اوراکل گوگل را لو داد: اندروید برای گوگل 22 میلیارد دلار سود داشته است

ITRESAN-11-1394 (8)گوگل تقریبا در حال ورود به روندی است که سامسونگ و اپل به آن عادت دارند، دادگاه، دادگاه و دادگاه. در آخرین نمونه درگیری‌های قانونی گوگل، شاهد رقابت این شرکت با غول بزرگی به نام اوراکل هستیم که البته این دادگاه بسیار هیجان‌انگیزتر از انتظارات پیش رفته است زیرا در این دادگاه، وکیل اوراکل، سود گوگل از اندروید را فاش ساخته است.

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که محبوبیت بالای سیستم عامل اندروید در جهان، چه منفعتی برای گوگل داشته است؟ بنا به گفته وکیل اوراکل، این سیستم عامل برای شرکت گوگل تا به امروز رقم نجومی 31 میلیارد دلار درآمد را به همراه داشته است و از میان این رقم، بیشتر از 70 درصد از آن سود بوده است؛ به‌عبارت‌دیگر، گوگل تا به امروز رقم 22 میلیارد دلار از اندروید سود کرده است. البته نکته بسیار جالب این است که گفته می‌شود که این درآمد تنها به بخش تبلیغات گوگل در اندروید و بازار نرم‌افزاری پلی استور مربوط است.

ماجرا وقتی پیچیده‌تر می‌شود که گوگل مدعی می‌شود که این اطلاعات، از منابع داخلی به وکیل اوراکل راه یافته است و این مدارک تنها می‌بایستی به مقامات قضایی‌ تحویل داده می‌شده و قابل انتشار نبوده‌اند. مسئولان گوگل دراین‌باره به دادگاه اعلام کرده‌اند که به علت حساسیت بسیار بالای داده‌های مالی غیرعمومی این شرکت، انتشار آن‌ها در سطح عام می‌تواند لطمات زیادی را برای گوگل به همراه داشته باشد.

البته محوریت دادگاه نی به نحوی است که باید انتظار چنین مواردی را در آن داشت. اوراکل مدعی است که باید بخشی از درآمد گوگل از اندروید، به این شرکت تعلق داشته باشد زیرا پروژه Mountain View این شرکت در بخش توسعه نرم‌افزاری اندروید به کار گرفته شده است و به همین علت نیز اوراکل خواستار 1 میلیارد دلار از گوگل شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH