گذاشتن نیمکت به‌جای صندلی در هواپیماهای ایرباس!

سفرهای هوایی بی‌شک یکی از راحت‌ترین انواع مسافرت است اما همین سفر با هواپیما می‌تواند برای برخی افراد همچون کسانی که اضافه‌وزن دارند سخت باشد، اکثر این افراد از وضعیت بد صندلی‌های هواپیما گلایه دارند و اذعان می‌کنند که به‌سختی و با مشکل در صندلی‌های کوچک تک‌نفره می‌نشینند. به نظر می‌رسد این گلایه‌ها تا حدی بوده است که شرکت بزرگ هواپیمایی ایرباس به فکر راه چاره است. این شرکت هواپیمایی به‌تازگی پتنتی را جهت تغییر طراحی صندلی‌های هواپیمایی خود به ثبت رسانده که در آن نیمکت‌های عریض‌تر و راحت‌تر جایگزین صندلی‌های تک‌نفره می‌شود.

در این طرح کمربندهای ایمنی هر نیمکت به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که ظرفیت دو فرد بزرگسال با جثه بزرگ یا سه فرد بالغ با جثه‌ای متوسط و یا دو بزرگسال و دو کودک را دارد و به یکی از این چند روش افراد می‌توانند در آنجا قرار بگیرند.

000

به‌غیراز ایرباس پیش‌ از این شرکت‌های هواپیمایی دیگری نیز اقداماتی برای راحتی سفر افراد بزرگ جثه و دارای اضافه‌وزن انجام داده‌اند اما پتنت جدید ایرباس یکی از بهترین روش‌های در نظر گرفته‌شده برای این مشکل است. هرچند پتنت‌ها و طرح‌های ایرباس به همین یک مورد ختم نمی‌شود و این شرکت پیش‌ازاین دو طرح جذاب دیگر ازجمله طراحی کابین قابل تعویض و طرحی برای مخزن بار مسافران که وسایل هر مسافر در زیر صندلی خودش به‌راحتی جای می‌گیرد؛ رونمایی کرده بود.

0000

هرچند می‌توان ایرباس فرانسوی را یکی از خلاق‌ترین شرکت‌های هواپیمایی نامید اما باید دید این شرکت چه زمانی این طرح‌ها را عملی می‌کند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH