چرا قیمت XBOX 360 مایکروسافت در بازار کشور در حال افزایش است؟!

شاید از خود پرسیده باشید چرا کنسول نسل هفتمی XBOX 360 با آمدن جانشین جدید خود یعنی XBOX ONE هنوز افت قیمتی نداشته و برعکس دچار افزایش قیمت نیز شده‌ است! حال قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم.

کنسول نسل هفتمی XBOX 360 که یکی از برترین کنسول‌های ساخته شده است و در سال 2009 اولین نسخه از آن به بازار عرضه شد حال در سال 2016 قیمتی دارد که در سال‌های پیشین نداشته است و شاید برای این منظور دلایل زیادی نیز مطرح شده باشد اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است! گرانی XBOX 360 در کشور ایران از کشورهای دیگر محسوس‌تر بوده و قیمت‌ها در ایران به صورت پلکانی در حال افزایش هستند.

تیم آی‌تی‌رسان برای پاسخ دادن به این سوال به سراغ یکی از پخش کنندگان اصلی کنسول در تهران رفت و جوابی جالب دریافت کرد. در ادامه به خلاصه‌ای از این پاسخ خواهیم پرداخت.

اگر شما یک بار هم برای خرید کنسول به یکی از فروشگاهای خرید و فروش کنسول و قطعات بازی مراجعه کرده باشید این را می‌دانید که بعد از عید نوروز، زمان خرید کنسول است، چرا که دانش آموزان که اکثرا گیمر هستند به سراغ خرید می‌روند و این فشار خرید تا شهریورماه ادامه دارد. اما فروش خوب XBOX 360 هم به خاطر بازی‌های ارزان و کپی خور بودن دستگاه است. دلیل آنهم خیلی ساده است، اگر یک کنسول بعد از مدتی کنار گذاشته شود بالاخره بوردهای آن نیز تولید نخواهد شد پس بورد کپی خور کم‌تر پیدا می‌شود و به همین دلیل در بازار قیمت آن بالا می‌رود، در نتیجه بسیاری از فروشندگان کنسول‌های خود را در تیر ماه انبار کردند و در بازار به فروش نرساندند تا قیمت‌ها افزایش پیدا کند سودی زیاد به جیب بزنند.

حال که قیمت کنسول XBOX 360 از کنسول جدیدتر خود که از سخت‌افزار و نرم‌افزار بهتری بهره می‌برد بالاتر است، کار عقلانی و منطقی خرید کنسول XBOX ONE است و خریدن XBOX 360 یک اشتباه بزرگ است چرا که پشتیبانی نشدن از بازی‌های جدید و حتی نبود قطعات جانبی لازم و گران بودن آن‌ها مصوب این خرید اشتباه می‌شود. بعضی از افراد به دلیل ارزان بودن بازی‌های XBOX 360 و گران بودن بازی‌های XBOX ONE به خرید XBOX 360 توسط فروشندگان ترقیب می‌شوند. اما وقتی بسیاری از بازی‌های XBOX 360 بر روی XBOX ONE اجرا می‌شود، چرا باید کنسولی قدیمی و با سخت افزار ضعیف را خریداری کنیم؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH