افزایش عمر باتری لپتاپ

چگونه بفهمیم بهترین زمان برای تعویض باتری لپ‌تاپ است؟

اگر شما همه ترفندها را زده‌اید، نور صفحه را کم کرده‌اید، برنامه‌های بی‌استفاده را بسته‌اید، وای‌فای را خاموش کرده‌اید ولی باز هم لپ‌تاپ‌تان شارژ باتری را نگه نمی‌دارد، وقت آن است که به فکر تعویض باتری لپ‌تاپ خود باشید.

افزایش عمر باتری لپتاپ
باتری لپتاپ

ظرفیت یک باتری (میزان شارژی که می‌تواند نگه دارد)، در طول زمان تحلیل می‌رود. در نهایت، ممکن است لپ‌تاپ گران‌قیمت و با استقامت بالای شما تنها یک یا دو ساعت شارژ دارد. درست همان‌طور که گوشی‌ها و تبلت‌ها به این مشکل دچار می‌شوند.

در ویندوز، بهترین راه برای فهمیدن اینکه زمان تعویض باتری هست یا نه، گرفتن یک گزارش از کارکرد باتری است.

چگونه گزارش کارکرد باتری را در ویندوز بگیریم؟

  • Command Prompt را با کلیک راست کردن در گوشه پایین سمت چپ صفحه نمایش و انتخاب گزینه “Command Prompt”، راه‌اندازی کنید.
  • در Command Prompt کلمه powercfg /batteryreport را تایپ کرده و اینتر را بزنید. شما پیامی مشاهده خواهید کرد که می‌گوید فایل ذخیره شده است.
  • به پوشه Users سر بزنید تا فایل گزارش عملکرد باتری را پیدا کنید. برروی آن دابل کلیک کرده تا در مرورگرتان باز شود.

چیزهای زیادی از این گزارش می‌توان یاد گرفت، مانند تاریخچه ظرفیت باتری شما (چگونه در طول زمان تحلیل رفته است) و آنالیز سه چرخه شارژ و دشارژ باتری. اما برای اهداف ما، مهم‌ترین متریک، نسبت ظرفیت باتری طراحی‌شده به ظرفیت کامل باتری است.

ظرفیت طراحی‌شده، آن ظرفیتی است که هنگام باز کردن جعبه لپ‌تاپ برای اولین بار وجود داشته و ظرفیت کامل، آن ظرفیتی است که اکنون باتری لپ‌تاپ شما دارد. برای مثال، ظرفیت طراحی‌شده باتری لپ‌تاپ من، 46,030mWh است در حالی‌که ظرفیت کامل باتری آن در حال حاضر 39,030mWh است.

برای من، تحلیل رفتن باتری هنوز قابل تحمل است. اما اگر ظرفیت کامل باتری لپ‌تاپ شما در حال حاضر بسیار کمتر از ظرفیت طراحی‌شده است، شاید بخواهید بفهمید که آیا می‌توانید تعویض باتری را انجام دهید یا نه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH