حمایت دونالد ترامپ از شنود محصولات اپل!

ITRESAN-11-1394 (75)دونالد ترامپ، کاندیدای راست‌گرای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا به‌تازگی درباره ماجرای اپل به اظهارنظر پرداخته و معتقد است که این شرکت باید در دعوا با دولت آمریکا تسلیم شده و به درخواست سازمان FBI در زمینه وجود درهای پشتی بر روی محصولات اپل پاسخ مثبت بدهد. به‌این‌ترتیب او نظرات مدیر ارشد اجرایی اپل، تیم کوک را که مدعی شده بود چنین اقدام‌هایی می‌تواند شرایطی خطرناک را ایجاد کند، رد کرده است.

ترامپ در یک مصاحبه، دراین‌باره می‌گوید:

اپل می‌گوید که نمی‌گذارد ما به تلفن‌های همراه آن‌ها دسترسی پیدا کنیم؟! آن‌ها فکر می‌کنند که هستند؟! نه، ما باید این راه را باز کنیم.

این مجری سابق برنامه‌های زنده تلویزیونی به‌صورت مستقیم به نامه عمومی تیم کوک اشاره داشته است. کوک معتقد بود که رای دادگاه مبنی بر درخواست دسترسی به iOS در زمینه پرونده حملات تروریستی سن برناردینو، درست نیست و می‌تواند اثری منفی در جامعه را به همراه داشته باشد.

کوک در بخشی از این نامه نوشته بود:

شاید FBI این موضوع را به نحو دیگری تشریح کرده باشد ولی اشتباه نکنید، ساختن یک نسخه جدید از iOS با قابلیت دور زدن سیستم امنیتی آن، بدون شک ساختن یک در پشتی برای دسترسی خواهد بود و درحالی‌که دولت معتقد است که این امر تنها به این پرونده ختم خواهد شد، ما نخواهیم توانست چنین کنترلی را تضمین کنیم.

در نقطه مقابل، ترامپ این موضوع را کاملا رد می‌کند:

این تنها یک مورد است و در این مورد خاص باید بتوانیم به تلفن همراه نفوذ کنیم. ما باید دریابیم که چه اتفاقی افتاده است، برای چه این اتفاق افتاده است، چه زمانی رخ داده است و آیا این‌که افراد دیگر نیز در این امر دخیل بوده‌اند یا خیر؟! ما باید این کار را انجام بدهیم.

هنوز مشخص نیست که اپل چه اقدامی در این زمینه خواهد کرد. باید یادآور شویم که دستگاه یاد شده در حال حاضر رمزگذاری شده است و یک مدل قدیمی‌تر یعنی آیفون 5c است. به همین دلیل می‌توان گفت که ساختار رمزنگاری و امنیت موجود در آن به قدرت مدل‌های روز نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH