چهارمین انقلاب صنعتی در راه است؛ ربات‌ها بیش از 5 میلیون شغل را در اختیار می‌گیرند!

این روزها، صنعت رباتیک دنیا با سرعت فراوانی رو به پیشرفت است و هر روز نیز فناوری‌هایی معرفی می‌شوند که کار انسان را راحت‌تر از گذشته می‌کنند. این موضوع، کمی مشکل آفرین است، چراکه ربات‌ها در برخی از بخش‌ها جای انسان‌ها را گرفته‌اند و به همین دلیل، مشکلات فراوانی پیش روی انسان‌هاست. بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته از سوی World Economic Forum، در آینده نه‌چندان دور، شاهد به دست آوردن فرصت‌های شغلی بیشتری از سوی ربات‌ها خواهیم بود؛ در ادامه با آی‌تی‌رسان و جزئیات بیشتر این خبر همراه باشید.robotبر اساس تحلیل‌های صورت گرفته از سوی WEF، در آینده نزدیک، حدود دو سوم افراد در بخش‌های مدیریتی و اداری جای خود را به ربات‌ها خواهند داد. در صورتی که مهارت‌های حرفه‌ای افراد ارتقا پیدا نکند، ممکن است وضع بدتر هم شود و شاید شاهد افراد بیکار بیشتری نیز باشیم. پیش از این در خط تولید کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها و چندین بخش صنعتی نیز شاهد استفاده از ربات‌ها بوده‌ایم اما طبق پیش‌بینی‌ها تا سال 2020 حدود 5 میلیون شغل تحت روند اتوماسیون به ربات‌ها می‌رسند. در این بین شغل‌های مدیریتی و اداری نیز بیشترین خطر را حس می‌کنند.

 WEF در تحقیق خود 15 کشور را مورد مطالعه قرار داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به چین، ژاپن، آلمان، انگلیس، فرانسه و آمریکا اشاره کرد؛ در این کشورها حدود 1.9 میلیارد نفر نیروی کار وجود دارد که 65 درصد کل نیروی دنیاست!

از این اتفاق مهم به عنوان چهارمین انقلاب صنعتی دنیا نام برده می‌شود. امیدواریم که سازمان‌ها و ادارات، به جای جایگزین کردن ربات‌ها، به فکر ارتقای مهارت‌های تئوری و عملی کارگران باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH