تلگرام هم‌اکنون 100 میلیون کاربر فعال دارد

telegram-app

تلگرام در نمایشگاه MWC 2016 اعلام کرد که به 100 میلیون کاربر فعال ماهانه دست یافته است، در مارس 2014 این پیام‌رسان 35 میلیون کاربر فعال داشت که نشان دهنده رشد سه برابری کاربران فعال این اپلیکیشن در طول یک سال است.

مطابق گفته‌های پاول دورف بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام این پیام‌رسان هم‌اکنون از 200 کشور مختلف کاربر دارد که بیش از 15 میلیارد پیام در روز ارسال می‌کنند. هم چنین سرعت رشد تعداد کاربران در تلگرام هم اکنون 350000+ کاربر در روز است که نشان دهنده رشد سریع این پیام‌رسان است. البته تلگرام هنوز هم در برابر واتس‌اپ و مسنجر فیس‌بوک حرفی برای گفتن ندارد، واتس‌اپ هم اکنون یک میلیارد کاربر فعال ماهیانه دارد و مسنجر فیس‌بوک به تازگی مرز 800 میلیون کاربر را گذارانده است، بنابراین تلگرام با سهم 100 میلیونی خود خطر مهمی برای این دو پیام‌رسان محسوب نمی‌شود.

دلیل اصلی استقبال گسترده کاربران از تلگرام را می‌توان در امن بودن این پیام‌رسان دانست، ویژگی Secret Chats به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌ها را به صورت رمزگذاری شده ارسال کنند، به این ترتیب جاسوسی از گفت‌گوها در این پیام‌رسان بسیار کاهش می‌یابد. هم‌چنین خود اپلیکیشن تلگرام از پروتکل فوق امن MTProto استفاده می‌کند.

چند هفته پیش یک به‌روزرسانی برای این پیام‌رسان منتشر شد که قابلیت‌های جدیدی از جمله بهبود تنظیمات حریم خصوصی، ویرایشگر تصویر جدید و هم‌چنین به اشتراک‌گذاری پسوندهای بیشتر را به ارمغان می‌آورد؛ هم‌چنین یک ویژگی مبتنی بر ژیروسکوپ به این اپلیکیشن افزوده شده که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند با حرکت‌دادن تلفن‌همراه پیام صوتی ارسال کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH