چگونه در خانه طلا تصفیه کنیم؟! (به همراه ویدئو)

ITRESAN-11-1394 (69)بیشتر ما فکر می‌کنیم که فرایند تصفیه طلا امری بسیار پیچیده و عجیب‌ و غریب است که تنها می‌تواند در کارخانه‌های مجهز به فناوری و تجهیزات ویژه و به دست افراد باتجربه و حرفه‌ای انجام شود؛ داشتن چنین تصوری به‌هیچ‌ عنوان چیز عجیبی نیست و حتی اگر بخواهیم تصفیه طلا در سطح عظیم را در نظر بگیریم، این تصور را می‌توان کاملا درست به‌حساب آورد. با این‌ وجود شما نیز می‌توانید در خانه خودتان و با یک ظرف ساده، این کار را انجام بدهید و برخلاف تصور مرسوم، این فرایند، به‌هیچ‌ عنوان دشوار نخواهد بود.

این فرایند که در ادامه ویدئوی آن را مشاهده می‌کنید، توسط گروه آزمایشگاهی کدی آماده شده است که پیش‌ از این در زمینه ساخت ویدیوهای مربوط به علوم شیمی در محیط خانگی، نامی شناخته شده به‌حساب می‌آمد. ترفند انجام این کار این است که بتوان طلای خالص را در اسید حل کرد. این فرایند موجب می‌شود تا ناخالصی‌ها از آن جدا شده و بتوان طلای خالص را از محلول اسیدی خارج کرد. البته در مرحله عملی، این فرایند دارای مراحلی بیشتر از توضیح ارایه شده است ولی گروه کدی به‌سادگی این گام‌ها را توضیح می‌دهد.

این ویدیو نخستین بخش از سری تصفیه طلا است که توسط این گروه ارایه شده است و دومین ویدیو در زمینه فرایند تصفیه جواهرآلات است. اگر دوست دارید به سراغ موارد بیشتر علوم خانگی بروید که می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، می‌توانید به کانال این گروه در یوتیوب مراجعه کنید تا فرایندهای عجیبی مانند نحوه تبدیل ادرار به باروت را یاد بگیرید!

حتی اگر به‌ظاهر این ساختار را نتوان چندان خطرساز دانست ولی باز هم بهتر است که آن را در محیط خانگی انجام ندهید. امن‌ترین کار این است که سر جای خود نشسته و به متخصصان شیمی اجازه بدهید که کارهای خطرناک را انجام بدهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH