تماشای فیلم سه‌بعدی با هدست VR

چگونه با هدست واقعیت مجازی فیلم سه‌بعدی ببینیم؟!

سال‌ها پیش تلویزیون‌ها با صفحات CRT سنگین و مربعی آمدند. در طول سالیان علاوه بر باریک‌شدن، عدم نیاز به کابل اتصال مسی و رزولوشن بهتر، هوشمند هم شدند. صفحات تلویزیون آنقدر پیشرفته شده‌اند که اکنون تماشای فیلم سه‌بعدی در خانه امکان‌پذیر شده‌ است. تنها چیزی که می‌تواند رویاپردازی شما را متوقف کند، برچسب قیمت این تلویزیون‌های جدید است. این موضوع، لزوما به معنی این نیست که شما نمی‌توانید در خانه فیلم سه‌بعدی تماشا کنید. اگر توان مالی ضعیف و یک هدست VR در خانه دارید، این کار به آسانی قابل انجام است. اینجا به شما یاد می‌دهیم چطور با یک هدست VR، فیلم سه‌بعدی تماشا کنید.

چیزهایی که نیاز دارید:

  • یک فیلم سه‌بعدی. شما نمی‌توانید یک فیلم دوبعدی را به سه‌بعدی تبدیل کنید. در نتیجه هیچکدام از فیلم‌های دوبعدی‌تان مناسب این کار نیستند و باید یک فیلم سه‌بعدی بخرید.
  • یک موبایل؛ آیفون یا اندروید، هردو کار خواهند کرد. ما فرض می‌کنیم، موبایل شما با هدست VRتان متناسب است.
  • یک هدست VR. ما از هدست VR Shinecon با قیمت 35 دلار استفاده می‌کنیم.

یک چیز دیگری که ممکن است ،بسته به فیلم سه‌بعدیتان، نیاز داشته‌باشید، اپی است که فیلم را برای هدست VR نمایش دهد. دلیل اینکه شما به یک اپ مخصوص برای نمایش فیلم سه‌بعدی نیاز دارید، این hست که هرنوع ویدیویی را که بخواهید تماشا کنید، همانند عکس زیر به دو قسمت تقسیم می‌شود؛

تماشای فیلم سه‌بعدی با هدست VR

ما می‌گوییم ممکن است به اپ مخصوص نیاز داشته‌ باشید، چون احتمال دارد، فیلم به دو پنجره مجزا تقسیم نشود. یکی از تلاش‌های ما هنگام تست، همین تقسیم صفحه به دو پنجره بود. اگر شما موفق به این کار نشدید، ما دو اپ رایگان برای iOS و اندروید معرفی می‌کنیم.

برای کاربران iOS، اپ Homido Player گزینه خوبی است. برای اضافه کردن ویدیو به این اپ، فیلم را دانلود کرده و موبایلتان را به کامپیوتر متصل کنید. وارد آیتونز شوید و دستگاه‌تان را انتخاب کنید. برروی Apps کلیک کنید و اسکرول کنید تا به Homido برسید. برروی آیکون آن کلیک کرده و به پایین اسکرول کنید تا به دکمه Add Files برسید. برروی آن کلیک کرده و ویدیو خود را پیدا کنید؛ برروی آن کلیک کنید و منتظر بمانید تا ویدیو به دستگاه‌تان اضافه شود. شما نیازی به همگام سازی دستگاهتان با آیتونز نخواهید داشت.

تماشای فیلم سه‌بعدی با هدست VR

هنگامی که ویدیو خود را برای پخش آماده کردید، موبایلتان را به هدست متصل کرده و لذت ببرید. قبل از پخش، مطمئن شوید، گزینه 360 درجه خاموش و بجای آن گزینه فلت، روشن است. اگر از اپ برای تقسیم صفحه خود استفاده می‌کنید، SBS را خاموش و اگر از اپ استفاده نمی‌کنید، SBS را روشن نگه دارید. عکس زیر آن چیزی است که باید تنظیم کنید.

تماشای فیلم سه‌بعدی با هدست VR

پیشنهاد ما برای کاربران اندروید، اپ AAA VR Cinema است. این اپ عالی است، البته زمانی که هدست شما هیچ نوع دکمه اکشنی نداشته‌ باشد. این اپ خود صفحه را به دو نیم تقسیم می‌کند و با حرکات سر هم کنترل می‌شود. اضافه‌کردن ویدیو در این اپ بسیار ساده است؛ فقط کافی‌است ویدیو را در دستگاه‌تان کپی‌پیست کنید.

تماشای فیلم سه‌بعدی با هدست VR

اگر ویدیوی شما قبلا به دو نیم تقسیم شده‌ بود، برای نمایش کافی است از VLC Player استفاده کنید.

تمام است! ویدیو را پخش و موبایل را در هدست گذاشته و لذت ببرید. این ترفند فقط برای یک فرد قابل اجراست و متاسفانه نمی‌توانید آن را خانوادگی تجربه کنید. اما آنقدر تجربه خوب و باکیفیتی است که به تنهایی هم از آن لذت ببرید. ممکن است در هنگام پخش فیلم، فرمت فیلم مشکل داشته باشد که باید اطمینان حاصل کنید، اپ موردنظرتان فرمت آن فیلم را پخش می‌کند.

9 در مورد “چگونه با هدست واقعیت مجازی فیلم سه‌بعدی ببینیم؟!”

  1. سلام میشه منو راهنمایی کنید
    از دوستام این عینک رو داره حالا چطور باید باهاش فیلم ببینم؟ باید گوشی رو بزارم جلوی دوربین؟
    فیلم رو چطور باید اجرا کنم؟ توی گوشی پلی کنم و بزارم جلو دوربین؟ برنامه ای هم میخواد؟

  2. سلام . گوشی من گلکسی c5 هست و سنسور ژیروسکوپ نداره . نمیشه فیلم ۳۶۰ درجه تماشا کرد . ایا میشه با گوشی و عینک واقعیت مجازی فیلم سه بعدی دید ؟

  3. با جا زدن گوشی توی هدست سامسونگ برنامه oculus خودبخود اجرا میشه چطور میتونم AAA vr cinema رو اجرا کنم؟

    1. اول باید برنامه تغییر آی پی روشن کنید و مکان خاموش و وای فای روشن بعد گوشی را داخل عینک سامسونگ جا کنید بعد از بروزرسانی از عینک بیا بیرون و داخل برنامه عینک شروع به ساخت id کن سپس همانجا برنامه ها را دانلود کن ،و کلا اینترنت را خاموش و راحت اقدام به تماشا یا بازی کنید ،نت روشن باشه باید ف ی ل تر شکن روشن باشه

      1
      1
  4. با اون نمیشه فیلم 360 دید وقتی سرت رو بالا و پایین می کنی دوربین بالا و پایین میشه ولی وقتی چپ و راست میکنی دوربین چپ و راست نمیره

  5. سلام.خیلی خوب راهنمایی کردین ولی نمیتونم با نرم افزار AAA Vr Cinema کار کنم.لطفا یه راه حل پیشنهاد کنین

    1
    1
  6. اقا ممنون خدا خیرتون بده من از برنامه vr pro 360 استفاده میکردم همش میگفتم چرا اینقدر کیفیت فیلما پایینه تو vr پرپر میزد هالا درست شد کیفیت پخش این کجا و آن کجا ?

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH