با جدیدترین نوع دوپینگ آشنا شوید: استفاده از موتورسیکلت در مسابقه دوچرخه‌سواری!

ITRESAN-11-1394 (44)یک دوچرخه‌سوار بلژیکی که در مسابقات جهانی دوچرخه‌سواری مشغول رقابت بوده است، به علت تقلب فنی در این مسابقات، تحت بازجوی قرار گرفت. دوچرخه او توسط مسئولان رقابت‌ها مصادره گشته و مورد بازرسی قرار گرفته بود و درنتیجه مشخص شد که این فرد یک موتور الکتریکی در بدنه دوچرخه کار گذاشته است!

این دوچرخه‌سوار 19 ساله که فیمکه ون دن دریشه نام دارد، در دور آخر این مسابقات با مشکل فنی در دوچرخه خود روبرو شد و مجبور شد تا تمامی مسیر این دور را به‌صورت پیاده طی کند. پس از این رخداد بود که اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری، دوچرخه او را مورد بازرسی قرار داد. این بازرسی به یافت سیم‌کشی‌هایی درون بدنه این دوچرخه منتهی شد و حتی به علت گیرکردن سیم‌کشی در بخش اتصال زنجیر به چرخ‌ها، امکان جدا کردن این بخش دوچرخه از بدنه وجود نداشت.

این اتحادیه برای مدتی طولانی به چنین نوع تقلبی مشکوک بود و آن را با نام دوپینگ دوچرخه‌ای و یا دوپینگ مکانیکی می‌نامید. در طول مسابقات سال گذشته توردوفرانس، دوچرخه‌های شرکت‌ کنندگان به‌صورت دوره‌ای مورد بررسی قرار می‌گرفت ولی این نخستین بار بود که چنین نوعی از تقلب در رقابت‌های دوچرخه‌سواری فاش شده است.

البته این دوچرخه‌سوار مدعی است که از این موضوع آگاه نبوده و این دوچرخه دقیقا مشابه با دوچرخه اصلی او بوده و به‌اشتباه توسط مکانیکش به او تحویل داده شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH