5 دلیل برای آنکه سونی اکسپریا Z5 کامپکت را بخرید

Sony-Z5-Hands-On-Video-00-06-20-22-Still004چند سالی می‌شود که کمپانی‌های بزرگ سازنده تلفن‌های همراه، دست به معرفی مدلی کوچک شده و نسخه مینی از پرچمداران مطرح‌شان می‌زنند. این مدل‌ها که از نظر طراحی با نسخه اصلی تشابه دارند، قدرت سخت‌افزاری مناسب و امکانات خوبی را دارند. اما اکسپریا Z5 Compact علاوه بر اینکه طراحی خوبی دارد، از قدرتی در حد سایر پرچم‌داران بهره‌مند است. حال در این مطلب قصد داریم تا ۵ دلیل برایتان بیاوریم که بدانید چرا این گوشی، می‌تواند ارزش خریدن داشته باشد؛ پس در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

۱- طراحی زیبا و شیک

Sony-Xperia-Z5-Compact-25

زبان طراحی خاص سونی در سری اکسپریا Z، با اینکه تکراری شده است اما همیشه به محصولات این کمپانی جلوه‌ای خاص بخشیده است. همچنین این‌بار شاهد استفاده از شیشه مات در پشت دستگاه هستیم که مشکل کثیف شدن نسل‌های پیشن را نیز برطرف کرده است. با توجه به سایز کوچک این محصول، شما با یکی از خوش دست‌ترین مدل‌های ساخته شده تا به امروز رو به رو خواهید بود. اگر به این مدل خوش دست و زیبا، رنگ بندی‌های متفاوت را هم اضافه کنید، شما نیز همچون ما به این نتیجه می‌رسید که اکسپریا Z5 Compact آن‌قدری با کیفیت و زیبا هست که بتوان از برخی ایرادات جزئی در طراحی‌اش چشم پوشی کرد.

۲- سخت‌افزار قدرتمند و باتری با شارژدهی بالا

Sony-Xperia-Z5-Compact-20

این مدل به چیپست 64 بیتی اسنپدراگون 810 کوالکام مجهز شده که قبلا مشکلات زیادی را برای کاربران به وجود آورده بود! این چیپ شامل ۴ هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A57 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز است. در این راه 2 گیگابایت رم و واحد گرافیکی آدرنو 430 نیز این تراشه را همراهی می‌کنند. سونی به خوبی از پس هماهنگ کردن این سخت‌افزار با رابط کاربری و برنامه‌های نصب شده بر روی گوشی بر آمده و شاهد هیچ لگ یا کندی بر روی آن نیستیم و همچنین مشکل بیش از اندازه داغ شدن این چیپست را نیز مشاهده نمی‌کنیم.

در کنار سخت‌افزار خوب، شارژدهی باتری نیز بسیار مناسب است. جایی که باتری 2700 میلی‌آمپری این محصول شما را تا دو روز کار می‌تواند همراهی کند. این گوشی خاص از Quick Charge 2.0 نیز پشتیبانی کرده و شما می‌توانید در مدت زمان ۳۰ دقیقه باتری‌اش را 60 درصد شارژ کنید!

۳- دوربین‌هایی که کم‌نظیر هستند

Sony-Xperia-Z5-Compact-11

سنسور جدید Exmor RS با دارا بودن نسبت “1/2.3 از سایر سنسورها بزرگ‌تر است. همچنین سرعت فوق‌العاده بالای فوکوس خودکار فقط با 0.03 ثانیه یکی از عوامل کارکرد درخشان این دوربین است. تصاویر وضوح 5520 در 4140 پیکسل دارند و شما می‌توانید ویدیو با کیفیت 2160p با 30 فریم در ثانیه ضبط کنید. لنز 24 میلی‌متری از سری G، فناوری SteadyShot سونی برای ثبت تصاویر شفاف و فناوری Clear Image Zoom برای بزرگ‌نمایی تصاویر تا 5 برابر، آن‌هم بدون افت کیفیت از دیگر ویژگی‌های شاخص دوربین Z5 کامپکت هستند.

۴- نمایشگر با کیفیت بالا در کنار قابلیت اتصال به کنسول PS4

blog1

سونی در این محصول نمایشگری 4.6 اینچی با وضوح اچ‌دی تعبیه کرده است که با توجه به سایز کوچک نمایشگر، بدون افزایش وضوح نیز چشم‌مان تفاوتی را احساس نمی‌کند و شاهد عملکردی مطلوب از این محصول در این بخش هستیم. این نمایشگر هنگام تماشای ویدیو چه در محیط بیرون چه در محیط درون شما را خشنود خواهد کرد. موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید قابلیت اتصال به کنسول PS4 نیز وجود دارد. شما از راه دور می‌توانید بازی‌های خود روی ‌PS4 را از طریق گوشی کنترل کنید، همچنین می‌توانید بازی‌های خریداری شده خود که روی گوشی‌تان است، بلافاصله با دسته PS4 اجرا نمایید. به علاوه شبکه اینترنتی پلی‌استیشن تمام اطلاعات را از قبیل موسیقی‌ها و فیلم‌ها سینک می‌کند.

۵-ضد آب در کنار امنیت عالی

Sony-Z5-

ضد آب و گرد و غبار بودن، قابلیتی است که مهرش بر پیشانی محصولات سونی زده شده و همچون دیگر اکسپریا‌های Z سونی، Z5 کامپکت نیز موفق به کسب گواهینامه IP68 شده است که نسبت به گذشته هم پیشرفت‌هایی کرده‌ و می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق یک و نیم‌متری آب بماند.

همچنین این بار شاهد استفاده از حسگر اثر انگشت در نسخه مینی پرچم‌دار سونی هستیم. این سنسور با دکمه پاور ترکیب شده و در سمت راست دستگاه قرار گرفته است. عملکرد بسیار خوب و سرعت و دقت آن شما را راضی نگاه می‌دارد و در می‌یابید که سونی تمام تلاشش را برای این سنسور به کار بسته است.

4 در مورد “5 دلیل برای آنکه سونی اکسپریا Z5 کامپکت را بخرید”

  1. عکس اخری مثل صابون مراغه هست !!!!!

    دیگه داره از طراحی سونی حالم به هم میخوره .

    یادش بخیر Xperia arc s و یا Xperia X10 و ..

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH