آشنایی با محصولات پاک‌کننده‌ای که نباید با هم ترکیب شوند!

8زمانی که کارهای نظافتی به عهده ما گذاشته‌ می‌شود، ناامیدی از انجام آن فکر ما را خراب می‌کند و پیشنهاد انجام خلاقانه و دلچسب برای آن می‌تواند شما را خوشحال کند. اما قبل از استفاده از هر محصول تمیزکننده برای نظافت سینک و ترکیب کردن آن‌ها برای داشتن نتیجه موثرتر، بهتر است دست نگه دارید.

به گفته معاون ارشد آموزشی موسسه نظافت آمریکا، حقیقت ترسناکی در این رابطه وجود دارد:

برخی از محصولات، زمانی که به تنهایی استفاده می‌شوند، در شرایط امنی قرار دارند، اما گاهی ترکیب آن‌ها با سایر محصولات، می‌تواند منجر به تولید گازهای مضر یا واکنش‌های شیمیایی خظرناکی بشود.

حتی اگر ترکیب محصولات پاک‌کننده تک‌منظوره، خطرناک یا سمی نباشند، نمی‌توان مطمئن بود که هنگام استفاده روی سطوح یا پارچه‌ها چه اثری را برجای می‌گذارند. همیشه علائم هشداردهنده و ترکیبات محصولات پاک‌کننده با برچسبی روی آن‌ها نشان داده‌ می‌شود که گفته‌ است هرگز این موارد را باهم ترکیب نکنید.

در ادامه شما را با ترکیبات مضر انواع پاک‌کننده‌ها آشنا می‌کنیم.

 

تمیزکننده چاه فاضلاب + تمیزکننده چاه فاضلاب دیگر     

1

به شما توصیه می‌کنیم که هیچ‌گاه دو تمیزکننده چاه را با یکدیگر ترکیب نکنید یا حتی یکی را بلافاصله پس از دیگری استفاده ننمایید. فرمول‌های قوی در آن‌ها موجود است که می‌تواند حتی باعث انفجار شود.

تنها از یک محصول باتوجه به را‌هنمای درج‌ شده روی بسته‌بندی آن استفاده نمایید (معمولا، نصف یک بطری می‌تواند علاج کار شما باشد). اگر استفاده از آن کفایت نکرد، محصول دیگری را امتحان نکنید. درعوض با یک لوله‌کش تماس بگیرید.

جوش‌شیرین + سرکه

2اگرچه هریک این دو جز کالاهای اساسی هر آشپزخانه است (و استفاده جداگانه از جوش‌شیرین و سرکه می‌تواند در نظافت خانه به شما کمک کند)، اما باید از دستورات پاک‌کننده‌ای که شامل هردوی آن‌ها می‌شود، خودداری کرد.

آب اکسیژنه + سرکه

3ممکن است شنیده‌ باشید که باید میوه‌های کثیف یا سطوح میز غبارگرفته را با آب اکسیژنه و سرکه اسپری کنید. کارشناسان می‌گویند که این روش امن‌ است، اما نباید این دو را در یک ظرف با یکدیگر ترکیب کرد. ترکیب آن‌ها باعث ایجاد اسید پِراستیک شده، که به طور بالقوه سمی است و می‌تواند منجر به سوزش پوست و چشم‌ها بشود و یا سیستم تنفسی را تحریک نماید.

سفیدکننده + سرکه

4به نظر می‌رسد که ترکیب آن‌ها یک ضدعفونی کننده قوی را بسازد، اما نباید با هم مخلوط شوند. ترکیب آن‌ها باهم باعث ایجاد گاز کلر می‌شود، که حتی در مقادیر پایین می‌تواند منجر به سرفه، مشکلات تنفسی و ریزش اشک شود.

سفیدکننده + آمونیاک

5سفیدکننده و آمونیاک باعث ایجاد گاز سمی به نام کلرامین می‌شوند. این گاز موجب می‌شود که علائمی مشابه ترکیب سفیدکننده و سرکه بوجود بیاید، که همراه با تنگی نفس و درد قفسه سینه است. بسیاری از پاک کننده‌های شیشه و پنجره حاوی آمونیاک هستند، بنابراین هرگز نباید آن‌ها را با سفید کننده مخلوط کرد.

سفیدکننده + الکل

6شاید نام کلروفُرم را شنیده باشید. همان‌ طور که می‌دانید، آدم‌ربایان فیلم‌ها برای خلاصی از قربانیان خود پارچه‌ای را جلوی دهان آن‌ها می‌گیرند. اگرچه این مورد ممکن است شما را بی‌هوش نکند، اما ترکیب آن می‌تواند تحریک‌کننده و سمی ‌باشد.

قانون ساده‌ای وجود دارد که می‌گوید هرگز سفیدکننده را با هیچ‌چیز به‌جز آب ساده مخلوط نکنید. حتی محصولات دیگری مانند پاک‌کننده دستشویی و پنجره می‌توانند شامل انواع اسید‌ها یا آمونیاک باشند، که نباید با سفیدکننده مخلوط شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH