استفاده از ربات توییتر برای رسوا کردن ISP

ITRESAN-11-1394 (46)-2یکی از شرکت‌های اصلی تامین کننده خدمات اینترنتی در کشور آمریکا را می‌توان شرکت کامکست (Comcast) دانست که تقریبا همه می‌دانند که سرعت اینترنت ارائه شده توسط این شرکت، بسیار متغیر است. حال یکی از کاربران اینترنت این شرکت، نوع اعتراض خود را وارد مرحله جدیدی کرده است.

این کاربر که آلکسف نام دارد، با استفاده از دانش برنامه‌نویسی خود، یک برنامه برای این کار نوشته است که به‌صورت ساعتی، سرعت اینترنت را چک می‌کند و اگر سرعت اینترنت پایین‌تر از سطحی که تبلیغات این شرکت شامل آن شده بوده است (سرعت 150 مگابایت بر ثانیه برای دانلود و 10 مگابایت برای آپلود)، به‌سرعت یک توییت به کامکست ارسال می‌کند. از زمانی که این سیستم توسط این فرد طراحی شده است (ماه اکتبر برابر با 4 ماه پیش) این سیستم به تعداد 16 بار اقدام به ارسال پیام به کامکست کرده است که در طول این مدت حتی دو بار سرعت او به زیر 2 مگابیت بر ثانیه نیز رسیده بوده که البته این دو مورد مربوط به سال نو میلادی بوده است.

ITRESAN-11-1394 (46)آلکسف دراین‌باره می‌گوید:

کامکست هر بار متوجه این پیام‌ها شده، به آن پاسخ داده و شماره کاربری و آدرس من را درخواست کرده است، البته چند ساعت پس از بازگشت اینترنت به‌سرعت عادی! من ترجیح دادم که شماره‌ حساب و آدرس خود را به آن‌ها ندهم زیرا نمی‌خواستم به‌عنوان یک کاربر تکی در نظر گرفته شود بلکه به نظر من تمام کاربران لیاقت این را دارند تا سرعتی که در تبلیغات به آن‌ها ارایه شده است را در اختیار داشته باشند و این مزیت نباید تنها برای کسانی باشد که به آن‌ها شکایت می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH