‌پهپادهای ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۵ بیشترین آمار خرابی را ثبت کردند!

با وجود پیشرفت چشم‌گیر صنعت پهپادها در سال‌های اخیر، نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا مشکل بزرگی با دِرون‌ها دارد. بر اساس خبری که در واشنگتن پست منتشر شد، در سال ۲۰۱۵ تعداد ۲۰ درون به طور کامل نابود شده یا هزینه تعمیر آن‌ها حدود دو میلیون دلار برای ایالات متحده تمام شده است. این بدترین حادثه‌ای بود که تا به حال در طول یکسال برای ارتش این کشور پیش آمده، بیش از دو برابر میزان حوادث ناگوار پیش آمده برای پهپادها در سال ۲۰۱۴. نیمی از این حوادت مربوط به ماشین جنگنده و تجسس‌گر محبوب ارتش آمریکا یا همان درون Reaper است که هر یک از این نوع پهپاد با راه اندازی کامل، ۱۴ میلیون دلار برای پنتاگون هزینه دربر دارد.reaper-drone

محققین نظامی معتقدند پهپادهای Reaper به دلیل مشکل الکتریکی که به خاطر نقص در استارت ژنراتورها بوده، سرنگون شدند و این در بین سایر مشکلات کیفی تولید، عمده‌ترین دلیل است. همچنین این افراد توانستند سه بخش از ژنراتور را که بیشتر مستعد از کار افتادگی بود، شناسایی کنند، اما مشکل این‌ است که هنوز دلیل این نقص را نفهمیده‌اند.

البته فقط Reaper نیست که هنگام پرواز به طور ناگهانی سقوط می‌کند. نسخه ارزان‌تر آن که Predator نام دارد با حدود ۴ میلیون دلار ارزش هم امسال مشکلات به بار آورده و نصف دیگر حوادثی که در ۲۰۱۵ برای پهپادهای ارتش آمریکا اتفاق افتاد هم سهم این درون بود. حتی تصویر یکی از این پهپادها که در عراق دچار سانحه شده بود، برای مدتی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد.

علی‌رغم افزایش خرابی در درون‌ها،  هیچ خبری از تلفات انسانی به وجود آمده توسط آن‌ها شنیده نشده است. این دستگاه‌ها به یک باتری مجهز هستند که نیروی لازم آن‌ها را برای یک ساعت پرواز بیشتر تامین می‌کند و هدایت کنندگان آن‌ها می‌توانند از این زمان برای رسیدن به یک محل خالی از سکنه برای فرود آوردن این درون‌ها استفاده کنند. هنوز مشکلات دیگری هم در این رابطه برای ارتش وجود دارد، به خصوص این که نیاز شدید به خلبانان بیشتر کاملا حس می‌شود. General Atomic که سازنده دورن‌های Reaper و Predator است، برای حل مشکل پهپادهایش دست به تولید ژنراتورهای جدید و قوی‌تری زده است. واشنگتن پست اعلام کرده:

اما اکنون نیروی هوایی در حال تعمیر و بازسازی درون‌های Reaper خود با باتری‌هایی با ظرفیت بیشتر است که به آن‌ها امکان پرواز برای ۱۰ ساعت بیشتر را می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH