رهبر مسیحیان جهان: اینترنت و شبکه‌های اجتماعی هدیه خداوند هستند!

ITRESAN-11-1394 (20)بر اساس گفته جدید پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان جهان، روش‌های مدرن ارتباطی مانند اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌های متنی در صورت استفاده صحیح، هدیه خداوند هستند. پاپ فرانسیس 79 ساله دراین‌باره می‌گوید: «ایمیل، پیام متنی، شبکه‌های اجتماعی و چت کردن را نیز می‌توان به‌عنوان مدل عادی ارتباطی محسوب کرد.»

پاپ که در روز جهانی ارتباطات در کلیسای کاتولیک رم سخنرانی می‌کرد، در ادامه سخنان خود گفت: «این فناوری نیست که تعیین می‌کند ارتباطات، معتبر هستند یا خیر بلکه انسان‌ها و قلب و ظرفیت آن‌هاست که به ما می‌گوید آن‌ها را به‌صورت عاقلانه مورداستفاده قرار بدهیم.»

این پیام در حالی منتشر شد که پاپ به‌تازگی با مدیر ارشد اجرایی اپل یعنی تیم کوک نیز ملاقاتی داشته است. نکته جالب اینجاست که پاپ فرانسیس چندی پیش اذعان داشته بود که نحوه کار کردن با کامپیوتر را بلد نیست و هنگامی که با فناوری‌های روز روبه‌رو می‌شود، استرس وجود او را فرا می‌گیرد.

دیگر نکته مهمی که پاپ به آن اشاره داشته نیز این است که استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند باید در هنگام غذا خوردن بر سر میز خانواده ممنوع شود و کودکان نباید درون اتاق خود کامپیوتر داشته باشند.

بااین‌حال به نظر می‌رسد که پاپ تمرکز خود را بر روی شرکت‌های بزرگ سیلیکون ولی قرار داده است. او به‌تازگی ملاقاتی مخفیانه با تیم کوک داشته که به مدت 15 دقیقه و در پشت درهای بسته انجام شده است. پس‌ از آن نیز او در هفته بعدی با مدیر ارشد اجرایی سابق شرکت گوگل یعنی اریک اشمیت ملاقات کرده است.

پاپ درباره تطبیق با چیزی که به نظر تفاوت بین فناوری مدرن و فناوری‌های قدیمی می‌رسد می‌گوید: «اینترنت می‌تواند برای ساخت یک جامعه به کار گرفته شود که آن جامعه، سالم و آماده پذیرش اشتراک است. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند ارتباطات انسانی را آسان ساخته و جنبه خوب اجتماع را تبلیغ کند. بااین‌ وجود ممکن است از این ابزارها برای افزایش شکاف اجتماعی و ایجاد تفرقه بین گروه‌های مختلف استفاده شود.»

1 در مورد “رهبر مسیحیان جهان: اینترنت و شبکه‌های اجتماعی هدیه خداوند هستند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH