اپل پس از دو روز دوباره لقب ارزشمندترین کمپانی جهان را از رقیبش پس گرفت!

به دنبال انتشار آمار درآمد سه ماهه چهارم شرکت آلفابت در اوایل هفته جاری، سهام این شرکت با یک افزایش ناگهانی به قیمت ۸۰۰ دلار به ازای هر سهم رسید که نشان دهنده افزایش ۸ درصدی ارزش سهام آلفابت به لطف گزارش مالی پرمایه آن است. این جهش در ارزش سهام آلفابت، منجر به افزایش ارزش بازار این شرکت و عبور آن از مرز ۵۴۰ میلیارد دلار شد. این رشد، بدان معنی است که آلفابت، اپل را برای کسب عنوان ارزشمندترین شرکت جهان، پشت سر گذاشته است. با این حال، پس از ۲ روز، ارزش سهام آلفابت کاهش یافت و تاج ارزشمندترین شرکت جهان را به رقیب خود یعنی اپل، باز پس داد.

در پایان امروز، سهام آلفابت به قیمت ۷۲۶.۹۵ دلار، داد و ستد شد که کاهش ۴.۹۳ درصدی در مقایسه با روز گذشته را نشان می‌دهد. با احتساب این قیمت برای هر سهم، ارزش بازار شرکت آلفابت، ۴۹۹.۹۴ میلیارد دلار برآورد شده است. از سویی دیگر، قیمت هر سهم شرکت اپل با افزایش ۱.۹۸ درصد به مبلغ ۹۶.۳۰۵ دلار در پایان معاملات امروز رسید که به معنای ارزش ۵۳۴.۲۲ میلیارد دلاری این شرکت است.

اپل در سال ۲۰۱۱ برای اولین بار با پشت سر گذاشتن شرکت اکسون موبیل، عنوان ارزشمندترین شرکت جهان را از آن خود کرد.

افت ارزش سهام امروز شرکت آلفابت می‌تواند تا حدودی مربوط به وضعیت عمومی نه چندان مساعد بازار در بخش فناوری باشد. علاوه بر آلفابت، تسلا، یاهو، نتفلیکس و آمازون نیز هر یک در مقایسه با وضعیت دیروز خود با کاهش ارزش سهام مواجه شده‌اند.

احتمالاً این آخرین باری نخواهد بود که ما شاهد تیکی تاکای اپل و آلفابت در تصاحب عنوان “ارزشمندترین شرکت جهان” هستیم و انتشار گزارش مالی سه ماهه چهارم آلفابت و جلب توجه سرمایه‌گذاران، می‌تواند دلیل عمده کسب این عنوان توسط شرکت یاد شده باشد. با این حال، بسته به واکنش سرمایه‌گذاران به رویدادهای پیش رو (معرفی محصولات جدید شرکت اپل مانند آیفون ۵se، آیپد ایر ۳ و بندهای جدید اپل واچ که تا ماه مارس برگزار خواهند شد) این شرایط می‌تواند دستخوش تغییر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH