8 ویژگی خوب اکسپریا Z5 پریمیوم که بهتر است با آن‌ها آشنا شوید

xperia-z5-premium

اکسپریا Z5 پریمیوم یک اسمارت‌فون بزرگ و بسیار پر امکانات است اما برخی از ویژگی‌های آن در نگاه اول خود را نشان نمی‌دهند، کنترل کامل دوربین، سازماندهی برنامه‌ها و بهبود عمر باتری از جمله ویژگی‌های خوب این تلفن‌همراه است. در ادامه می‌خواهیم نگاهی به 8 ویژگی خوب اکسپریا Z5 پریمیومبیندازیم.

1- استفاده از حالت STAMINAجهت بهبود شارژدهی باتری

xperia_z5_battery_options-w782

یکی از مهم‌ترین مزایای خانواده Z5 سونی استفاده از حالت STAMINA بهبود یافته است، اگر شما از اندروید ماشمالو استفاده می‌کنید فعال کردن این حالت می‌تواند شارژدهی باتری شما را تا 400 درصد افزایش دهد. این کاهش مصرف به واسطه کاهش مصرف داده در پس‌زمینه و غیر فعال کردن نوتیفیکشن‌ها و هم‌چنین برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه اتفاق می‌افتد، البته اگر با فعال‌کردن این حالت نیز از عمر باتری رضایت ندارید می‌توانید حالت Ultra Stamina را فعال کنید، در این حالت تمامی فعالیت‌ها به‌جز برنامه‌های عمومی مثل تماس و پیامک غیر فعال خواهد شد.

STAMINA را می‌توانید از طریق Settings > Device > Power Management فعال کنید.

2- تنظیمات بهبود خواب

نور آبی منتشر شده از صفحه‌نمایش تلفن‌همراه می‌تواند موجب به هم ریختن ریتم طبیعی خواب شود و هم چنین اختلالاتی را در رشد افراد ایجاد کند، البته اگر از کاربران خانواده اکسپریا هستید می‌توانید نور آبی رنگ منتشر شده از صفحه‌نمایش را کاهش دهید تا نگاه‌کردن به نمایشگر برای چشمان و هم‌چنین مغز شما خطرات کم‌تری ایجاد کند.

برای دسترسی به این ویژگی می‌توانید به Settings > Display > White balance مراجعه کنید، البته کاربرد این گزینه منحصر به خواب نمی‌شود و هنگامی که حس می‌کنید نمایشگر رنگ‌ها را سرد و یا خیلی گرم نشان می‌دهد نیز می‌توانید از White balance استفاده کنید.

3- از برنامه‌های سیستمی ناخواسته خلاص شوید

Androidpit-Xperia-Z5-Premium-10-w782

معمولا در اسمارت‌فون تولیدی کمپانی‌های مطرح برنامه‌های پیش‌فرض زیادی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها واقعا بیهوده هستند. اگر از کاربران اکسپریا Z5 پریمیوم هستید می‌توانید برنامه‌های سیستمی که دوست ندارید را به راحتی غیر فعال و یا حذف کنید. برای این منظور بخش همه‌برنامه‌ها را باز کنید و در فضایی خالی لمس و نگه دارید، سپس هر برنامه‌ای را که دوست نداشتید می‌توانید با فشردن علامت x حذف کنید.

البته اگر مایل باشید برنامه‌ها را غیر فعال کنید می‌توانید به بخش Settings گوشی مراجعه کنید و از آن‌جا گزینه Apps را پیدا کنید، روی تب All کلیک کنید و برنامه مورد نظر را انتخاب کنید سپس دکمه Disable را لمس کنید تا برنامه غیر فعال شود.

4- استفاده از پیکسل‌های بیش‌تر در دوربین

اکسپریا Z5 پریمیوم به یک سنسور 23 مگاپیکسلی مجهز است اما به‌طور پیش‌فرض تصاویر را در رزولوشن 8 مگاپیکسلی ثبت می‌کند، البته دلیل این امر استفاده از تکنیکی به نام Oversampling است که به کاربران اجازه می‌دهد در هر محیطی بهترین تصویر را به ثبت برسانند، پیکسل‌های اضافی نیز صرف قابلیت زوم بدون کاهش کیفیت می‌شوند.

اگر می‌خواهید از تمام 23 مگاپیکسل دوربین خود استفاده کنید می‌توانید از سه‌نقطه بالای بخش دوربین به تنظیمات مراجعه کنید و این کار را انجام دهید.

5- شخصی‌سازی بخش دوربین

اکثر بخش‌های دوربین از صفحه‌اصلی قابل تنظیم هستند اما اگر می‌خواهید جای یک گزینه را عوض کنید و یا آن را از صفحه حذف کنید کافی است روی گزینه مورد نظر لمس کنید و نگه دارید، سپس می‌توانید کاشی مربوطه را جابه‌جا و یا با رها کردن روی سطل زباله آن را حذف کنید.

6- جلوگیری از تار شدن تصاویر

XpriaZ5

SteadyShot قابلیتی است که به شما کمک می‌کند تصاویری عاری از هرگونه لرزش را ثبت کنید. در حالت اتوماتیک می‌توانید حالت SteadyShot را در بخش فیلم‌برداری فعال کنید، در حالت Manual شما می‌توانید به بخش تنظیمات مراجعه کنید و حالت بدون لرزش را فعال کنید. اگر مشغول فیلم‌برداری به‌صورت 4K باشید می‌توانید به گزینه‌های مختلفی برای SteadyShot دسترسی داشته باشید.

7- زنگ‌خورهایی با ترس کم‌تر!

استفاده از صدای زنگی که به اندازه کافی بلند باشد تا بتوانید آن را بشنوید یک چیز عادی محسوب می‌شود، اما بعضی وقت‌ها استفاده از صدای بلند می‌تواند به‌راحتی موجب ترسیدن و یا شوکه شدن شما شود، در گوشی‌های اکسپریا قابلیتی وجود دارد که با فعال کردن آن صدای زنگ از سطحی پایین شروع می‌شود و به تدریج افزایش می‌یابد، برای فعال کردن این قابلیت می‌توانید مسیر زیر را طی کنید:

Settings > Call > Increasing Ringtone

8- ویژگی‌های خاص

xperia-z5-smart-backlight-control-w782

خانواده اکسپریا Z5 مجهز به ویژگی‌های خاص بسیاری هستند اما برخی از آن‌ها به‌طور پیش‌فرض فعال نیستند و شما می‌بایست ابتدا آن‌ها را فعال کنید تا قادر به استفاده از آن‌ها باشید.

Glove mode  قابلیتی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید با دستکش با گوشی خود کار کنید، این ویژگی برای روزهای سرد زمستان که از دستکش استفاده می‌کنید می‌تواند بسیار مفید باشد.

cControl ویژگی است که نور صفحه را با کمک سنسورهای گوشی تنظیم می‌کند، به این ترتیبت هنگامی‌که شما در حال مطالعه باشید و یا به صفحه‌نمایش خود نگاه کنید نور صفحه‌نمایش هیچ‌وقت خاموش نمی‌شود؛ از دیگر ویژگی‌های خاص اکسپریا Z5 پریمیوم می‌توان به روشن شدن صفحه با دو بار لمس اشاره کرد، تمامی این ویژگی‌ها را می‌توانید از طریق Settings > Display فعال کنید.

3 در مورد “8 ویژگی خوب اکسپریا Z5 پریمیوم که بهتر است با آن‌ها آشنا شوید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH