4 ویژگی که گلکسی نوت Edge را برتر از ال‌جی V10 می‌کند

 

Note-Edge-vs-V10-headerگلکسی نوت اج لقب اولین تلفن‌همراه با صفحه‌نمایش خمیده در کنار را به یدک می‌کشد، صفحه‌نمایش خمیده این دستگاه یک بخش جداگانه را ایجاد کرده که به کاربران اجازه دسترسی راحت‌تر به برخی از تنظیمات و گزینه‌ها را می‌دهد؛ هم‌چنین دسترسی به اعلانات را راحت‌تر می‌کند. متاسفانه سامسونگ در گلکسی S6 Edge و S6 Edge Plus تصمیم گرفت این انحنا را به قرینه در دو سمت صفحه‌نمایش انتقال دهد، به این ترتیب کارایی‌های این بخش کاهش پیدا کرد و هم‌اکنون کاربردهایی هم‌چون فراخوانی مخاطبین و برنامه‌های مورد علاقه، ساعت شب و برخی تنظیمات ساده را دارد.

اواخر سال 2015 ال‌جی از یک پرچم‌دار به نام V10 رونمایی کرد، این پرچم‌دار جدید مجهز به صفحه‌نمایشی 2.1 اینچی علاوه بر صفحه‌نمایش اصلی بود، این نمایشگر حتی هنگامی که صفحه‌نمایش اصلی خاموش است، روشن خواهد ماند و به نمایش اطلاعیه‌ها می‌پردازد؛ این صفحه‌نمایش کوچک می‌تواند در برگیرنده برنامه‌های اخیر شما باشد و یا اپلیکیشن‌های دلخواهتان را اجرا کند. از دیگر کاربردهای این بخش امکان ایجاد یادداشت و یا شورت‌کات‌هایی از مخاطبین مورد علاقه‌تان است. مقایسه این صفحه‌نمایش و بخش خمیده گلکسی نوت اج چندان آسان نیست زیرا هر دو ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند اما در ادامه قرار است 4 ویژگی را بیان کنیم که گلکسی نوت اج را نسبت به V10 برتری داده است.

1- دسترسی ساده‌تر

Edge vs trick

بخش خمیده گلکسی نوت اج بسیار راحت‌تر از نمایشگر ثانویه V10 در دسترس است، این بخش در نوت اج حتی زمانی که گوشی را با یک دست نگه داشته اید در دسترس است اما در V10 با توجه به جایگاه صفحه نمایش ثانویه که در بالای صفحه‌نمایش اصلی قرار دارد دسترسی به صفحه‌نمایش دوم تنها زمانی میسر است که گوشی را در دو دست خود نگه دارید.

2- پنل‌های بیش‌تر

Edge vs trick2

نوت اج به توسعه دهندگان این اجازه را می‌دهد که بتوانند برای این بخش کاربردهای متنوعی را تعریف کنند، هرچند تعداد پنل‌های طراحی شده برای این بخش زیاد نیستند اما به‌هرحال در فروشگاه نرم‌افزاری سامسونگ شما می‌توانید پنل‌هایی از جمله کنترل صدا، نمایشگر میزان حجم مصرفی و پنل‌های پیشرفته‌ای که می‌تواند با در نظر گرفتن کارهای شما برنامه‌های مورد علاقه‌تان را به لیست کناری اضافه کند، دانلود و مورد استفاده قرار دهید، اگرچه تمام این پنل‌ها کارایی ندارند اما  به‌هرحال این شانس برای شما وجود دارد که بتوانید بخش خمیده نمایشگر خود را شخصی‌سازی کنید؛ این درحالی است که در صفحه‌نمایش ثانویه V10 این آزادی عمل وجود ندارد و تنها محدود به گزینه‌هایی هستید که ال‌جی برای شما در نظر گرفته است.

3- کلیدهای میان‌بر بیش‌تر

Edge vs trick3

در صفحه‌نمایش دوم ال‌جی V10 شما تنها می‌توانید 5 شورت‌کات از برنامه‌هایتان را اضافه کنید اما در نوت اج این رقم بیش‌تر است و می‌توانید کل صفحه‌نمایش را به شورتکات‌ها اختصاص دهید.

4- هماهنگی بیش‌تر با برنامه‌های سیستمی

Edge vs trick4

در گلکسی نوت اج شما می‌توانید برخی تنظیمات برنامه‌های سیستمی را در بخش خمیده مشاهده کنید، بنابراین فضای بیش‌تری برای انجام فعالیت‌های اصلی خواهید داشت، به‌عنوان مثال در برنامه S Note تمام تنظیمات در بخش خمیده قرار می‌گیرند و یا در دوربین برخی گرینه‌ها در این بخش قرار دارند اما با توجه به جایگاه و اندازه صفحه‌نمایش ثانویه V10 شما نمی‌توانید به این تنظیمات به راحتی دسترسی داشته باشید.

7 در مورد “4 ویژگی که گلکسی نوت Edge را برتر از ال‌جی V10 می‌کند”

  1. منم نوت اج داشتم ولی وقتی v10 اومد اینو خریدم از هردوتاش هم راضی بودم ولی خب v10 جدیدتره رمش بالاتره سنسور اثرانگشتشم خیلی سرعتش بالاس ضدضربه هم هست ولی با اینکه جدیدتر از نوت اج هست ولی هنوز اندروید مارشمالو براش نیومده ولی چندوقت پیش برا نوت اومد الجی فقط یه خورده پشتیبانیش ضعیفه ولی با این حال v10 رو بیشتر دوست دارم

  2. اما من فکر میکنم edge زیاد قابلیت استفاده نداره، چون به هر حال باید برای گوشی قاب بخری و جلوی استفاده از کناره ها رو می گیره و احتمال آسیب و شکستگی رو بالا میبره… برعکس V10 مقاوم ترین گوشی سال انتخاب شده و هیچ شکی درش نیست. باتوجه به اختلاف قیمتشون بنظر من ک V10 برای خرید بصرفه تره……..البته صرف نظر از قیمت V10 انتخاب نهایی منه..

  3. آرمان شکیبا

    تحلیل جالبی بود
    بنده نوت ادج داشتم و v10 خریدم،باید اعتراف کنم اشتباه کردم،،،،ادج مجالی برای v10 برای از جعبه درمدن نمیده….یک ماه v10 تو جعبه اس و من هنوز متقعاد به دل کندن از ادج نشدم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH