دیلیت اکانت اینستاگرام

آموزش حذف کامل و موقت اکانت اینستاگرام

در این مطلب آموزش نحوه حذف یا دیلیت اکانت اینستاگرام به همراه روش حذف موقت اکانت اینستاگرام توضیح داده شده است.

رسانه‌های جمعی یا همان شبکه‌های اجتماعی یک ابزار مناسب برای سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت هستند که در عین مفید بودن، جنبه‌های منفی زیادی نیز دارند. این گفته‌ها تنها یک ادعا نبوده و بررسی‌های اخیر نیز این واقعیت را اثبات کرده است. کاربران ایرانی عبارت دیلیت اکانت اینستاگرام را به دفعات در گوگل جست‌وجو کردند اما کم نیستند کسانی که به دنبال مطالبی برای حذف اکانت اینستاگرام بوده‌اند.

تحقیقات بسیاری پیرامون شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته که نشان می‌دهند این فضاها تاثیر منفی بر روی سلامت روانی کاربران داشته و می‌توانند سبب ایجاد واکنش‌های اعتیادآوری نسبت به لایک، اشتراک گذاری و… در مغز کاربر شوند. نگرانی‌های امنیتی و رسوایی‌های پیرامون این فضاها مواردی طبیعی و رایج در شبکه‌های اجتماعی هستند.

اینستاگرام پرکاربردترین شبکه اجتماعی در میان ایرانی‌هاست که بخش عظیمی از جرائم سایبری را نیز به خود اختصاص داده است. اگر از نحوه حذف حساب کاربری در این شبکه اجتماعی اطلاعی ندارید، همراه آی‌تی‌رسان باشید تا شما را با روش حذف اکانت اینستاگرام آشنا کنیم.

جدای از این‌که دلایل شما برای حذف اکانت اینستا چه هستند، راه‌حلی‌هایی وجود دارد که می‌توانید حساب خود در این شبکه اجتماعی را غیرفعال کنید. ما برای این مسئله دو راه‌حل پیش روی شما قرار می‌دهیم: حذف موقت اکانت اینستاگرام (یا دی ‌اکتیو کردن اکانت اینستاگرام ) و حذف کامل اکانت اینستاگرام .

همان‌گونه که از نام این روش‌ها مشخص است، راهکار اول به شما اجازه خواهد داد که فعالیت حساب خود را موقتا از دسترس خارج کنید. در این روش هیچ داده‌ای از حساب شما در دیتابیس اینستاگرام حذف نشده و تنها اطلاعات شما (نظیر عکس و فیلم) تا زمانی که مجددا حساب خود را فعال کنید، از دسترس دیگر کاربران خارج شده و قابل رویت نخواهد بود. راهکار دوم نیز امکان دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت کلی و دائمی را برای کاربر فراهم می‌کند و همه چیز از اطلاعات حساب، عکس‌ها، فالوورها و … کاملا از بین خواهند رفت.

این مطلب را نیز مشاهده کنید: روش‌های کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

نکته این است که هیچ‌یک از روش‌های فوق را نمی‌توان مستقیما از طریق اپلیکیشن اینستاگرام پیگیری کرد. در حقیقت برای حذف و یا غیرفعال کردن موقتی اکانت خود می‌بایست از طریق مرورگر موبایل، تبلت و یا رایانه خود به وب‌سایت اینستاگرام مراجعه کرده و سپس اقدامات لازم را انجام دهید.

اگر اطلاعات حساب شما برایتان ارزش دارد، پیش از حذف اپلیکیشن و یا اکانت خود بهتر است نسخه‌ای پشتیبان از داده‌های خودتان دریافت کنید. اگر اپلیکیشن اینستاگرام را قبلا حذف کرده‌اید و برای بازیابی اطلاعات و یا هر دلیل دیگری به آن نیاز دارید، از طریق این لینک می‌توانید آن را دانلود کنید.


حذف موقت اکانت اینستاگرام / دی اکتیو اکانت اینستاگرام

پیش از هر چیز می‌توانید ویدئو اختصاصی ما را در این زمینه ببینید و نیاری به خواندن مقاله نداشته باشید:

برای حذف کردن و یا دی ‌اکتیو اکانت اینستاگرام خود می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا باید به وب‌سایت رسمی اینستاگرام مراجعه کرده و با وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور، وارد حساب کاربری خود شوید.
  • بر روی آیکون پروفایل (عکس آدمک) که در گوشه بالا و سمت راست صفحه واقع شده کلیک و گزینه Profile را انتخاب کنید.

  • صفحه جدیدی ظاهر می‌شود که در واقع اطلاعات پروفایل شما در آن درج شده است. در این مرحله باید کادر “Edit Profile” را انتخاب کنید.
  • در صفحه پیش رو باید عبارت “Temporarily disable my account” را از قسمت پایین و متمایل به سمت راست صفحه برگزینید.

حذف موقت اکانت اینستاگرام

  • در صفحه بعدی می‌بایست کادر میانی صفحه را انتخاب کرده و دلیل خود برای حذف موقت اکانت اینستاگرام را مشخص کنید. انتخاب این کادر و یکی از موارد آن ضروری بوده و تا زمانی که دلیل خود را وارد نکنید، نمی‌توانید کادر آبی رنگ پایین صفحه را برای رفتن به مرحله بعد انتخاب کنید. البته دلیلی که انتخاب می‌کنید چندان اهمیت نداشته و همه موارد قابل پذیرش هستند، اما با این حال انتخاب گزینه آخر (Something else) پیشنهاد می‌شود.

  • پس از انتخاب دلیل خود، باید رمز حسابتان را در کادر بعدی وارد کنید و سپس در آخرین اقدام برای دی اکتیو اکانت اینستاگرام خود، بر روی کادر آبی رنگ پایین صفحه (Temporarily disable my account) کلیک کنید.

کار تمام است. با این کار و تا زمانی که مجددا آن را فعال کنید، تمام اطلاعات شما نظیر عکس‌ها و ویدیوها از دسترس دیگر کاربران خارج شده است.


حذف اکانت اینستاگرام / دیلیت اکانت اینستاگرام

برای حذف دایمی یا دیلیت اکانت اینستاگرام خود می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید. توجه داشته باشید که پس از انجام این کار، اطلاعات شما دیگر قابل دسترسی و یا بازیابی نخواهند بود.

  • در ابتدای کار باید به صفحه حذف اکانت اینستاگرام وارد شوید.
  • اگر پیش از این وارد حساب خود نشده بودید، در این مرحله باید با وارد کردن نام کاربری و رمزتان، وارد حساب خود شوید.
  • پس از وارد شدن به حساب‌تان، صفحه‌ای ظاهر می‌شود که در کادر آن می‌بایست دلیل دیلیت اکانت اینستاگرام خود را انتخاب کنید. همانند گذشته می‌توانید گزینه آخر (Something else) را انتخاب کنید.

حذف اکانت اینستاگرام

  • پس از مشخص کردن دلیل خود، باید رمز حساب خود را مجددا در کادر بعدی وارد کنید تا امکان حذف حساب اینستاگرام شما فراهم شود. پس از آن‌که رمز خواسته شده را وارد کردید، برای حذف اکانت اینستاگرام خود، بر روی کادر قرمز رنگ پایین و متمایل به سمت چپ صفحه (Permanently delete my account) کلیک کنید.

دلیت اکانت اینستاگرام

کار به پایان رسید. حساب اینستاگرام شما با موفقیت پاک شده و اکنون تمام داده‌ها و اطلاعات حسابتان از دیتابیس اینستاگرام حذف شده است. اگر حساب خود را به دلایل امنیتی و یا عدم علاقه به شبکه‌های اجتماعی حذف کردید، حرفی باقی نمی‌ماند اما اگر مشکل‌تان با اینستاگرام بوده و تمایلی به کار با آن نداشتید، می‌توانید از جانشین‌های شایسته آن همانند Pinterest و We Heart It استفاده کنید که گزینه‌هایی بسیار مناسب به شمار می‌روند. برای دانلود این دو اپلیکیشن از طریق فروشگاه گوگل پلی، بر روی نام آن‌ها کلیک کنید.

5 در مورد “آموزش حذف کامل و موقت اکانت اینستاگرام”

  1. سلام وقت بخیر
    اکانتهای دوم یا سوم خودمون رو چطور میشه حذف دائم کرد.
    بصورتی که دیگه هیچ اثری در سرور اینستا نباشه.

  2. سلام وقتتون بخیر. من 2هفته پیش اینستامو دی اکتیو کردم ولی وقتی 3 روز پیش دوباره لاگین کردم 3 تا از پستام حذف شده بود میشه بگین برمیگرده ب نظرتون ؟

    2
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH