۱۰ مرگ عجیب به وسیله تکنولوژی!

techno-killsقرار بود تکنولوژی به بهتر شدن زندگی ما انسان‌ها کمک کند. قرار بود راحت‌تر باشیم، سریع‌تر و بی دغدغه‌تر کارهای‌مان را انجام دهیم. با کار کمتر در آمد بالاتری کسب کنیم و لذت بیشتری ببریم. اما چه شد؟ آیا در حال حاضر به یکی از این‌ها رسیده‌ایم؟ آیا کسی هست که بگوید من در گذشته با اینکه حتی زندگی سخت‌تری داشتم، خوشی‌هایم کمتر از حال حاضر بود؟ کمتر می‌خندیدم، کمتر امید داشتم وکمتر با نشاط بودم؟
تکنولوژی، چیزی که حداقل در بسیاری از فیلم‌های هالیوود به زودی قاتل خالق خود خواهد شد، تا به حال باعث ۱۰ مرگ عجیب غریب شده است که در ادامه می‌خواهیم خلاصه‌ای از این رویدادهای تلخ را برایتان بازگو کنیم.

مرگ با پای مصنوعی
چی بدتر از این است که تا حد مرگ از هم وطنان خودت کتک بخوری؟ بدن آرتور آستون، فرمانده سلطنتی گروه محاصره کننده دروگدا، در سال ۱۶۴۹ پیدا شد. او بر اثر ضربات وارد شده توسط پای مصنوعی چوبی خود، جانش را از دست داده بود. گفته می‌شود ضاربان که هم میهنانش بودند به تصور اینکه او در پای چوبیش طلا پنهان کرده است او را تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

pegمرگ با آذرخش
پروفسور جورج ویلهلم ریچمن روسی و متولد سنت پترزبورگ، پیشگام در مطالعات الکتریکی بوده و در زمره اولین کسانی است که در این زمینه آزمایش‌هایی نیز انجام داده است. او همچنین جز اولین نفراتی بود که توسط یکی از آزمایش‌های خود جانش را از دست داد. در سال ۱۷۵۳ او از ناحیه سر مورد اصابت آذرخش قرار گرفت.

ballمرگ با سیل آب جو
شنا در رودخانه‌ای از آب جو به اندازه‌ای که به نظر می‌آید جالب نیست. سال ۱۸۱۴ بود که ۷ نفر در اثر شکستگی در دیگ‌های تخمیر کمپانی بروری در لندن و جاری شدن ۱۴۶۸۰۰۰ لیتر یا به عبارتی دیگر ۳۸۸۰۰۰ گالن آب جو، جان خود را از دست دادند. آنها تنها قربانیان این حادثه نبودند، بر اثر جاری شدن این مقدار مایعات در خیابان‌های شهر برخی به شدت آسیب دیده، عده‌ای غرق شده و یک نفر دچار مسمومیت الکل شد!

londonbeerfloodمرگ با قطار
مری وارد، دانشمند مشهور یکی دیگر از قربانیان اولین بازی‌های مرگ با تکنولوژی است. سال ۱۸۶۹ او در حالی که مشغول راندن و آزمایش قطار بخاری بود که توسط دایی زاده‌اش چارلز الگرنان ساخته شده بود به بیرون افتاد و زیر چرخ‌ها له شد. او اولین کسی است که در یک تصادف جاده‌ای توسط حمل و نقل موتوری کشته شده است.

trainمرگ با ماده چسبناک
اگر فکر می‌کنید که مرگ با آب جو بد است، پس در باره مرگ با شیره و ماده چسبناک چه تصوری دارید؟ سال ۱۹۱۹ بود که در اثر ایجاد موجی از چسب که به سرعت ۳۵ مایل در ساعت در شهر بوستون در حال حرکت بود، ۲۱ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۵۰ نفر نیز زخمی شدند. این ماده چسبناک در اثر انفجار در تانک ۲.۳ میلیون گالنی به خیابانها سرازیر شده بود.

londonbeerfloodمرگ با ماده کریتیکال
سال ۱۹۴۵ هری کی داگلیان جی آر، یکی از قوانین پروژه منهتن را شکست. او به طور تصادفی آجری از کاربید تنگستن را بر روی یک سطح پلوتونیم رها کرد. وقتی دو عنصر به هم برخورد کردند، پلوتونیم کریتیکال شده و تشعشعات مرگبار یونیزه شده از خود ساطع کرد. وی اولین نفری است که در اثر کریتیکال شدن یک عنصر جان خود را از دست داده است.

harry_k__daghlian640مرگ در اثر کاهش فشار هوا
سه کیهان نورد اهل شوروی به نام های گئورگ دوبروفسکی، ولادیسلاف ولکف و ویکتور پاتسایف تنها سه مردی در تاریخ هستند که در خارج از جو زمین مرده‌اند. سال ۱۹۷۱ بود که این گروه سه نفره وقتی فضا پیمای سویوز-۱۱ به طور کاملا تصادفی در زمان ورود مجدد دچار کاهش فشار هوا شد جان خود را از دست دادند.

soyuz11مرگ با بازوی روباتی
شاید روبات‌ها به تازگی مشغول گرفتن شغل ما باشند اما بهتر است بگوییم که خیلی پیش از این‌ها جان ما را نیز گرفته‌اند! سال ۱۹۷۹ رابرت ویلیامز در اثر برخورد یک روبات ۱ تنی به سرش و آسیب ایجاد شده در پی آن جان خود را از دست داد. این روبات یک نمونه کارخانه‌ای متعلق به فورد موتور بود.

jhjkbمرگ با پروانه هلیکوپتر
بوریس سگال کارگردان اوکراینی و پدر کیتی سگال، سال ۱۹۸۱ زمانی که مشغول کارگردانی مینی سریال جنگ جهانی سوم بود، جان خود را از دست داد. او به طور تصادفی به سمت دم در حال چرخش هلیکوپتر رفت و بلافاصله سرش از تنش جدا شد!

borissagalمرگ با یک شیشه نشکن
این جور اتفاقات زمانی می‌افتد که ما آدم‌ها با تمام وجود به تکنولوژی اطمینان می‌کنیم. ۱۹۹۳ گری هوی که یک وکیل کانادایی بود از ۲۴ طبقه سقوط کرد. این اتفاق زمانی رخ داد که او برای نشان دادن مطلبی به دانشجویان حقوق که آن روز در حال بازدید از شرکت بودند خود را به سمت شیشه نشکنی که کمپانی آن‌ها را به تازگی نصب کرده بود پرتاب کرد. شیشه نشکست اما متاسفانه آنچه باعث مرگ او شد شکستن قاب پنجره بود!

ujyuig

2 در مورد “۱۰ مرگ عجیب به وسیله تکنولوژی!”

  1. شاید تکنولوژی داره به سمتی پیش میره که کار رو برای ما اسون کنه اما مسلما به سمتی پیش نمیره که انسان هارو تن پرور کنه چون اون موقع پایان عمر بشر خواهد بود.

    1
    5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH