چرا طراحی گوشی‌های هوشمند با نمایشگر بدون حاشیه، نیاز امروز سونی است

sony-xperia-z5-vs-sony-xperia-z5-compact-screen-w782-min

از گوشه و کنار شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه سونی در حال ساخت یک تلفن هوشمند با طراحی bezel-less (نمایشگر بدون حاشیه) به عنوان جایگزینی برای گوشی تحسین ‌برانگیز اکسپریا C5 است. برخلاف گوشی قبلی، گفته می‌شود که اکسپریا C6 یک گوشی میان رده با یک صفحه نمایش خمیده ظریف است که از حاشیه قاب کمتری برخوردار است. من فکر می‌کنم که در حال حاضر تنها چیزی که سونی به آن نیاز دارد همین طراحی bezel-less است، اما چرا؟

انقراض اکسپریا

گوشی‌های سری اکسپریا دیگر فرسوده شده‌اند. تقریبا یک سال پیش گفته می‌شد که بخش موبایل سونی در معرض انقراض است و اگر هنوز هم اثری از آن باقی‌مانده به دلیل تقلای فراوان آن است.

گوشی اکسپریا +Z3 درگیر مشکلات گرم شدن بیش از حد است و به همین دلیل عرضه آن در ایالات متحده با نام اکسپریا Z4v متوقف شد. اخیرا سونی به دلیل حذف سنسور اثر انگشت از سری اکسپریا Z5 برای عرضه در ایالات متحده، شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته است.

sonyxperiacseisvazamento-w782-min

پرچم‌داران سونی موجب بروز مشکلات بیشتری شده‌اند. اما راهکارهای ارائه شده برای حل این مشکلات ممکن است در برابر ایده‌های بزرگ فزاینده سونی برای سری‌های پرچم‌دارش، ارزش چندانی نداشته باشند که از جمله می‌توان به گنجاندن یک نمایشگر با وضوح ۴K در گوشی Z5 پریمیوم اشاره کرد. شاید سونی می‌توانست با ساخت دستگاه‌های باکیفیت‌تری در بسته‌های قیمتی متفاوت به موفقیت بیشتری دست پیدا کند.

ثابت ماندن طراحی

سری اکسپریا Z سونی از زمان عرضه سری اصلی اکسپریا Z تغییری به خود ندیده است. در حالی که برخی تعهد سونی به پالایش طراحی اولین سری از این گوشی‌ها را تحسین می‌کنند اما مشکل اینجاست که این هیچ موفقیتی را برای سونی اثبات نمی‌کند.

البته این بدان معنی نیست که همه چیز در مورد اصول طراحی Omnibalance سونی، ذاتا اشتباه بوده است اما مصرف‌کنندگان به چیزهای “جدید” و “اصلی” علاقه‌مند هستند. از آنجا که گوشی‌های اکسپریا Z سونی بسیار نزدیک به هم عرضه شدند و تمایل به نمایش پیشرفت‌های جزئی (در بسیاری از جنبه‌ها) از خود نشان دادند، دشوار است که بگوییم آن‌ها از یکدیگر جدا هستند.

androidpit-sony-xperia-z-hero-w782

طراحی bezel-less کامل و یک تکان شدید بازاریابی به گوشی‌های میان رده جدید، می‌تواند یکی از راه‌هایی باشد که سونی به کمک آن می‌تواند خود را از سایر تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی متمایز و دوباره در میان دیگر برندهای سازنده گوشی قد علم کند.

رقابت برای ارزانی

بزرگ‌ترین چالش سونی موبایل، تلاش گوشی‌های پریمیوم آن برای رقابت با گوشی‌های ارزان‌تر از برندهایی مانند شیائومی و هواوی است. این تولیدکنندگان در حال عرضه گوشی‌های شیشه‌ای و فلزی مشابهی با هزینه‌ای کمتر از نصف قیمت تمام شده گوشی‌های آخرین مدل سونی هستند، بنابراین ایستادگی سونی در برابر این دو به طور فزاینده‌ای سخت‌تر شده است.

گوشی اکسپریا Z5 پریمیوم با نمایشگر ۴K مضحک خود، ممکن است نیازهای سونی را برای اینکه دوباره به محبوبیت دست یابد، به خوبی جهت‌دهی نکند. اما یک گوشی میان رده ممکن است از پس آن بربیاید.

c52-w782-min

این ایده کمی جنون‌آمیز به نظر می‌رسد اما ممکن است عملی باشد. گوشی‌های هوشمند با طراحی bezel-less علیرغم اینکه بسیار زیبا به نظر می‌رسند و فضای صفحه نمایش را بهینه کرده‌اند، هنوز چندان رایج نشده‌اند. این می‌تواند ایده بهتری برای سونی باشد تا ساخت گوشی‌های ارزان قیمتی را که دارای عملکرد و زیبایی بهتری هستند، دنبال کند.

من در این‌باره که افرادی وجود دارند که به طور واقعی به صفحه نمایش ۴K اهمیت می‌دهند یا بدنه ضد آب و ادغام با PS4 برایشان دارای اولویت است، دچار تردید هستم، اما مزیت‌های نمایشگرهای دارای حاشیه قاب کمتر بسیار چشم‌گیر هستند.

اما شما در مورد آینده سونی چه فکری می‌کنید؟ آیا ابتکار لاین‌آپ میان رده راهی است که باید توسط سونی طی شود؟ منتظر نظرات شما هستیم.

13 در مورد “چرا طراحی گوشی‌های هوشمند با نمایشگر بدون حاشیه، نیاز امروز سونی است”

  1. من مشتری سایت شما بودم
    واقعا نشون دادین مشتری مداری بلد نیستین
    من حداقل روزی چندبار به سایتتون سر میزدم
    ولی الان تصمیم گرفتم برم یه سایت دیگه
    صفحه 4k مضحک!!!؟
    کلا اعصابم ریخت به هم
    با اون نویسنده ی بی سوادتون

  2. واقعا این مقاله در شٱن سایتی به این خوبی نبود واقعا دیگه علاقم از بازدید سایت شما که روزی ۲ بار چکش میکردم به شاید ۱بار در ماه برسه
    اکسپربا فرسوده شده است
    این حرف بالا واقعا از رو تعصب گفته شد سایت شمت که تا اونجا که یادمه تعصبی رو برندی نداشتید..
    همه ی گوشی ها ایرادی دارند.
    _____ طراحی تکراری…..
    حالا مگه شرکت سامسونگ یا اپل یا الجی طراحیشون رو سال به سال عوض میکنند؟؟؟
    نمایشگر 4k یه جور اینده نگری هست

    بهتره این مقاله هر زود تر از سایت حذف بشه

  3. باسلام،واقعا اینم سایته که آدم بیاد بازدید کنه واقعا خودتونو دوستدار تکنولوژی میدونید میاین خیلی راحت یه برند رو بدون هیچ تجربه ای خراب میکنین آگه واسه یه آدم بیسواد این مطالب رو بخونیم واقعا میمونه چی بگه،بیاین خودتونو اصلاح کنید بجای تعریف از هر برندی میاین راحت با منفی بافی خراب میکنید حیف این سایت بازدید کننده داشته باشه…

  4. جالبه
    زمانی که سامی صفحه نمایش QHD داده بود بیرون همه تعریف و تمجید میکردن
    کسی نمیگفت آقا چشم انسان بیشتر از فول اچ دی رو نمیتونه تشخیص بده
    حالا که سونی باز پریمیوم دهنشون رو بست اومدن میگن “مضحک”
    نمیگن سونی با استفاده از خمیر چیکار کرد
    که برند های دیگه نتوانستن انجام بدن و بخاطر همین از چیپست های دیگه استفاده کردن
    واویلا از روزی که اولین زد آب رو سامی میزد!!!
    آخ آخ آخ
    نمیگن سونی از زد داره از شیشه و فلز استفاده میکنه
    بعد این همه سال سامی اس6 رو فلز زد،شروع کردن به تعریف و تمجید
    حالا فلز کردنی.، گوشی بدون رم، باتری که هر رو ظهر باید شارژ بشه،رامی که هیچ‌وقت قابل استفاده نیست،دوربینی که از گوشی زده بیرون
    روزی که آیفون 6 با دوربین بیرونی معرفی شد همه شروع کردن به تمسخر و زشت بودن و نتوانستن گذاشتن گوشی روی میز
    حالا اس6 اج رو شما اگه تونستی بدون گارد یا ای فیس بزار
    نمیخوام بی احترامی به کسایی که حرفه ای طرفدار سامی هستند کنم، اما تنها چیزی که من از بازار فهمیدم این بود که هرکی چیزی درباره ی گوشی نمیدونست و فقط یه گوشی میخواست تا دوتا تلگرام و کلش بریزه، دنبال سامسونگ بود
    نمیگم فروش سامسونگ بده
    نمیگم سامسونگ گوشی بدی میزنه
    اما حیفه که دو میلیون خرج گوشی کنی، بعد دست بچه ات بخوره به سینی چای و چای بریزه روش و…….
    200’1 پول ال سی دی بدی
    یا بخوای آخر شب کنار رفیقات توی یه کافی شاپ یه عکس بگیری و ببینی گوشیت شارژ نداره
    دوستان همه میدونن زمانی که سامی هنوز وجود خارجی نذاشت سونی داشت اسپیکر و….. میزد
    زمانی که سونی گوشی arc s رو زد سامی خواب بود
    زمانی که Z رو زد آب زد سامی داشت تبلیغات میکرد
    اما جواب داد براش
    سونی بدون تبلیغات کار خودشو انجام داد
    سامی فقط تبلیغ میکرد
    حالا هم از بی سواد هایی مثل نویسنده ی این مقاله نمیشه انتظار داشت
    کسی که بیاد صفحه ی 4K رو مضحک بدونه…..
    امیدوارم موفق باشید

  5. گوشیهای سونی در نوع خود بی نظیرند..
    از نویسنده بعید بود.چنین نظری درباره صفحه نمایش 4k چ بدند.
    حتما یه خورده ادامه میدادند به باتری بی همتا وبا کیفت سونی هم میگفتید مضحک

    عزیز من نکن این کارارو …

  6. این مقاله اصلا در سطح این سایت نبود و نویسنده همچین از سونی بد گفته که انگار با سونی خصومت شخصی داره مخصوصا وقتی که گوشی های سونی رو به فرسوده بودن و به پایان خط رسیدن محکوم میکنه (لازمه به این مسئله اشاره کنم که با معرفی نسل 5 یعنی سری Z5 و M5 و C5 فروش سونی رو به افزایشه و این برند هر لحظه داره از ورشکستگی دورتر میشه)
    از نظر من هرچه سریع تر باید از رو سایت حذف بشه چون آبروی سایتتون در خطره
    در ضمن به کسایی که میگن تراکم بالای 400 به درد نمیخوره باید گفت سونی Z5 رو با صفحه نمایش فول اچ دی با تراکم 424 معرفی کرد برای کسایی که فکر میکنن تراکم زیاد بیهودست ولی برای کسایی تراکم بیشتر رو می پسندن Z5 Premium رو با تراکم 800 معرفی کرد تا دیگه کسی نتونه بگه سونی قادر به ساخت صفحه نمایش با تراکم بالا نیست ( محصولات سونی همه ی سلیقه ها رو پوشش میدن )

  7. من نمیدونم چرا همچین مقاله ای که هیچ منبعی نداره و ساخته ذهن کسی هست که اصلا گوشب سونی ندیده باید در سایت به این معتبری گنجونده بشه؟ مگه کمبود پست دارید که نظر شخصی یک طرفدار هواوی و یا سامسونگو به عنوان پست تنظیم میکنید؟!! همینکه گفت صفحه نمایش 4k مضحک فهمیدم سطح اطلاعات نویسنده در چه حده.

  8. اون حذف شدن سنسور اثر انگشت که بیان کردین بستگی به اپراتور اون کشور داشته، سونی برای بازار ایالت متحده همیشه گوشی متفاوت تر از نسخه جهانی عرضه می کرد بود و این نسخه از z5 هم از این قضیه مستثنی نیست، مثال z3v یا z4v

  9. واقعا مقاله بی کیفیت و بی منطقی بود از سایت ایتی رسان بعید بود که همچین مقاله ای رو انتشار بده و در سایت قرار بده،این مقاله 100 درصد قصد تخریب سونی داشته و کاملا میشه این نکته در سراسر مقاله دید،نویسنده گرامی میشه شما به یک پاسخ جواب بدید با دلیل قانع کننده،کدام کمپانی در این سه سال به کل طراحی گوشی هاش رو تغییر داده؟lg,htc,Samsung, apple,Microsoft,? اونم در پرچمدارانش؟اصول طراحی یک پرچمدار همیشه یک امضاء برای کمپانی سازندش بوده، حالا بگین ایا سایر کمپانی ها اصول طراحیشون عوض کردن تا سونی انجام بده؟واقعا جای بسی تاسف هست برای شما

  10. با عرض معزرت مقاله بسیار بی کیفیت بود!

    صفحه 4K مضحک!
    مضحک؟؟؟!!!!
    شما تا حالا با Z5 پریمیوم کار کردین که میگین مضحک؟!

    انقدر جزییات توی صفحه این اسمارت فون بالاست که آدم دلش میخواد 24 ساعت نگاهش بکنه! به شدت هم شفافه صغحه اش آدم کیف میکنه!

    اصلا جدا از این بحث 4K مناسب عینک های واقعیت مجازیه!

    هیچ کجا ندیده بودم قرار دادن 8.3 میلیون پیکسل توی 5.5 اینچ براشون مضحک باشه!

    1. خب مضحک هست.چه نیازی به 4کا در یک کوشی که وسله کچکی هست دیده میشه.فول اچ دی هم از نظ بنده زیاد هست!

    2. دوست عزیز وقتی چشم شما توانایی تشخیص پیکسلها تو تراکم 400 رو نداره چرا باید تراکم رو تا 800 بالا برد ؟ ( با دو برابر شدن تراکم ، اندازه پیکسلها یک چهارم میشه ) تنها نتیجه این کار فشار به پردازنده و پایین اومدن مدت زمان شارژدهی گوشیه که هر دو موضوعات مهمی هستن
      اگه شرکتها بجای مسابقه رو تراکم بیشتر ، تلاششون رو رو بهبود کنتراست ،افزایش کیفیت نمایش رنگها ، خوانایی و قابل مشاهده بودن زیر نور خورشید و زیاد کردن حداکثر روشنایی ( واسه روز ) و کم کردن حداقل روشنایی ( واسه شب ) مترکز میکردن خیلی بهتر بود و اینهمه هم شارژدهی گوشی ها کمتر نمیشد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH