آموزش استفاده از دسته پلی‌استیشن 4 برای بازی‌های PC

۱دسته DualShock آخرین کنسول بازی سونی، از استاندارد بلوتوث استفاده می‌کند. شما می‌توانید آن را به هر کامپیوتر مجهز به بلوتوث متصل کرده و از آن در بازی‌های خود استفاده کنید. در این مطلب نحوه انجام این کار را به شما آموزش می‌دهیم.
از آنجا که این گیم‌پد از ارتباط بلوتوث استفاده می‌کند، بنابراین نیازی به سخت‌افزار اضافی برای اجرای بازی‌ها به‌وسیله آن ندارید، با این حال اگر بخواهید این کار را با کنترلر Xbox انجام دهید، به آداپتور خاصی احتیاج دارید.
مایکروسافت اعلام کرده‌ است که کنترلر Xbox بهترین گزینه برای انجام بازی‌های PC است. اگر شما در فکر خرید گیم‌پد جدید برای بازی‌های PC هستید، قطعا ما به شما کنترلر Xbox را پیشنهاد می‌دهیم. اما در صورتی که در اطراف‌تان کنترلر پلی‌استیشن 4 موجود است، می‌توانید از آموزش ما در این مطلب استفاده کنید.
اتصال کنترلر به شکل بی‌سیم یا سیمی
زمانی که شما کنترلر DualShock را از طریق کابل USB به پلی‌استیشن متصل می‌کنید، کنترلر به‌طور خودکار با کنسول جفت می‌شود. اما برای اتصال آن به PC، نیاز به برقراری ارتباط به‌وسیله بلوتوث دارید.
اگر از کنترلر PS4 به‌همراه شبیه‌ساز برای انجام بازی‌های قدیمی استفاده می‌کنید، می‌توانید به‌‌‌راحتی با استفاده از شبیه‌ساز، تنظیمات مربوط به دکمه‌های کنترلر را انجام دهید. اما اگر از آن برای بازی‌های PC استفاده می‌کنید، می‌بایست پیکربندی مربوط به شناسایی کنترلر را از طریق تنظیمات کنترلر خود بازی انجام بدهید.
۲برای انجام بازی‌‌های سازگار با کنترلر Xbox، احتمالا مجبور به استفاده از شبیه‌ساز xinput هستید. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا ورودی‌های دسته PS4 را تبدیل به دکمه‌های معادل مربوط به Xbox کنید و بازی‌های پشتیبانی‌کننده از دسته Xbox را با همان عملکرد، به‌وسیله کنترلر DualShock پلی‌استیشن انجام بدهید.
سونی درایور خاصی را برای اتصال کنترلر کنسول خود به PC ارایه نکرده‌ است، بنابراین به‌طور رسمی راهی برای انجام این کار وجود ندارد. اما برای این کار، ابزار شبیه‌ساز xinput به‌وسیله PS4 موجود است که توسط شرکت‌های غیر رسمی ارایه شده‌ است.
در ادامه به شما توصیه می‌کنیم که از برنامه رایگان Input Mapper استفاده کنید. این ابزار به شما سطح باتری باقی‌مانده کنترلر را نمایش می‌دهد و کمک می‌کند تا از نمایش معمول آن در ویندوز جلوگیری شود.
۳پس از دانلود و نصب Input Mapper، آن را باز کنید و در سمت چپ پنجره روی قسمتی که به شکل کنترلر است کلیک کنید و سپس گزینه “New Profile” را انتخاب نمایید. گزینه “Emulate virtual controller” باید روی مقدار پیش‌فرض خود قرار بگیرد و پس از آن کنترلر PS4 می‌تواند عملکردی مشابه دسته Xbox داشته‌ باشد. سعی کنید تا تنظمیات دیگر را هم تغییر ندهید.
بازی مربوط به کنترلر Xbox را اجرا نمایید و بعد از آن دسته کار خود را به ‌خوبی انجام خواهد داد. هشدارهایی که در بازی نمایش داده‌ می‌شود، از شما می‌خواهد تا همچنان از دکمه‌های Y، B،A و X دسته Xbox بجای مثلث، دایره، مربع و ضربدر استفاده کنید، اما آن دکمه‌‌ها همان عملکرد معادل مربوط به Xbox One را خواهند داشت و لازم نیست نگران باشید.
۴شبیه‌سازی xinput تنها زمانی انجام خواهد شد که برنامه Input Mapper درحال اجرا باشد، بنابراین درهنگام اجرای بازی‌ها باید این برنامه را از قبل باز نگه‌دارید. با این‌ حال، شما می‌توانید با کلیک روی آیکون “Settings” در سمت چپ برنامه، آن را روی حالت “Start With Wndows” و “Start Minimized” قرار دهید تا پس از بالا آمدن کامپیوتر، در پس‌زمینه درحالت اجرا قرار گیرد و همیشه قابل استفاده باشد.
Input Mapper قابلیت‌های مفید دیگری را هم مانند “Trackpad as mouse” ارایه می‌دهد، که باعث می‌شود تا از پدلمسی کنترلر به‌عنوان ماوس در ویندوز استفاده کنید. همچنین می‌توانید رنگ‌های نوار نوری موجود روی کنترلر را سفارشی کنید و ماکروهای مختلف را تنظیم نمایید.
۵قبل از استفاده از کنترلر برای PS4، لازم است تا دوباره آن را با دستگاه جفت کنید. برای این کار کافی است، دسته را با کابل USB به دستگاه متصل نمایید تا کنترلر به‌طور خودکار با کنسول جفت شود. بعدها برای کارکرن با دسته برای بازی‌های PC، لازم است تا ارتباط آن را مجددا با کامپیوتر به‌وسیله بلوتوث برقرار کنید. انجام این مراحل زحمات اندکی دارد، اما ارزش آن را دارد تا به راحتی از گیم‌پد خود در دستگاه‌های مختلف استفاده کنید.

2 در مورد “آموزش استفاده از دسته پلی‌استیشن 4 برای بازی‌های PC”

  1. من این روش رو انجام دادم و قسمت تاچ پد هم به خوبی توی ویندوز کار میکنه و رنگ دسته هم میتونم تغییر بدم اما وقتی میرم تو بازی فقط تاچ پد کار میکنه و اصلا ازش نمیتونم برای بازی کردن استفاده کنم توی چندتا بازی هم امتحان کردم نشد تو قسمت ستینگ بازی هم قسمت کنترلر یا دسته غیر فعاله میشه لطفا راهنمایی کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH