مصرف قهوه می‌تواند آسیب‌های کبدی ناشی از نوشیدنی‌های الکلی را کاهش دهد!

شواهد زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند نوشیدن قهوه باعث افزایش طول عمر و سلامت می‌شود. برای مثال، مصرف قهوه احتمال ابتلا به بیماری‌های دیابت نوع ۲، آلزایمر و پارکینگسون را کاهش می‌دهد. بر اساس جدیدترین مطالعات پزشکی، استفاده از قهوه می‌تواند حتی آسیب‌های وارد شده به کبد به‌وسیله نوشیدنی‌های الکلی را هم کاهش دهد.

دانشمندان دانشگاه ساوث‌همپتون در طول این تحقیق از نتایج ۹ مقاله علمی-پزشکی دیگر که در رابطه با آثار مخرب الکل بر کبد و همچنین مصرف کافئین بود، برای اثبات ادعای خود کمک گرفتند. در طول این تحقیقات، ۴۳۲,۱۳۳ نفر مورد آزمایش‌های متعددی قرار گرفته‌اند.

بیماری‌های کبدی یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌ها هستند که سالانه منجر به مرگ بیش از یک میلیون نفر در جهان می‌شوند. یکی از دلایل عمده این نوع بیماری‌ها مصرف طولانی مدت الکل است، اما علاوه بر آن عوامل متعدد دیگری مانند هپاتیت، نقص سیستم ایمنی بدن، چاقی، رژیم غذایی نامناسب و دیابت هم در ابتلا به بیماری‌های کبدی موثر هستند.coffee

نتایج تحقیقاتی که در دانشگاه ساوث‌همپتون انجام شد، نشان از اثر مثبت نوشیدن قهوه بر سلامت ما دارد. افزایش نوشیدن قهوه تا دو فنجان در روز، خطر نارسایی‌های کبدی از جمله آثار مخرب الکل را به نصف کاهش می‌دهد، این آمار در رابطه با نرخ مرگ و میر هم صدق می‌کند. اما با افزایش دفعات مصرف قهوه تا ۴ فنجان در روز می‌توان ریسک ابتلا به این بیماری‌ها را تا ۶۵ درصد کمتر کرد!

با توجه به ساختار شیمیایی پیچیده قهوه، دقیقا نمی‌توان گفت تاثیر کافئین در محافظت از کبد چگونه است. با این وجود، محققین همچنان در تلاش برای مطالعه بیشتر روی تاثیرات این ماده و انواع فواید آن برای کبد، با استفاده از یک جامعه آماری گسترده و زمان مناسب هستند تا کامل‌ترین نتیجه را به دنیای پزشکی ارایه دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH