پنج دلیل برای خرید فبلت مایکروسافت لومیا ۹۵۰XL


lumia-950-xl

گسترش روزافزون اندروید در میان عموم کاربران اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها باعث شد مایکروسافت که تصمیم داشت در زمینه سیستم عامل تلفن‌های هوشمند هم به جایگاهی مشابه سیستم عامل رایانه‌های شخصی دست پیدا کند، ناکام شود. ویندوز موبایل این کمپانی رقیب شایسته‌ای در مقابل نماینده گوگل نبود، اما این غول ردموندی با خرید نوکیا و ایجاد تغییرات اساسی در سیستم عامل خود نشان داد که اهداف بزرگی در سر دارد. تغییر نام ویندوز موبایل به ویندوزفون، ارایه ویندوزفون ۸ و نسخه تکامل یافته آن یعنی ۸.۱، همچنین پشتیبانی عالی و ارتقای نرم افزاری دیوایس‌های میان‌رده و حتی رده پایین، نشانه عزم جدی مایکروسافت برای حاکمیت بر دنیای سیستم عامل‌های موبایلی بود، اما خیلی زود مشخص شد که تمام اینها هم کافی نیست. گام بعدی این کمپانی، یک ایده بسیار هوشمندانه بود؛ ارایه سیستم عاملی کارآمد و روان  که در اندازه‌‌های متنوع صفحه نمایش و سخت افزارهای گوناگون اجرا شود، اپلیکیشن‌های ویندوزهای قبلی را اجرا کند و به این ترتیب مرز میان کامپیوتر و موبایل را بردارد تا تفاوت میان کامپیوتر خانگی، لپ‌تاپ، تبلت و گوشی هوشمند فقط مربوط به اندازه آنها باشد و نه هیچ چیز دیگر! ویندوز ۱۰ محصول همین تفکر و فبلت لومیا ۹۵۰XL  اوج هنرنمایی شاگردان بیل گیتس در زمینه تلفن همراه هوشمند است و ما هم می‌خواهیم امروز پنج دلیل برای خرید آن رابیان کنیم:

lumia 950 xl (3)

 ویندوز ۱۰ و عملکرد یک کامپیوتر واقعی

همان طور که در مقدمه مطلب هم اشاره شد، مهمترین مزیت این گوشی هوشمند، سیستم عامل ویندوز ۱۰ است که باعث می‌شود بتواند نقش یک کامپیوتر تمام عیار را بازی کند. پشتیبانی از درایورهای گوناگون سخت‌افزارهای جانبی و اجرای اپلیکیشن‌های فراوان ویندوز، این فبلت را از جنبه‌های کاربردی، سرگرمی، بازی و … بی‌رقیب می‌کند. حتی با اتصال ماوس، کی‌برد و نمایشگر بزرگ، می‌توان از لومیا ۹۵۰XL  به عنوان کیس یک کامپیوتر شخصی بهره برد!

lumia 950 xl (4)

 اسکنر عنبیه چشم

امنیت یکی از مهمترین نیازهای دیوایس‌های هوشمند قابل حمل است و پس از به کار گرفتن روش‌های مختلف از جمله  پسوردها، پترن‌ها و استفاده از سنسور اثر انگشت، نوبت به اسکنر عنبیه چشم رسیده است. استفاده از این اسکنر یعنی امنیت بیشتر در کنار راحتی هرچه تمام‌تر! فقط کافی است که به گوشی قفل شده خود نگاه کنید تا برایتان باز شود. این اسکنر حتی از پشت عینک آفتابی هم می‌تواند عنبیه چشم کاربر خود را بشناسد!

lumia 950 xl (5)

 دوربین کم نظیر

شاید بهتر بود دوربین این گوشی را بی‌نظیر بنامیم، اما کمی جانب احتیاط را رعایت کردیم! سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با اپتیک ساخت کمپانی مشهور زایس یا همان کارل زایس سابق با گشودگی دیافراگم f/1.9، لرزشگیر اپتیکال، سایز پیکسل ۱.۱۲ میکرون، فلاش سه رنگ RGB، دوربین جلوی پنچ مگاپیکسلی و توانایی فیلمبرداری همزمان با دو دوربین  و بسیاری از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در زمینه ثبت عکس و ویدیو باعث می‌شود لومیا ۹۵۰XL  را یک عکاس ماهر بدانیم!

lumia 950 xl (2)

 صفحه نمایش عالی

مایکروسافت برای صفحه نمایش لومیا ۹۵۰XL  از یک پنل ۵.۷ اینچی  از نوع  AMOLED و تکنولوژی انحصاری کارآمد نوکیا یعنی Clear Black استفاده کرده است. اگر از کاربران گوشی‌های سمبیان رده‌بالای نوکیا بوده‌اید، حتما با این تکنولوژی و نقش موثر آن در وضوح شگفت انگیز صفحه نمایش، حتی در تابش شدید و مستقیم آفتاب آشنا هستید. این صفحه نمایش با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ و تراکم پیکسلی عالی ۵۱۸ppi، تجربه‌ای عالی از کار با ویندوز ۱۰ را در اختیار کاربر‌ قرار می‌دهد.

lumia 950 xl (1)

سخت‌افزار قدرتمند

چیپست قدرتمند کوالکام اسنپدراگون ۸۱۰ با هشت هسته پردازشی و سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز، ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه تا ۲۰۰ گیگابایت، اجرای روان و بدون مکث سیستم عامل را تضمین می‌کند؛ همچنین باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپری قابل تعویض توسط کاربر و پورت USB type C از دیگر مزایای سخت‌افزاری این فبلت زیبا و خوش ساخت به شمار می‌روند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH