بررسی تخصصی هوآوی شات ایکس (Shot X): دوربینم را بچرخان!

هرچه کمپانی‌های بزرگ تولید کننده اسمارت فون‌های اندرویدی در دنیا نظیر سامسونگ، ال‌جی و … با هیاهوی بسیار مشغول طراحی تولید محصولات جدیدشان هستند، هوآوی آرام و پیوسته در حال پیشرفت است. دیگر توضیح در مورد هوآوی و تاریخچه اش آن‌چنان جذاب نیست. بالاخره این کمپانی چینی، توانسته به راحتی جای خود را در دل کاربران باز کرده و محصولاتش را میان آن‌ها توزیع کند.

cover-5

در دوره کنونی، اسمارت فون‌ها همگی شبیه به هم شده‌اند و دیگر سخت می‌توان بین آن‌ها تفاوتی پیدا کرد. به بازار که بروید و پشت ویترین‌ها را که ببینید، فقط گوشی‌هایی حضور دارند که یک نمایشگر بزرگ داشته و به شما زل زده‌اند! در این میان، گاه برخی از این تولیدکنندگان بزرگ، طرح‌های عجیب و غریبی داده و سعی می‌کنند که محصولشان را کمی با دیگر رقبا متمایز سازند.

یکی از این اسمارت فون‌های کمی متفاوت، محصول جدید هوآوی یعنی Shot X است. اسمارت فونی زیبا و قدرتمند که یک تفاوت عمده با دیگر رقبای بازار دارد! با ما باشید تا کمی با این محصول آشنا شویم.

طراحی و کیفیت ساخت: شبیه به بقیه!

وقتی استایل کلی یک اسمارت فون فلزی می‌شود، دیگر نباید انتظار ساختاری متفاوت را داشت! این محصول هوآوی دقیقا چیزی شبیه به سایر هوشمندهای فلزی خودش است! نمونه‌هایی چون G8 ،Honor 7 و …

البته Shot X بر روی قاب پشتی خود از شیشه بهره‌مند شده که آن را کمی با محصولات پیشین متمایز می‌کند. استفاده از شیشه، هم محصول را شیک‌تر کرده و هم زیبایی دو چندانی به آن بخشیده است. کیفیت کلی و طراحی این دستگاه مثل همیشه عالی و بی نقص است. قطعا به دست گرفتن Shot X می‌تواند حس داشتن یک پرچم‌دار را به کاربر القا کند که به همین دلیل باید باز هم به هوآوی تبریک گفت.

Full-Back-Shot-X

البته باید بگوییم که Shot X همان Honor 7i به شمار می‌رود! در واقع نسخه اروپایی این محصول است که با نام دیگری وارد بازار شده است. شات ایکس یک اسمارت فون 5.2 اینچی است که با ابعاد 141.6 در 71.2 و ضخامت 7.8 میلی‌متر وارد بازارهای جهانی شده است. این اندازه و ابعاد برای یک اسمارت فون، نسبتا مناسب به شمار می‌رود. وزن تقریبی این محصول با توجه به بدنه فلزی‌اش 160 گرم بوده که ممکن است در اولین تماس، کمی سنگین جلوه کند.

Full-Side-Shot-X

محصولی که برای بررسی به دست ما رسیده است، از رنگ طلایی بهره می‌برد که در نوع خود بسیار زیبا و شیک است.

در قسمت جلویی دو نوار طلایی رنگ بالا و پایین نمایشگر دیده می‌شود که تقریبا قرینه بوده و ظاهر جالبی را برای گوشی ایجاد کرده است.

در قسمت بالا، در کنار اسپیکر مخصوص مکالمه، تنها یک دایره سیاه رنگ دیده می‌شود که باید بگوییم هیچ ربطی به دوربین دوم ندارد و تنها محل قرارگیری سنسورهای این دستگاه به شما می‌رود. بله لنز دوربینی در اینجا مشاهده نمی‌شود! (کشف اولین تفاوت، چه قدر هم سخت و پیچیده بود، نه؟)

Front-Up-Shot-X

در قسمت پایین نمایشگر هیچ لوگو و اسمی دیده نمی‌شود و تنها همان نوار طلایی رنگ حضور دارد.

Down

به سمت راست گوشی می‌رویم، یک محل کاملا شلوغ و پر رفت و آمد! دکمه‌های افزایش و کاهش صدا در بالاترین قسمت قرار داشته و زیر آن دکمه پاور گوشی با ظاهری کمی متفاوت حضور دارد.

right-sie-shot-x

زیر این دو کلید، طبق معمول محل قرارگیری سیم کارت‌ها و کارت حافظه است. متأسفانه بازهم هوآوی همان مسیر قبلی را ادامه داده و از سیستم هیبریدی خود بهره گرفته است! درگاه اول مربوط به قرارگیری سیم اول یا رم میکرو اس‌دی بوده و درگاه دوم نیز تنها محل قرارگیری سیم کارت دوم است. دیگر نیازی نیست بگوییم که باید بین سیم کارت دوم و رم میکرو اس‌دی یکی را انتخاب کنید!

به سمت چپ می‌رویم، چون سمت راست بسیار شلوغ بود، قاعدتا این سمت باید از یک طراحی خشک و خالی سود ببرد؛ اما چون هوآوی علاقه شدیدی به شکستن ساختار دارد، در قسمت بالایی این سمت، سنسور و یا حسگر اثر انگشت را قرار داده است! اگر خاطرتان باشد، آنر 7 یک دکمه خاص در قسمت پایینی خود داشت که در اینجا خبری از آن نیست.

fingerprint-Shot-X

محل قرار گیری حسگر، شاید آن‌چنان به مذاق هر کاربری خوش نیاید؛ حال چه برسد به اینکه کاربر راست دست هم باشد (بعدا در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد).

در قسمت بالایی Shot X طبق معمول جک 3.5 میلی‌متری هدفون و یک میکروفون کوچک دیده می‌شود. کمی آن‌طرف تر نیز، چیزی شبیه به یک لولا می‌بینیم! (به کشف دوم نزدیک‌تر شدیم) متأسفانه در این قسمت بازهم هوآوی فراموش کرده از درگاه مادون قرمز بهره‌مند شود! شخصا امیدوارم این قابلیت نیز همانند حسگر اثر انگشت از این به بعد در تمام اسمارت فون‌ها حضور داشته باشد.

UPP

نهایتا در قسمت زیرین پورت میکرو USB در وسط قرار داشته و سوراخ‌های مربوط به اسپیکر و میکروفون نیز در دو سوی آن است (سوراخ‌های سمت راست اسپیکر هستند، این هم خودش نوعی کشف به حساب می‌آید البته!).

down-Shot-X

خب می‌رسیم به قسمت اصلی، یعنی پشت Shot X! در قسمت بالا، لنز دوربینی را می‌بینیم که به شدت از بدنه بیرون زده است. در بالای آن دو فلش LED دو رنگ نیز حضور دارد. این دوربین خاص‌ترین قسمت این گوشی است و می‌خواهد هم‌زمان برای شما نقش دوربین اصل و سلفی را با هم بازی کند. در قسمت دوربین، این نوآوری را کمی بیشتر موشکافی کنیم.

Back-Cam

با ما باشید تا به سراغ دیگر قسمت‌های این محصول برویم و آن را کالبد شکافی کنیم.

نمایشگر: مناسب و با کیفیت

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، شات ایکس از یک نمایشگر 5.2 اینچی بهره‌مند شده است. این نمایشگر از نوع IPS LCD بوده و توان نمایش 16 میلیون رنگ را دارد. نسبت صفحه به بدنه در این محصول نیز برابر 73.9 درصد است.

Display-001

هوآوی برای Shot X از وضوح مناسب و عالی فول اچ‌دی استفاده کرده و چگالی پیکسلی آن را نیز به عدد 424 پیکسل در هر اینچ رسانده است. مشخصات این نمایشگر تقریبا با آنر 7 برابر است (تقریبا که چه عرض کنم، دقیقا).

این نمایشگر 5.2 اینچی همراه با این چگالی پیکسلی، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای هر اسمارت‌فون می‌تواند باشد. در واقع نه آن‌چنان به درد نخور مثل وضوح QHD بوده و نه آن‌چنان کم و پایین مانند HD یا کمتر از آن!

در این صفحه نمایش، رنگ‌ها بسیار گرم و مناسب بوده و روشنایی آن نیز در حالت ماکسیمم بسیار بالاست که این موضوع به شما کمک می‌کند در زیر نور آفتاب بتوانید بهتر با گوشی خود کار کنید.

سخت افزار: نه عالی و نه ضعیف

این بار هوآوی به سراغ چیپست اختصاصی خود نرفته و تصمیم گرفته تا این محصول را بر خلاف نسخه شبیه به خودش یعنی آنر 7 با پردازنده دیگری عرضه کند. این کمپانی چینی برای Shot X به سراغ یکی از تولیدات کوالکام یعنی چیپست 64 بیتی اسنپدراگون 616 رفته است. این پردازنده 8 هسته‌ای از 4 هسته Cortex –A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز بهره‌مند است. رابط گرافیکی این چیپست Aderno 405 است.

Display-5

شات ایکس در دو مدل عرضه می‌شود که میزان رم و حافظه داخلی آن‌ها متفاوت است. نسخه بالاتر این محصول با 3 گیگابایت رم و 32 گیگ حافظه داخلی عرضه شده و نسخه پایین‌تر دارای 2 گیگابایت رم و 16 گیگ حافظه داخلی است. البته حافظه داخلی هر دو نسخه با استفاده از رم میکرو اس‌دی تا 128 گیگابایت دیگر قابل افزایش است.

نسخه‌ای که در اختیار ما قرار داشت، ورژن ساده آن یعنی همراه با 2 گیگ رم و 16 گیگ حافظه داخلی بود. در عمل و هنگام کار با آن، هیچ گونه لگ یا هنگی مشاهده نشد. البته و صد البته که به مرور و با پر شدن حافظه داخلی و سنگین شدن گوشی این شرایط باید تست شود! (گوشی نو خب معلومه هنگی نداره دیگه)

اما بیاید تا وارد آزمایشگاه شویم و نگاهی به دل و روده این اسمارت فون چینی بیاندازیم.

ابتدا مثل همیشه به سراغ نرم افزار سبک بنچمارک Pi رفتیم! نتیجه نزدیک به فاجعه است: (این عدد هرچه کمتر باشد بهتر است)

Pi

پس از آن، به سراغ AnTuTu می‌رویم. دیگر همه شما این نرم افزار قدرتمند را میشناسید. نتیجه آنچنان خوب نیست:

Antutu

نمودار مقایسه ای شات ایکس با دیگر محصولات را می توانید در نمودار زیر ببینید: (نسخه 5)

خب، به سراغ GeekBench رفتیم تا کمی پردازنده SHot X را به چالش بکشیم! بازهم نتیجه آن چنان دلچسب نیست. geekbench خب، نظرتان در مورد بنچمارک حرفه‌ای کوادرانت چیست؟ بیایید تا نمودار آن‌را هم ببینیم:

تا اینجا آمدیم، بگذارید تا به سراغ بنسای برویم و از او بخواهیم تا گرافیک را هم کمی قلقلک دهد:

Bonsai

دوربین: مرا بچرخان

خب نمی‌خواهم بیش از این شما را منتظر بگذارم! حال که با ظاهر و باطن این محصول جدید هوآوی آشنا شدیم، بهتر است که به دوربین آن بپردازیم.

back-Camera-Shot-x

هوآوی برای اولین بار، در یکی از محصولاتش یک نوآوری جدید به خرج داده و با بهره گیری از یک دوربین چرخان، سعی کرده است که محصول متفاوتی را وارد بازارهای جهانی کند (البته گوشی اوپو N قبلا این قابلیت را عرضه کرده بود)؛ اما این دوربین چه مشخصاتی دارد.

هوآوی در Shot X از یک دوربین 13 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 بهره است که با استفاده از دو فلش LED دو رنگ در محیط‌های تاریک نیز می‌تواند تصاویر خوبی را ثبت نماید.

Selfie-Shot-X-Cam

لنز این دوربین با استفاده از شیشه یاقوت کبود پوشانده شده که باعث می‌شود آثار خط و خش را بر روی خود نبیند. استفاده از سنسور تصویر CMOS، زوم دیجیتال، سیستم فوکوس خودکار، فناوری BSI و همچنین HDR از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوربین است.

Side-Shot-X

این دوربین که به یک لولا متصل شده است، به راحتی از جای خود خارج شده و می‌تواند حکم یک دوربین سلفی را نیز برای شما داشته باشد. مهم‌ترین ضعف این طراحی، بیرون بودن لنز دوربین است که باعث می‌شود حلقه دور لنز به یک سپر بلا تبدیل شود.

Side-2-Shot-X

بنابراین هرگاه گوشی خود را بر روی سطحی قرار دهید، در واقع گوشی شما بر روی دوربین قرار دارد.

هوآوی در قسمت پایینی لنز، شکافی را ایجاد کرده است که بتوانید با ناخن، دوربین را از جای خود خارج سازید؛ اما اگر دستان درشتی داشته و یا ناخن نداشته باشید، قطعا برای خروج دوربین از جایگاه خود باید کمی تلاش کنید!

camera-Shot-x

البته باید به طراحی هوآوی آفرین گفت. دوربین پس از خروج از جای خود، ظاهر مناسبی داشته و پشت آن نیز دارای طرحی هم شکل و رنگ قاب پشتی است.

به محض خروج دوربین از جایگاه خود، نرم افزار عکاسی فعال شده و می‌توانید به راحتی با آن عکس سلفی از خود بگیرید. فراموش نکنیم که با این ویژگی دوربین سلفی شما دو فلش LED نیز دارد! در واقع در محیط‌های تاریک دیگر نگران نداشتن نور برای ثبت تصاویر یا فیلم‌های سلفی نباشید.

Full-Side-Cam

البته مشکلی که وجود دارد این است که اگر در حالت فعال بودن دوربین، آن را چرخانده و در جای اصلی خود قرار دهید، نرم افزار دوربین بسته نمی‌شود و همچنان فعال است!

رابط کاربری جدید هوآوی یعنی Emotion UI 3.1 را به تازگی و در قالب بررسی گوشی‌های قبلی هوآوی انجام داده‌ایم. شما می‌توانید با مراجعه به بررسی میت اس اطلاعات‌تان در مورد نرم افزار دوربین را افزایش دهید.

این دوربین 13 مگاپیکسلی می‌تواند با وضوح Full HD برای شما به ثبت فیلم نیز بپردازد. حجم کلیپی یک دقیقه‌ای با وضوح فول اچ‌دی برابر 135 مگابایت شد که نشان از ثبت دقیق و مناسب جزییات دارد. نکته جالب توجه اینجاست که شما می‌توانید در هنگام فیلم‌برداری به راحتی دوربین را از جای خود خارج ساخته و با تغییر مکان آن از زوایای دیگر نیز فیلم بگیرید.

تصاویر زیر را ببینید:

Xshot

Camera-sample-shot-x
IMG_20160222_095438 sample-3 sample-5 Selfie-sample

البته لازم به ذکر است که در هنگام تصویر برداری سلفی، دوربین در حالت پیش‌فرض روی 13 مگاپیکسل و نسبت 4:3 قرار دارد. اگر تمایل به ثبت تصاویر واید یا Landscape دارید، باید توان دوربین را روی 10 مگاپیکسل تنظیم نمایید.

با توجه به قابلیت این دوربین در خارج شدن از جای خود، شما می‌توانید در هنگام فیلم‌برداری این دوربین را از جای خود خارج ساخته و همزمان با فیلم‌برداری زاویه آن را نیز تغییر دهید! شاید از این طریق بتوانید یک فیلم جذاب را ثبت نمایید. متاسفانه برای بار خیلی هزارم، باید بگوییم که دوربین این محصول نیز فاقد فناوری اسلو موشن است! البته هواوی از سیستم معکوس آن یعنی Time Lapse بهره برده که خب بهتر از هیچی است!

نرم افزار دوربین محصولات هوآوی با رابط کاربری Emotion UI 3.1 را تاکنون بسیار در بررسی‌های گذشته دیده‌ایم؛ اما اگر بخواهیم به صورت گذرا اشاره‌ای به امکانات آن کنیم، می‌توان به عکس برداری در حالت پاناروما، HDR، تصویر برداری سریع و پشت هم، ثبت لبخند، ثبت سلفی‌های بی‌نظیر با بهره‌گیری از قابلیت Prefect Selfie و … اشاره کرد.

همچنین شما می‌توانید تصاویر خود در حالت سلفی را با قابلیت‌هایی چون مود Beauty و Makeup بسیار زیباتر از آنچه هستید، تغییر دهید! (البته این موضوع بیشتر برای بانوان مناسب است!)

سیستم عامل: همچنان آب نبات چوبی

مارشمالو یا اندروید 6 معرفی شده است! اما هنوز محصولات روز بازار با اندروید 5 یا همان آب نبات چوبی وارد بازار می‌شوند. کلا کاربران این پلتفرم خیلی مظلوم هستند و از این لحاظ می‌توانند فقط حسرت بخورند و با نگاهی غم انگیز به آن سیب گاز خورده و سیستم عامل به روزش بی‌اندیشند!

شات ایکس با اندروید 5.1.1 و رابط کاربری Emotion UI 3.1 عرضه شده است. البته این کمپانی قول داده که به زودی اندروید 6.0 را برای شات ایکس عرضه می‌کند. پس حداقل خریداران این محصول می‌توانند مطمئن باشند که به جز طعم آب نبات چوبی، طعم نسخه دیگری از اندروید را نیز خواهند چشید. می‌توانید بررسی دقیق‌تر این رابط کاربری را در بررسی‌های تخصصی میت اس و آنر7 به طور کامل مطالعه کنید!

با هم تصاویری از این رابط کاربری را تماشا می‌نماییم:

ui-2-sHOT-x UI-shot-x

سرگرمی: برای این کار بدک نیستم!

آن‌قدر اسمارت فون‌های 5.5 یا 6 اینچی در بازار زیاد شده‌اند که دیگر وقتی محصولاتی با نمایشگر کوچک‌تر را در دست می‌گیریم، کمی دچار افسردگی مزمن می‌شویم! (حال من نمی‌دانم اپل چرا در فکر تولید آی‌فون 4 اینچی است؟ شاید جذابیت خاصی در این محصولات کوچک نهفته باشد)

این دستگاه با توجه به وضوح و چگالی پیکسلی مناسبش، می‌تواند گزینه خوبی برای سرگرمی، بازی (مثلا کلش آف کلنز) و فیلم دیدن باشد. اگر هم اکثر اوقات خود را در تلگرام و کانال آی تی رسان و چرخان سپری می‌کنید که چه بهتر، این محصول اصلا چشم شما را خسته نمی‌کند.

multimedia

همچنین پردازنده تقریبا مناسب و رم 2 گیگابایتی این دستگاه، به شما اجازه می‌دهد تا بازی‌های مختلف را بدون هنگ و لگ روی گوشی خود نصب کرده و با بازی کردن بیش از حد، صدای پدر و مادر خود را در بیاورید!

اما اگر اهل گوش دادن به موسیقی هستید، باید بگویم در این مورد هم شات ایکس شما را تنها نمی‌گذارد؛ اما برای ذوق دو برابر، باید سعی کنید تا موسیقی را به تنهایی گوش داده و از هدفون بهره ببرید. هدفون قرار داده شده در جعبه این دستگاه، اگر عالی نباشد، به هیچ وجه ضعیف هم نیست و به راحتی می‌تواند یار و همدم خوبی در لحظات رمانتیک و رویایی شما باشد!

اسپیکر مونوی این محصول، آن‌چنان نمی‌تواند برای این منظور در کنار شما و وسط مجلس به فعالیت بپردازد! پس بهتر است در گوشه‌ای نشسته و آرام دست بزند!

اثر انگشت نزن!

این که حسگر اثر انگشت در حال تبدیل شدن به یک قابلیت عادی و ساده مثل دوربین در اسمارت فون‌هاست، تقریبا برای اکثر کاربران در حال ثابت شدن است! اما خب گاهی این تولید کنندگان بزرگ، سعی می‌کنند تا با نوآوری‌هایی کاربرانشان را هیجان زده کنند.

Finger-2

در واقع همان‌قدر که یک حسگر اثر انگشت واقع شده در پشت یک اسمارت فون مفید است، همان‌قدر قرار گرفتن این حسگر در قسمت بالای سمت چپ شات ایکس، بیخود و بلا استفاده است!

در واقع این حسگر آن‌قدر بالا قرار گرفته که اگر راست دست باشید و بخواهید یکی از انگشتانتان را برای باز کردن قفل گوشی بر روی آن قرار دهید، باید کمی گشته و اول آن را پیدا کنید! ( البته باید مواظب باشید گوشی از دست شما سر نخورد)

حال باریک بودن آن نیز سبب می‌شود تا چند باری انگشت را هی برداشته و هی بر روی سنسور قرار دهید. در این میان اگر انگشتان بزرگی داشته باشید که دیگر نور علی نور است!

درواقع بهترین حالت برای بهره گیری از این سنسور، این است که با دست چپ گوشی را برداشته و انگشت شصت خود را روی آن قرار دهید! حال اگر خوش شناس باشید این سنسور اثر انگشت شما را تشخیص داده و شما را وارد گوشی می‌کند! البته لازم به ذکر است که هنگام تعریف اثر انگشت نیز همین داستان وجود دارد، با توجه به باریک بودن گوشی، برای تعریف یک اثر ساده باید چند دقیقه معطل شناخت و تایید گوشی باشید!

finger-23

البته عملکرد این حسگر سریع و مناسب بوده و کمتر برای بهره گیری از آن دچار مشکل خواهید شد! در واقع اگر با محل قرار گیری‌اش مشکل نداشته باشید، عملکرد آن شما را راضی نگاه خواهد داشت.

باتری

هوآوی برای شات ایکس از یک باتری غیر قابل تعویض 3100 میلی آمپری بهره برده است. این باتری قرار نیست برای شما آن‌چنان قدرت نمایی کند. اگر از دو سیم بر روی گوشی استفاده کرده و به وای‌فای نیز متصل باشید، قطعا نمی‌توانید بیش از یک روز دور از پریز دوست داشتنی برق زندگی کنید!

البته باید بگویم که اگر این کارها را نیز نکنید، باز آخر شب باید با چراغ همان پریز را پیدا کنید! به طور کلی کلا بیش از یک روز بر روی باتری و دوام آن حساب نکنید.

بقیه دارایی‌ام و کلام آخر … 

این محصول می‌تواند از دو سیم کارت پشتیبانی کند که یکی از آن‌ها توان پشتیبانی از شبکه‌های 3G و 4G را داشته و دیگری تنها تحت شبکه 2G کار می‌کند. البته همان‌طور که گفتیم اگر قصد افزایش حافظه داخلی گوشی را دارید، باید قید سیم کارت دوم را بزنید.

شات ایکس از دیگر امکاناتی چون بلوتوث نسخه 4.0، جی‌پی‌اس، وای‌فای و … برخوردار است. این محصول هوآوی در رنگ‌های مشکی، سفید و طلایی وارد بازارهای جهانی شده است.

در کل اسمارت فون Shot X هوآوی، با توجه به سخت افزار داخلی‌اش، به هیچ وجه در رتبه پرچم‌داران نبوده و می‌توان آن‌را یک میان رده زیبا دانست. شات ایکس با دارای بودن طراحی زیبا و دلنشین و هم چنین یک دوربین چرخان که شاید تا کنون کم‌تر نمونه‌اش را در بازار دیده باشیم، یک محصول خاص به شمار می‌رود. این گجت با دارا بودن قیمتی تقریبی نزدیک به یک میلیون تومان رقبای زیادی در بازار خواهد داشت که هیچ‌کدام به خاصی آن نیستند!

نقاط قوت

نمایشگر با وضوح بالا و مناسب
دوربین قدرتمند چرخان
طراحی زیبا و دل چسب 

نقاط ضعف

عدم کارایی سنسور اثر انگشت
بیرون بودن بیش از حد لنز دوربین

32 در مورد “بررسی تخصصی هوآوی شات ایکس (Shot X): دوربینم را بچرخان!”

  1. با سلام خدمت جناب آقای بهمنی
    باقری هستم از شیراز
    من این گوشی رو دارم و خیلی خیلی ازش راضی بودم تا اینکه یه مدت خاموش بوده و الان دیگه روشن نمیشه زیر دستگاه بردم و مشکل از هارد دستگاه هست یک سال هست که از این تعمیرگاه به اون تعمیرگاه بردم و حتی پیش متخصص هم بردم تا برام هارد بسازه ولی نشد

    میخواستم عاجزانه از شما تقاضا کنم که اگه از این مدل گوشی اوراقی سراغ دارید به من معرفی کنید.
    تشکر فراوان

    09392999448 باقری

  2. سلام خدمت دوستان من یه شات ایکس دارم که شکسته و باید بدنه آن تعویض گردد. تو بازار نو پیدا نمیشه .کسی آشنا داره اوراقیش هست؟

  3. سلام من میخام این گوشی رو بخرم اما یکم نگران دوربینشم بنظرتون خیلی شکننده نیست ممنون میشم اگه پاسخ بدین

    1. مجتبی مسکینی

      سلام هواوی هنگام معرفی به این سوال پاسخ داد و گفت که در دراز مدت مشکلی پیش نمیاد شما یا باید به سازنده اعتماد کنید یا اینکه از کسانی که داشتن راجع به این موضوع سوال کنید چون ما برای بررسی تایم کوتاهی از گوشی استفاده می‌کنیم و چنین مواردی که در دراز مدت مشخص میشه رو نمی‌تونیم در نظر بگیریم

  4. سلام میخواستم بدونم قسمت چند صفحه ای که توی شات ایکس وجود داره چه کارایی داره و چگونه کار میکنه؟

  5. سلام به همگی … اقای بهمنی عزیز لطفا بگید که این گوشی چرا بعضی مدل هاش برند آنر پشت گوشی هست . و مدل دیگر برند خود هواوی ….
    دلیلش چیه …؟ و کدومش خوبه …؟
    ممنون میشم زود جوابمو بدید .. من میخوام این گوشی رو بخرم

  6. سلام خسته نباشید من گوشی shotx رو دارم و ازش خیلی راضی هستم از لحاظ همه چی این گوشی عالیه ولی ی مشکلی دارم این هست که برنامه تلگرام وقتی پیام میاد صدای پیامی که میاد در نمیاد..و اصلا بالای گوشی هیچ نشانی از پیامی که امده نیست..و تا زمانی وارد برنامه تلگرام نشی مشخص نمیشه که پیام امده…شما میتونین کمکم کنین تا درستش کنم.ممنون میشم کمکم کنین

    1. سلام و عرض احترام
      دقیقا مشکل منم همینه، هر کاری هم کردم نشد، بعد از نصب تلگرام واسه چند دقیقه درسته ولی بعدش از کار میفته، تمام تنظیمات protected app و notification center هم درست شده است. حتی برنامه موبوگرام هم همینطوره و نوتیفیکیشنش نمیاد.
      خواهش میکنم بفرمایید که چیکارش کنیم چون واقعا سخته
      a.r.rajaei.1991@gmail.com
      ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. سلام برادر من مشکل من همین بود ولی درستش کردم وقتی هر پی امی میومد میرفت قسمت پانل یه کلیدی زدم اینطوری شد تل از نو نصب کن ولی اگه اومد قسمت پانل پاک کردن نزن

  7. سلام آقا بهمن من بین انتخاب هواوی شات ایکس و هواوی x5 موندم کدوم بخرم سرعت گوشی (مخصوصا این که هنگ نکنه) و کیفیت صفحه نمایش و دوربین برام مهمه اگه نمونه دیگه ای هم تو این رنج قیمت سراغ دارید بهم بگید ممنون میشم.

  8. سلام اقای بهمنی ممنون برای برسی تخصوصیتون.
    از شما تموم دوستانی که با دو گوشی سونی m۵ و c۵ و هواوی shotxکارکردن کمک و راهنمایی میخام.
    کیفیت دوربین واسم مهمه برای همین کیفیت. دوربین کدوم مدل واقن بهتره کسایی که باهر سه گزینه کار کردن یا دیدن بگن.
    بعده دوربین کلن کدوم گوشی بهتریه؟از لحاظ برنامه موزیک بازی تاحدودی شبیه همه و مشکلی ازین بابت ندارم.دوربینو بگین اول هردوش جلو و عقب.بدش باطریو کیفیت صفحه؟راستی z۳رو تو لیست بیارم بنظرتون ؟ممنون….لطفا از روی تعصب به برند خاصی پاسخ ندین. ازهمه ممنون.

    1. محمد برقراری

      سلام . من با گوشی shot x کار کردم . واقعا دوربین بینظیری داره . دورببن چرخان داره و کیفیت خیلی خوبی داره . قدرتش 13 مگاپیکسل هست . کیفیت صفحه فول اچ دی است . من به دوربین گوشی خیلی اهمیت میدم . از وقتی دوربین این گوشی رو دیدم تصمیم دارم یه دونه بخرم .

  9. با سلام نقد و بررسی شما کامل و بی نقص بود.فقط میشه یه راهنمایی بکنید تو رنج قیمت یک ملیون گوشی خوب کدومه برند برام مهم نیست مهم کاراییه.با تشکر

  10. محسن آریالو

    سلام
    مثل همیشه عالی بود بررسی تون آقای بهمنی
    من به شخص طراحی و خلاقیت هواوی رو میپسندم و تو این چندساله خوب پیشرفت داشته
    اما این گوشی با تمام خوبیهاش تو سنسور اثر انگشت خیلی ضعیف عملکرده.

    خسته نباشید مجدد خدمت
    آقای بهمنی

  11. به نام خدا .با سلام.اقای بهمنی یک نظر عمومی از روی تجربه یا علمی بگویید(شخصا نباشد) من برای استفاده راحت تا 4_5 سال که ضرر نکنم اس5 مدل اگسینوز را بخرم با ال جی جی3 را.با تشکر از شما.خدا نگهدار.

    1. محمد سعید بهمنی

      دوست عزیز،
      نباید خیلی حساسیت به خرج بدی ! هیچ کس نمیتونه به شما تضمین بده که کدوم گوشی 4 یا 5 سال راحت واست کار می کنه/

      من بین این دو جی 3 رو ترجیح می دم! ولی مثلا هوآوی P8 هم گزینه خوبیه واقعا. شیک و با کلاس و قدرتمند.

      به طور کلی، اگر من الان بخوام انتخاب کنم، بین این دو مدل جی 3 رو انتخاب میکنم.

      1. ممنون اقای بهمنی.من با مشورت پدر و مادرم جی3 را انتخاب کردم.چون اسنپ 801 قوی تره و هم کیفیت عکس برداری و فیلم برداری جی3 نمیشه گذشت.قابلیت های فیلم برداری 4کا و اسلوموشن و فول اچ دی 60 فریم جی3 را که دیگه نمیشه کنار گذاشت!!!

  12. به نام خدا.با لام اقای بهمنی.
    من از دیگر نویسندگان سایت ای تی رسان و سایت های دیگر و کاربران و دارندگان گوشی جی3 و اس5 پرسیدم که مناسب هستند برای نگهداری تا 4 سال عده ای گفتند جی3 مدل 32 گیگ عده ای گفتند اس5 مدل اگسینوز!!!
    حال من بین این دو نمی توانم تصمیم گیری کنم.
    جی3 هم که مشکل معروف ترک قاب و میکروفون و اس5 هم که با ارور معروف camera failed دوربین.
    ال بته تو سری های جدید با اندروید5 مشکل هر دو جی3 در کیفیت ساخت و اس5 در نرم افزار حل شده!!!
    حال من سوالم این است که با توجه به این که مشکل هر دو تقریبا حل شده کدام یک را بگیرم.لطفا کمی هم در باره مشکل کمرا فایلد اس5 و ترک قاب جی3 بنده را راهنمایی کنید.
    خواسته ها از گوشی:هر چیز ریز و درشتی که در یک گوشی هوشمند پرچمدار به تمام معنا مهم است!!!
    لطفا بنده را راهنمایی کنید.4 می خواهم گوشی نگهدارم.اولین گوشی هم هست که می خرم و نمی خواهم پشیمان شوم.حتی یک کوچولو!!!با تشکر از شما.خدا نهگدار شما باشد.

    1. به نام خدا.با سلام اقای بهمنی .جسارت نباشه سوء تفاهم نباشه بی احترامی نباشه شما نسبت به دیگر نویسنده های ای تی رسان خیلی دیر یا اصلا جواب نمی دهید.
      من هر وقت در مطلبی که شما نوشتید سوالی پرسیدم یا تایید شد ولی جواب داده نشد یا این که اصلا تایید نشد!!!!!!

    2. محمد سعید بهمنی

      سلام دوست عزیز،
      عذر میخوام اگر پاسخ شما کمی طول کشیده.
      توی دنیای گوشی ها که نمیشه هیچ محصولی را کاملا بی نقص دونست، قطعا من یا هر کس دیگه هم از روی معلومات و تجربیات پاسخ شما رو میدیم و امکان اشتباه برای هر کسی هست.
      کاش می گفتید چه قدر پول میخواید خرج کنید، شاید راحت تر بود تصمیم گیری
      ولی بین این دو گوشی، بنده شخصا جی 3 رو می پسندم .

      1. به نام خدا.با سلام اقا بهمنی من هم ته دلم با جی3 هست.
        من 13 سال دارم.خانواده ام می گویند چون ا میلیون و 200 هزار اومان زیاد هست و تو هم می خواهی تا 4 سال گوشی نگهداری گلکسی اس5 بگیر که ضرر نکنیم جی3 زیاد خوب نیست!!!
        ولی حال یک نظر عمومیو در اصل علمی بدهید.با توجه به اینکه همه چیز در گوشی هوشمند برام مهمه و می خواهم گوشیم تا 4 سال ماندگاری داشته باشه جی3 مناسب تره یا اس5.
        خواهشا نظر شخصی ندهید.عده ای گفتند اس5 عده ای هم جی3 و انتخاب برای آدم سخت تر می شود.ایا نظر شخصی شما جی3 هست یا کلا جی3 مناسب تره.
        لطف می کنید جواب مرا بدهید.خدا نگهدار شما.

        1. به نام خدا.ببخشید.پول تا همین قیمت بیشتر نمی توانم دهم.دیگر هم نمی توانم گوشی بخرم.یعنی با توجه به اینکه یک بار بیشتر نمی توانم 1 میلیون دهم و می خواهم تا 4_5 گوشی نگهدارم کدام یک از این دو گوشی مناسب تر است.
          با تشکر.خدا نگهدار.

    3. سلام ، رک بگم ؟ هیچکدوم
      جفتشون پول سوزی ای بیش نیستن ..
      جی 2 رو به مراتب بیشتر از جی 3 قبول دارم ، هیچ ، گلکسی ها هم فقط و فقط سری 6 به بالا ، مگه اینکه اس 3 بخوای بگیری که اونم خیلی قدیمیه !
      پیشنهادم واسه همچین خرجی ، شیاومی ردمی نوت 3 هست ، توی این رنج قیمتی هیچ گوشی ای بهتر ازش پیدا نمیکنی 🙂
      اگه ضرر دیدی هم هرچیزی خواستی بم بگو ، همین !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH