چگونه از آپدیت شدن خودکار برنامه‌ها در گوگل پلی جلوگیری کنیم؟

google-play-logo1به عنوان یک قاعده کلی، برنامه‌هایی که از گوگل‌پلی دانلود و نصب می‌شوند، به طور خودکار به‌روزرسانی‌های جدید را دریافت می‌کنند (که auto-update apps خوانده می‌شود) تا کارایی خود را در گوشی یا تبلت شما بالا ببرند. در حالت عمومی، این مورد خوبی به نظر می‌آید، اما این قضیه علاوه بر این می‌تواند موجب کندی دستگاه، استفاده ناخواسته از اینترنت و جلوگیری از انجام عملیات دیگر توسط شما بشود. مورد دیگری که وجود دارد، اعلان‌هایی است که در صورت وجود نسخه جدید برای برنامه‌ها به ‌نمایش درمی‌آید، که آزاردهنده هستند. در این جاست که به‌روزرسانی دستی برنامه‌ها کاربرد بیشتری می‌تواند داشته‌باشد.

در ادامه شما را با نحوه جلوگیری از آپدیت خودکار برنامه‌ها آشنا می‌کنیم.

  1. برنامه گوگل‌پلی را باز کرده و آیکون منوی برنامه را انتخاب‌ نمایید.
  2. از بخش Settings گوگل‌پلی، Auto-update apps را انتخاب کنید.
  3. سه گزینه نشان داده‌ می‌شود (که درهرزمان قابل تغییر است): Do not auto-update app برای جلوگیری از به‌روزرسانی خودکار، Auto-update apps at any time. Data charges may apply برای به‌روزرسانی برنامه‌ها در صورت متصل بودن به اینترنت و گزینه Auto-update apps over Wi-Fi only که تنها درصورت اتصال از طریق وای‌فای، برنامه‌ها آپدیت می‌شوند.
  4. گزینه اول را انتخاب کنید. توجه داشته‌باشید که با انتخاب این مورد، از این به بعد باید تمامی به‌روزرسانی‌ها را به شکل دستی انجام بدهید. اگر هنوز هم مایلید که آپدیت‌ها به صورت خودکار انجام بشود ولی از اینترنت سیم‌کارت‌تان استفاده نگردد، می‌توانید گزینه آخر را انتخاب نمایید. 2

همچنین می‌توانید برای به‌روزرسانی دستی برنامه‌ها مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. به بخش منوی گوگل‌پلی رفته و My apps&games را بزنید.
  2. برنامه‌هایی که در حال حاضر روی دستگاه شما نصب شده‌اند در یک زبانه لیست می‌شود و در لیست جداگانه‌ای با نام All، هر برنامه‌ای که تاکنون دریافت کرده‌اید، نمایش داده می‌شود.
  3. نرم‌افزارهایی که آپدیت برای‌شان موجود است در ابتدای لیست قرار گرفته‌است. می‌توانید هرکدام را انتخاب کرده و آپدیت جدید آن را دریافت کنید یا با زدن Update All همه آن‌ها را باهم آپدیت نمایید.3

2 در مورد “چگونه از آپدیت شدن خودکار برنامه‌ها در گوگل پلی جلوگیری کنیم؟”

  1. این موضوع در باره بازی ها هم صدق می کند؟
    بعد برای اینکه بتوانیم از گوگل پلی دانلود کنیم چه کار باید بکنیم.منظورم این هست که لازم است ایمیل گوشی را راه بیاندازیم؟

    1. امید مروتی

      این آموزش درمورد تمامی برنامه‌ها و بازی‌ها عمل می‌کند و ارتباطی به ایمیل یا حساب کاربری شما ندارد. بنابراین اگر قبلا اکانت خودتون رو در گوشی فعال کردین، نیازی به کار اضافه نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH