آیا ضد آب بودن اسمارت ‌فو‌ن‌ها ضروری است؟!

ITRESAN-11-1394 (68)

بحث ضد آب بودن تلفن‌های هوشمند در طول چند سال اخیر به‌شدت بالا گرفته است و بسیاری از شرکت‌ها دستگاه‌های خود را با این قابلیت و به‌عنوان یک محصول ویژه روانه بازار می‌کنند ولی در حقیقت امر باید به این موضوع نگاهی دوباره داشت و بررسی کرد که آیا واقعا ضد آب بودن تلفن‌های همراه هوشمند لازم است یا خیر؟ در ادامه به بررسی دلایلی برای لزوم وجود این فناوری و دلایلی برای اثبات نمایشی بودن آن خواهیم پرداخت.

1.همیشه نمی‌توان زیر سقف باقی ماند!

بدون شک انسان با موجوداتی مانند خرس تفاوت دارد و نمی‌تواند یک فصل کامل را در خواب فرو برود؛ ما موجوداتی هستیم که در هر 365 روز سال در تحرک به سر می‌بریم و در این میان استفاده از تلفن‌های همراه در فصل‌های بارانی و برفی برای بسیاری از ما دردسرساز و یا به عبارت درست‌تر، استرس‌زا است. فناوری ضد آب بودن تلفن‌های همراه می‌تواند موجب شود تا بسیاری از ما بدون ترس از چند قطره باران، به استفاده از تلفن همراه خود بپردازیم و از نسوختن آن آسوده‌ خاطر باشیم.

2.تلفن همیشه همراه

بسیاری از ما تلفن‌های همراه خود را به محیط‌های مرطوب نمی‌بریم و یا در هنگام اموری مانند شستن ظرف و … که با آب سروکار دارند، همراه خود را به کناری قرار می‌دهیم تا از آسیب آب در امان باشد ولی با ضد آب بودن آن، می‌توان عملا تلفن همراه را در هر شرایطی در اختیار داشت و به‌ این‌ ترتیب، تلفن همراه، همراه بودن را عملی می‌سازد.

ITRESAN-11-1394 (68)-23.عکاسی زیر آب

یکی از هیجان‌ انگیزترین مواردی که تا به امروز در تبلیغات تلفن‌های هوشمند دیده شده، عکس‌برداری در زیر آب است. به کمک ضد آب بودن گوشی‌های هوشمند (در صورت تکامل، که البته در ادامه به آن خواهیم پرداخت) می‌توان عکس‌هایی را گرفت که در شرایط عادی موجب نابودی تلفن هوشمند می‌شوند و این امر تجربه‌ای متفاوت از دوربین دستگاه را برای کاربر به همراه خواهد آورد.

ITRESAN-11-1394 (68)-51.ضد آب بودن، یک دروغ بزرگ تبلیغاتی!

اولین شرکتی که تبلیغات بسیاری درباره ضد آب بودن تلفن‌های همراه خود انجام داد، شرکت سونی بود ولی این شرکت چندی پیش رسما اعلام کرد که این تبلیغات، اغراق شده بوده‌اند. در حقیقت تلفن‌های همراه ضد آب، برای استفاده زیر آب طراحی نشده‌اند بلکه تنها در برابر خیس شدن مقاومت می‌کنند. به‌ این‌ ترتیب تنها قطرات باران و یا افتادن دستگاه در آب را می‌توان بی‌خطر دانست ولی بنا به اعتراف سونی، استفاده از تلفن هوشمند در زیر آب، آن را به نابودی خواهد کشاند. این امر نشان می‌دهد که این فناوری هنوز به تکامل لازم نرسیده است و می‌توان انتظار داشت که در صورت تکامل آن، بتوان سرانجام این تکنولوژی را کاربردی به‌حساب آورد.

ITRESAN-11-1394 (68)-32.هزینه بالا برای کاربری محدود

تلفن‌های همراه ضد آب، قیمتی به‌مراتب بالاتر از نمونه مشابه فاقد این قابلیت را خواهند داشت و به همین دلیل نیز نمی‌توان انتظار داشت که این فناوری به‌تنهایی بتواند ارزش لازم برای این تفاوت قیمت را به کاربر ارایه کند. به‌ این‌ ترتیب می‌توان گفت که هنوز هزینه بالایی برای این فناوری طلب می‌شود که عملا آن را به‌جای یک فناوری کاربردی، به یک تکنولوژی لوکس بدل ساخته است.

ITRESAN-11-1394 (68)-4نتیجه‌گیری نهایی من این است که هنوز ضد آب بودن تلفن‌های هوشمند، اندکی لوکس و نمایشی است و می‌توان بدون آن نیز به کار ادامه داد. کافی است تا کمی مواظب همراه هوشمند خود باشیم تا از آسیب آب در امان بمانیم. به‌شخصه ترجیح می‌دهم تا هزینه پرداختی برای این فناوری را صرف خرید همراهی زیباتر و نیرومندتر کنم. البته اگر این فناوری به تکامل برسد، بدون شک می‌توان انتظار داشت که ضد آب بودن به یک قابلیت بدیهی بر روی تمامی تلفن‌های همراه هوشمند بدل شود. نظر شما درباره این فناوری چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید تا متوجه شویم که جامعه مخاطبان آی‌تی‌رسان، با این فناوری موافق یا مخالف هستند.

1 در مورد “آیا ضد آب بودن اسمارت ‌فو‌ن‌ها ضروری است؟!”

  1. بنظرم واقعا ضد آب بودن لازمه.
    چون تو خیلی از شرایط میشه استفاده کرد
    و الان سونی گوشی هاش با وجود ضد آب بودن قیمت های به مراتب بهتری دارند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH