رانندگی با خودرو‌های خودران گوگل کمی ترسناک است

خودرو‌های خودران یکی از موضوعاتی هستند که در حال حاضر توانسته‌اند توجهات بسیاری را به‌سوی خود جلب کنند که در این نوع از اتوموبیل‌ها دیگر چندان نیازی به راننده نیست. اما در مقابل خودرو‌هایی که سیستم خودران گوگل را تست می‌کنند، حالت عادی خود را دارند و در حقیقت سرنشین می‌تواند پشت فرمان اتوموبیل بنشیند.

google-car

Steven Levy از سوی وبلاگ Backchannel اخیرا توانسته است نگاه نزدیک‌تری به خودرو‌های خودران گوگل داشته باشد و فرآیند آن‌ها را تست کند. وی مقاله‌ای طولانی در خصوص تجربه‌اش از رانندگی با این خودرو‌ها نوشته و اطلاعاتی در خصوص مسیر‌های خصوصی گوگل برای تست خودرو‌هایش نیز منتشر کرده است.

بخش جالب این گزارش مربوط به‌زمانی می‌شود که فرد در پشت فرمان قرار گرفته است. در ادامه می‌توانید این تجربه را از زبان خود Levy بشنوید.

نشستن پشت فرمان خودرو‌های این چنینی کار چندان سختی نیست اما در مقابل حس و حال خوبی دارد. در رانندگی عادی نباید در حین رانندگی پیامک ارسال کنید و یا غذایی بخورید. راننده همچنان باید آماده باشد تا اتوموبیل را به‌خوبی هدایت کند و دست‌ها را باید روی فرمان و در حالت ساعت ۹ و ۳ قرار دهد. پاها نیز باید همیشه آماده باشند تا ترمز بگیرند یا اقدامات مشابهی را انجام دهند. اما در مقابل، خودرو‌های خودران گوگل هیچ نیازی به‌توجه راننده ندارند، زیرا این خودرو‌ها توجه بسیار بیشتری نسبت به‌رانندگان روی رانندگی دارند اما حمل و نقل از طریق این خودرو‌ها کمی کسل کننده است. البته کمی ترس نیز در این بین وجود دارد.

3028586-poster-p-2-the-ultimate-driverless-car-report-card

باید بدین نکته نیز توجه داشت که در حال حاضر خودرو‌های خودران گوگل در مرحله تست هستند و در واقع نسخه آزمایشی در اختیار این فرد قرار گرفته بود. در خودرو‌های آزمایشی، راننده همچنان باید روی رانندگی متمرکز باشد، زیرا تمام جوانب در آن‌ها رعایت نشده و ممکن است که مشکلی پیش بیاید و در این صورت باید راننده وارد عمل شود. این خودرو‌ها در حال توسعه هستند و انتظار می‌رود که در سال‌های آینده شاهد حضور محصولات مذکور در خیابان‌های جهان باشیم.

1 در مورد “رانندگی با خودرو‌های خودران گوگل کمی ترسناک است”

  1. این مثل این مبمونه که بگن با دستگاه کوچک کننده بینی بینی گوشتی و استخوان دار شما کوچک میشود با ماشین خودکاری که توان فکر کردن پیشبینی بحران وشرایط اظطراری رانداره تصادف کم که نمیشه زیادترم میشه تصادفات اینها با سرعت سه کیلومتره راننده انسانی هرقدرم که ناشی وخطاکار باشه با سه کیلومتر سرعت تصادف نمیکنه ولی اینها مغزهای متفکر دنیا راجمع کردن با سه کیلومتر سرعت اصادف مرگبار دارن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH