نیست که به چند موسیقی تبلیغاتی گوش کنید، این برنامه به طور رایگان در خدمت شماست.

۴۱۴. مدیریت رمز عبور

با توجه به تعداد حملات بالای هکرها به پروفایل‌های شخصی در چند سال اخیر، به رمزهای عبور قوی و متفاوتی برای هریک از سایت‌ها نیاز خواهید داشت .

به جای اینکه در ذهن خود به دنبال ده‌ها کد الفبایی برای یافتن رمز عبور خود باشید، برنامه‌ای برای مدیریت پسورد دانلود کنید. ما به شما Dashlane ،LastPass و یا KeePass را پیشنهاد می‌دهیم.

۵۱۵. مجموعه برنامه‌های اداری

نیازی نیست که مانند بسیاری از مردم از برنامه Office مایکروسافت برای انجام کارهای خود استفاده کنید. ابزارهای رایگان و خوبی برای جایگزینی این برنامه وجود دارند. OpenOffice (آنچه که در تصویر می‌بینید) و LibreOffice بهترین گزینه‌های رایگان و Open-Source برای شما هستند.

ابزار Google Docs نیز تنها برای استفاده آنلاین در این زمینه وجود دارد.

نظر شما درباره ابزارهای معرفی شده چیست؟ آیا برنامه رایگان و مفید دیگری که جایگزین این موارد هستند، می‌شناسید؟

2 در مورد “۱۵ ابزار رایگان فوق العاده‌ای که کامپیوتر جدید شما به آن نیاز دارد (قسمت پایانی)”

  1. خیلی عالی فقط جای یک پلیر خالیه که پیشنهاد میکنم potplayer رو دانلود کنید این برنامه بسیار کم حجم پشتیبانی عالی از تمامی فرمت ها و بسیار سریع میباشد بعد از استفاده از این پلیر از هیچ پلیر دیگه استفاده نخواهید کرد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH