۶ دلیل برای آن که بدانید یک تبلت ویندوزی بهتر از اندرویدی است

وقتی می‌خواهیم یک تبلت بخریم علاوه بر تنوع در ویژگی‌های سخت افزاری، در زمینه نرم افزار هم چند انتخاب در پیش رو داریم  و گذشته  از سیستم عامل‌های کمتر معروف، آیپد، ویندوز و اندروید یکی از انتخاب‌های ما خواهند بود. هر کدام از این گزینه‌ها مزایا و معایب خود را دارند و هیچکدام را نمی‌توانیم به طور مطلق انتخاب برتر بدانیم و در نهایت هدف از خرید و نوع کاربری تبلت تعیین کننده انتخاب ما خواهد بود. در این میان، تبلت‌ ویندوزی به خاطر ویژگی‌های خاص خود که بیشتر به سیستم عامل آشنا و محبوب ویندوز بر می‌گردد، مزایایی نسبت به همتایان اپلی و اندرویدی خود دارد و ما هم در این فرصت به بررسی تعدادی از برتری‌های آن در مقایسه با انواع اندرویدی می‌پردازیم.

۱- دفتر کار سیار

امروزه جابجایی و سفر جزئی جدا نشدنی از زندگی و کار است، اما برای افرادی که می‌خواهند در سفر یا در زمان حضور در منزل هم به بخشی از امور شغلی خود بپردازند چه چیزی بهتر از یک تبلت است؟ شاید بگویید لپ‌تاپ؛ اما در این رقابت خانوادگی هم تبلت ویندوزی به خاطر قابلیت حمل و نقل و استفاده آسان‌تر و نگهداری شارژ بیشتر برنده خواهد بود.

۲- عملکرد کامل یک کامپیوتر

با معرفی سیستم عامل ویندوز ۸.۱ و ویندوز ۱۰ مرز میان کامپیوتر و تبلت برداشته شده و یک تبلت ویندوزی قابلیت‌های یک کامپیوتر کامل را دارد و به دلایلی همچون پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها و لوازم جانبی، این نوع تبلت بهترین انتخاب برای مدیریت کارها و امور شغلی بدون حضور در محل کار است.

SURFACE-PRO4

۳- امنیت

بدون تردید سیستم عامل اندروید در مقابل نفوذ و هک بسیار آسیب‌پذیرتر از ویندوز است و بنابراین یک تبلت ویندوزی به منظور انجام امور حرفه‌ای و نگهداری اطلاعات محرمانه انتخاب بهتری به نظر می‌رسد.

۴- اپلیکیشن‌های کاربردی بیشتر و بهتر

شاید خیلی‌ها با این نظر موافق نباشند اما حقیقت این است که اپلیکیشن‌های کاربردی ویندوز بسیار بیشتر از اندروید بوده و دارای عملکردی بسیار بهتر هستند و بهترین مثال برای این مقایسه هم مجموعه آفیس مایکروسافت است که کارایی آن به هیچ وجه قابل مقایسه با نرم‌افزارهای اندرویدی نیست. البته تعداد نرم افزارهای موجود برای اندروید بسیار زیاد است اما در زمینه تولید محتوا، بدون تردید ویندوز برنده میدان است.

۵- مولتی تسکینگ (چند وظیفگی)

همان طور که می‌دانید ویندوز قابلیت اجرای همزمان تعداد زیادی از نرم افرارها را دارد. این قابلیت در سیستم عامل اندروید نیز موجود است اما به خوبی و کارآمدی ویندوز نیست.

Multi tasking

۶- اجرای برنامه‌ها در پنجره‌های چندگانه

وقتی صحبت از مولتی تسکینگ به میان بیاید قابلیت اجرای اپلیکیشن‌ها، به منظور مدیریت آسان‌تر برنامه‌های در حال اجرا ضروری خواهد بود. این قابلیت یکی از ویژگی‌های اصلی تمامی نسخه‌های ویندوز محسوب می‌شود اما در اندروید وجود ندارد و تلاش‌ دولوپرهای اندروید هم تاکنون نتیجه دلپذیر و کاربرپسندی نداشته است. اجرای برنامه‌ها در چند پنجره، در تعدادی از تبلت‌های اندرویدی وجود دارد اما تعداد پنجره‌ها از ۲ یا ۳ عدد بیشتر نمی‌شود و مدیریت آنها هم به خوبی و آسانی ویندوز نیست.

در مجموع هر سیستم عامل مزایا و معایب خود را دارد و همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم بهتر است با توجه به نیاز خود اقدام به انتخاب یک تبلت کنید اما توجه کنید که در کنار سخت افزار مناسب، سیستم عامل مناسب را هم آگاهانه انتخاب کنید!

10 در مورد “۶ دلیل برای آن که بدانید یک تبلت ویندوزی بهتر از اندرویدی است”

  1. من امروز تبلت دو سیستم عامله ویندوز ده و اندرویدیم که از چین سفارش داده بودم به دستم رسید البته من بدون داکت خریدمش با وین ۶۴ و رم ۴ گیگ و حافظه ۶۴ گیگابایتی با هزینه گمرک شد ۷۵۰ تومن عالیه واقعا فقط صفحه نمایشش ۱۰/۱ اینچیه که ایکاشک بزرگتر بود اگر دارین تبلت ویندوزی میخرین تبلتای با صفحه نمایش زیر ده نگیرین که خیلی نوار ابزاراش ریز میشه چشم درد میگیرین

  2. سلام و خسته نباشید
    آیا
    تبلت سامسونگ مدل Galaxy Book 10.6 WiFi
    تبلت خوبیه و میشه روش اس کیو ال سرور و فتوشاپ نصب کرد؟

  3. سلام
    روزتان پر از امید
    دوستان دنبال یک تبلت با معیارهای ذیل نیاز دارم
    – آنتن دهی در وب عالی به خصوص صفحات پر ترافیک اینترنت
    – قیمت مناسب
    – قلم خور
    – سیم کارت ۴g
    – دارای آفیس کارآمد
    – یک گزینه جهت نگاه بهتر نسبت به دامنه فعالیت بگم که فوق لیسانس هستم.
    از وقتی که میذارید سپاس گزارم لطفا یک تبلت با این خصوصیات معرفی نمایید

  4. با سلام
    مطلب خوبی بود، اما واقعا کاربردهای ویندوز، اندروید و آی او اس با هم تفاوت های ساختاری دارن.
    ویندوز ترد های زیادی ایجاد میکنه، آی او اس مولتی نیست و اندروید هم امکان هک به خاطر منبع باز بودن داره.
    اما برای کارهای دم دستی من اندروید رو ترجیح میدم و برای کارهای حرفه ای تر ویندوزی رو.
    آی او اس با محدودیت های زیادی همراه هست و بسیاری از اپلیکیشن های کاربردی هم پولی و امکان خرید در ایران یا نیست و یا گرون هست.

  5. در کنار همهٔ مزایاش یه عیب خیلی بزرگی داره، قیمتِ نجومی!
    شاید با پولِ بهترین تبلتِ ویندوزی بشه سه تا بهترین تبلتِ اندرویدی خرید!

    1
    2
      1. نامردی دیگه نکن تبلتهای ویندوزی زیر ۲ میلیون تومان هم وجود دارد که کیفیت ساختی تقریباً برابر بهترین اندرویدیها دارند و عملکردی برابر با اندرویدی ها رده میانی با نرم افزارهایی کاربردی تر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH