۹ چیزی که در اندروید ۵ (کیک لیمویی)‌ خواهید دید!

key-lime-pie-cartoonمسلما از بدو تولد اندروید، گوگل توانست اندیشه و رویای خود را عملی کند و به یک رقیب جدی برای ویندوزفون مایکروسافت، iOS اپل و سیمبین نوکیا تبدیل شود و آنچه که قطعی‌تر است این بود که گوگل با حضور موفق در عرصه سیستم عامل‌های تلفن هوشمند شانس خود را برای حضور در بازار پرفروش تلفن همراه با عرصه سری گلکسی نکسوس در سال 2011 امتحان کرد. سیر صعودی اندروید گوگل آن قدر سریع بود که توانست به راحتی در صدر برترین سیستم عامل‌های تلفن هوشمند قرار بگیرد. گوگل برای حفظ سرعت نوآوری با وسواس فراوان نسخه‌های متعدد اندروید را در بازه‌های زمانی متفاوت معرفی کرد. مسلما از بدو معرفی نسخه 4.1 این سیستم عامل رویایی، همگان چشم به تاریخ معرفی نسخه ۵ آن با کد کیک پای لیمو (کیک لیمویی) دوخته‌اند. خبرهای ضد و نقیضی درباره تاریخ معرفی نسخه کیک پای لیموی این سیستم عامل در کنفرانس Google IO در بازه زمانی 15 تا 17 می 2013 (25 تا 27 اردیبهشت 92) به گوشی می‌رسد که البته گوگل آن را نه تایید و نه تکذیب نموده است. البته بعید نیست که در همین کنفرانس کیک پای لیموی گوگل رسما معرفی شود چرا که در کنفرانس سال پیش، گوگل نسخه 4.1 را رسما معرفی کرد.
با توجه به این که گوگل هنوز کیک پای لیمو را رسما معرفی نکرده است، نمی‌توان درباره ویژگی‌های این نسخه از سیستم عامل مشهور اندروید صحبت کرد اما بعضی از منابع خبری به برخی از ویژگی‌های این سیستم عامل اشاره کرده‌اند که بیان این ویژگی‌ها در اینجا خالی از لطف نیست.

1- یک پروفایل هوشمندتر
اگر تلفن همراهتان بتواند در زمان استراحت شما برخی از تنظیمات سیستم عامل را به صورت خودکار تنظیم کند، بسیار جالب خواهد بود. مثلا گوشی خود به خود به حالت آفلاین برود، داده‌های گوشی غیر فعال شود، نور گوشی بسیار کم شود تا چشمتان را آزار ندهد یا در هنگام بازی، تلفن همراهتان در صورت کمبود حافظه رم به صورت خودکار سایر نرم‌افزارهای غیر کاربردی را غیر فعال کند تا بتوانید از حداکثر قدرت تلفن هوشمندتان بهره‌مند شوید. البته این تنظیم اتوماتیک وار از روی صفحه اصلی گوشی با ویجت مربوطه قابل کنترل خواهد بود.

PHOTO-12- همگام سازی بهتر بین دستگاه‌های اندرویدی و پشتیبانی قوی‌تر از تلفن‌های هوشمند
گوگل در حال حاضر با حمایت بسیاری از برندهای سازنده تلفن همراه، هوشمند همراه است اما چیزی که وجود دارد این است که برخی مشکلات و باگ‌هایی در هنگام کار با این سیستم عامل به چشم می‌خورد که امید است در کیک پای لیمو بر طرف شود. همچنین از گوگل انتظار می‌رود که کیک پای لیمو بتواند در همگام سازی دستگاه‌های اندروید با یکدیگر عملکرد بهتری داشته باشد و قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربران بگذارد. گرچه این تکنولوژی در برخی از تلفن‌های هوشمند یافت می‌شود اما هنوز جای کار بسیار بیشتری دارد.

PHOTO-23- افزایش پشتیبانی از شبکه‌های اجتماعی
متاسفانه در نسخه‌های قبلی بهای بسیاری به شبکه‌های اجتماعی داده نشده بود و تاکید اصلی گوگل بر شبکه اجتماعی گوگل پلاس بود. گرچه برندهایی همچون سونی و ال‌جی این قابلیت را به نسخه‌های اندروید تلفن‌های هوشمند خود اضافه کرده‌اند اما چرا گوگل این قابلیت‌ها را به صورت پیش فرض در سیستم عامل محبوب اندروید قرار نمی‌دهد؟

PHOTO-34- مکالمه تصویری
اغلب تلفن‌های هوشمند دوربین مکالمه تصویری را در خود جای داده‌اند اما جای تعجب است که چرا هیچ نرم‌افزاری به صورت پیش فرض برای مکالمه ویدیویی در نسخه‌های قبلی اندروید قرار داده نشده است و کاربران را به استفاده از نرم‌افزارهای جانبی وا می‌دارد؟ نظر شما چیست؟ (شاید چون ما زشتیم! واقعا این دلیل گوگل برای پیش فرض نکردن نرم‌افزار مکالمه تصویری در سیستم عامل محبوب اندروید است؟!)
امیدوارم که یک نرم‌افزار چت تصویری به صورت پیش فرض در گوشی قرار داده شود.

PHOTO-45- انتخاب هم‌زمان چند مخاطب
بخش مخاطبان اندروید یک قسمت حیاتی و بسیار مهم است اما می‌توانست تنظیمات مدیریت مخاطبان بهتری داشته باشد. مثلا اگر بخواهید یک پیام متنی را به دوستان خود بفرستید، چه می‌شد اگر می‌توانستید لیست مخاطبان را آورده و کسانی را که مایلید این پیام را به‌طور هم‌زمان دریافت کنند، انتخاب نمایید؟!

PHOTO-56- فضولی موقوف!
چه می‌شود اگر اندروید برخی تنظیمات نرم‌افزارهای کاربردی و بازی‌ها را در اختیار ما بگذارد؟ واقعیتی که شاید بسیاری را آزار دهد. مسلما شما نیز از آپدیت شدن خودکار برخی از نرم‌افزارها ناراضی هستید یا تمایلی به بررسی خودکار محتویات فایل‌های شخصی خود توسط برخی از نرم‌افزارها ندارید، پس همگی امیدواریم نسخه پای لیمو اندروید قابلیت سفارشی سازی برخی از دسترسی‌های نرم‌افزار و بازی‌ها را به کاربران بدهد.

PHOTO-6
7- دیگر نگران گم شدن مخاطبان خود نباشید!
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک سری از مخاطبان خود را به اشتباه پاک کرده باشید یا به یک گوشی دیگر نقل مکان کرده و تمایل داشته باشید که مخاطبان تلفن هوشمند قبلی خود را در گوشی جدیدتان مشاهده کنید. درست است که یک سری نرم‌افزارهای جانبی برای این کار آمده است اما چه می‌شود گوگل در کیک پای لیموی خود اجازه دهد که هر کاربر بتواند مخاطبین خود را در یک درایو ابری (مجازی) آپلود نماید و کاربران به راحتی بتوانند به مخاطبین خود با هر تلفن هوشمند دسترسی داشته باشند. نظر شما چیست؟!

8- دست نگه دارید، دیگر نیازی به تعویض تلفن همراه خود ندارید!
مسلما در این شرایط بحرانی نوسان نرخ ارز خرید گوشی‌های دو هسته‌ای و چهار هسته‌ای اصلا عقلانی به نظر نمی‌رسد و توجه اکثر کاربران به گوشی‌های ارزان قیمت جلب شده است. اما جالب اینجاست که توجه اصلی گوگل به افزایش گرافیک سیستم عامل پرطرفدار خود است و به همین خاطر داغ استفاده از نسخه‌های جدیدتر را بر سینه بسیاری از ما می‌گذارد! مسلما اگر گوگل بتواند نسخه‌های به روز خود را برای گوشی‌های ارزان قیمت با حذف برخی از ویژگی‌های گرافیکی و… عرضه کند، این عمل نوید بخش روزهای بهتر هم برای گوگل و هم برای بسیاری از کاربران خواهد بود.

9- شایعه حضور یک فایل منیجر پیش فرض در پای لیمو!
اگر از آن دسته کاربرانی هستید که برای مرور فایل‌های شخصی خود نیاز به یک فایل منیجر دارید، می‌بایست به اینترنت متصل شوید و یک فایل منیجر برای گوشی خود دانلود نمایید، اما انتظار اکثر کاربران از نسخه کیک پای لیموی اندروید داشتن یک فایل منیجر پیش فرض است که امیدواریم گوگل این‌ بار به این خواسته مهم توجه نماید. بسیاری بر حضور این برنامه به صورت پیش فرض در نسخه 5 اندروید اشاره کرده‌اند.
PHOTO-9

[divide style=”2″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

17 در مورد “۹ چیزی که در اندروید ۵ (کیک لیمویی)‌ خواهید دید!”

  1. با عرض سلام و با تشکر همیشگی خدمت دوست عزیز اقا پیمان،پیمان جان نسخه کیک لیمویی برای گوشی مثل 4x هم عرضه میشه؟ من چون این گوشی مورد پسند شماست قصد خریدش رو دارم،میخواستم بدونم واسش عرضه میشه یا نه،واسه xperia sp چطور؟ با تکر فراوان از مطالب عالیتون

    1. محمد جهانی

      هنوز که نیومده که بخواد عرضه بشه! اما احتمالا عرضه بشه چون پردازنده های قدرتمندی داره! واسه اکسپریا اس پی نیز شاید عرضه نشه!

  2. چرا سایتتون اینقدر ریخته بهم حالا هی میگیم امروز درست میشه امروز درست میشه خییییییییییییر
    از شما بعیده ها

    1. نمیدونم از چه لحاظ گفتین واسه صحت مطالب گفتین ادرس مطالبو به ایمیلتون میفرستم(اول ادرس بدین)دوما یکم صبور باشید دوست عزیز انشاالله سایت دوباره پر از مطالب رنگارنگ اعضای سایت خواهد بود.

      1. نه بابا منظورم شکل کلی سایت بود مخصوصا قسمت نظرات که اصلا نمیدیدی چی داری مینویسی
        که خدا را شکر درست شده
        مطالباتون هم که حرف نداره
        ممنون

  3. اقا پیمان تو را خدا کمک کنید هر چی عکس و فیلم تو گوشیم بوده حذف شده چیکار کنم ؟ خواهشا خواهشا

    1. پیمان گل‌کار

      با اینکه جاش اینجا نیست اما اگر به اشتباه پاک کردید، هیچ چیز جدیدی بر روی گوشی خودتون نریزید و از برنامه‌های ریکاوری جهت بازگشت اطلاعات خودتون استفاده کنید

    1. دوست عزیز در قابلیت 5 و 6 اولا اندروید هنوز برای شبکه های اجتماعی جای کار بسیار بیشتری دارد دوما شما برای اس ام اس باید یکی یکی شماره وارد کنی منظور نویسنده این بود یه دفعه گیرنده های اس ام اس هارو انتخاب کنی
      موفق باشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH