با این ترفند ساده عمر باتری لپ‌تاپ‌تان را تا دو برابر افزایش دهید

1شما می‌توانید راه‌های زیادی را برای اطمینان از اینکه آیا از باتری گجت‌های‌تان به درستی استفاده می‌نمایید، پیدا کنید، اما ساده‌ترین روش برای افزایش عمر باتری لپ‌تاپ این است که مقدار کار درحال انجام آن را کم کنید. در اینجا ترفند مفیدی را به شما آموزش می‌دهیم تا به آسانی به این هدف دست یابید.

اگر درحال حاضر وب‌گردی زیادی را (مخصوصا توسط گوگل کروم) انجام می‌دهید، می‌توانید با بستن برخی از تب‌هایی که نیازی به آن‌ها ندارید، قدری از مقدار مصرفی باتری دستگاه بکاهید. گوگل کروم طوری طراحی شده‌است که با اجرای هر تب در پس‌زمینه، به شما توانایی جابه‌جایی سریع بین آن‌ها را بدهد. اما آیا واقعا این مورد می‌تواند روی مصرف باتری شما تاثیرگذار باشد؟

در حالت عادی، شما تنها می‌توانید تب‌ها را به شکل تصادفی و دلخواه ببندید، اما با این روش قادرید روی عملکرد خود تمرکز بهتر و مفیدتری داشته‌باشید.

روی نوار سه‌خط در گوشه سمت راست بالای مرورگر کلیک کنید. از منوی بازشده “More Tools” و سپس “Task Manager” را بزنید.

2این کار باعث می‌شود تا منویی شامل تمامی موارد مربوط به گوگل کروم مشاهده شود، مانند همان روشی که در تسک‌منیجر ویندوز یا اکتیویتی‌مانیتور OS X قبلا دیده شده‌بود. از این قسمت، می‌توانید همه تب‌ها و پردازش‌های مرورگر خود را ببینید و اطلاعات کاملی را درباره آن‌ها کسب کنید. تمام چیزی که نیاز دارید این است که به بخش CPU usage (که بیشترین مصرف باتری را شامل می‌شود) نگاهی بیندازید. روی قسمت “CPU” در بالا کلیک کرده تا مدیر وظایف، پردازش‌ها را مرتب نماید. حال می‌بایست پردازش‌‌هایی را که بیشترین مصرف باتری را دارند، از بین ببرید. بدین وسیله ممکن است حتی کامپیوتر شما اجرای سریع‌تری را به مقدار کمی نسبت به قبل داشته‌باشد.

3

 

تا چه اندازه توانستید از مصرف باتری کم کنید؟ بسیاری از متغیرهای دیگری موجود است که می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند، مانند اینکه چه وظایف دیگری موجود هستند که سیستم درحال انجام آن‌هاست و دور از چشم شما از باتری استفاده می‌نمایند. در برخی از تست‌های انجام شده، بستن حتی یک تب توانسته عمر باتری را دو برابر کند، که البته این مورد همیشگی نیست. با این حال، به آسانی می‌توان فهمید که مشکلات از کجا سرچشمه می‌گیرند و بدون نیاز به مشاهده تسک‌منیجر، زبانه‌هایی که مصرف بالایی دارند، حدس زده و از بین ببرید.

پس از این به بعد می‌توانید درحالتی که ظرفیت باتری شما درحدود 20 درصد بوده و به سرعت درحال کاهش است، این ترفند را مرور کرده و انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH